Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nielojram schreef:ikheetesmee schreef:Deze auto was fijn, maar had een nadeel, je moest veel gas bij geven bij het optrekken om een beetje kracht los te krijgen, en het koppel punt was wat lastig. Hierdoor heb ik wel eens midden in een tunnel met flinke helling voor een stoplicht een flinke opstopping veroorzaakt omdat ik het niet voor mekaar kreeg om vooruit te komen. Hier kwam ook een stukje paniek bij kijken.
Met alle respect, maar als je zo ontzettend onbehendig bent in het rijden van een auto, dan zou ik inderdaad gaan leasen.
Romeo2007 schreef:Laten we het maandbedrag uit elkaar halen:
240 euro:
50 euro wegenbelasting p maand
90 euro verzekering all risk incl wegenwacht obv 0 schadevrije jaren
Dan blijft er 100 euro per maand over aan afschrijving en onderhoud. Dat doe je er niet van hoor.
Volgens de ANWB calculator is de afschrijving na 2 jaar verkoop 27%. De auto kostte 22.000 dus er gaat een kleine 5000 euro af die je sowieso kwijt bent.
Kijk eens op deze calculator van ANWB. Hier kan je de maandelijkse kosten van een auto in eigen bezit berekenen en dan kan je het tegenover een leaseauto zetten
https://www.anwb.nl/auto/autokosten#/kenteken
moonsparkle schreef:50,- wegenbelasting? Dan heb je het over een grote auto denk ik? Ik betaal uit mijn hoofd 22,- en volgens mij is er een categorie die nog goedkoper is.
Edit:sorry ik denk dat je het heb over die ford, dat is ook niet een heel kleine auto
Prrrr schreef:Ik heb al jaren de taktiek dat ik een Twingo I met een jaar APK van internet pluk. Die zijn nooit duurder dan 900/1000 euro, als ze rijden blijven ze rijden, en ik stop er alleen geld in als ze dan weer een jaar door de APK komen. Ik ben nog nooit meer dan die 1000 euro per jaar kwijt geweest, en ik rij een ruime 10.000 km per jaar.
Bij de laatste APK heb ik overwogen voor 2.500 euro een nieuwer model te kopen, minder kilometers, blablabla, maar ik hou van die Twingo I. We zijn weer thuis. Ik heb er nu een met zo weinig kilometers gescoord dat ik deze misschien wel langer wil houden. Hij heeft een vouwdakje
Al die Twingo's samen (inmiddels aan nummer vier toe) hebben me maar één keer laten staan - toen viel de uitlaat eronderuit. Die bleek de ANWB-er er gewoon weer onder te kunnen hangen met een tussenbusje en een beetje ijzerdraad. Nog zo'n voordeel van Twingo's: onderdelen zijn goedkoop en ze kunnen overal heel gemakkelijk bij. Weinig elektra dat allemaal stuk kan. Niet te zwaar voor het motortje. Van binnen groter dan buiten. Nieuwe designklassieker.
Kortom: kijk eens naar een TwingoVeel goedkoper dan private lease.
Romeo2007 schreef:Ik zou gewoon lekker gaan leasen. Is tegenwoordig heel normaal. Geen gedoe met onderhoud etc. Bij Toyota kun je bv na een korte periode al opzeggen. Kijk ook zeker even bij ANWB lease. Die hebben echt goede aanbiedingen!
Ik had een ford fiesta ST line, 100 pk, alle opties voor 24 maanden voor 240 euro incl 20.000 km
bigone schreef:Hoever moet je reizen naar je stage/werk?
Joman schreef:Romeo2007 schreef:Ik zou gewoon lekker gaan leasen. Is tegenwoordig heel normaal. Geen gedoe met onderhoud etc. Bij Toyota kun je bv na een korte periode al opzeggen. Kijk ook zeker even bij ANWB lease. Die hebben echt goede aanbiedingen!
Ik had een ford fiesta ST line, 100 pk, alle opties voor 24 maanden voor 240 euro incl 20.000 km
Waar heb je deze zo kunnen leasen? Klinkt aantrekkelijk!
bigone schreef:Heb je wel eens eens een e bike geprobeerd? Mijn man heeft een knie waar hij totaal geen kracht meer mee kan zetten. En gaat elke dag fluitend 50 km op en neer.
Goof schreef:bigone schreef:Heb je wel eens eens een e bike geprobeerd? Mijn man heeft een knie waar hij totaal geen kracht meer mee kan zetten. En gaat elke dag fluitend 50 km op en neer.
Ts zoekt een auto en geeft aan (dit) niet te kunnen fietsen vanwege fysieke klachten. Waarom dan toch nog een keer proberen een fiets aan te smeren?

Maar dat is me echt alleen de eerste week twee keer overkomen en daarna was ik het gewend. Gewoon een flinke dot gas geven, dat wint dan misschien geen schoonheidsprijs maar je komt wel weg. Romeo2007 schreef:Dat ligt er maar net aan wat je uitzoekt. Zoals ik al zei had ik voor 240 euro de meest luxe ford fiesta die er is
elnienjo schreef:Als je wil dat een auto een beetje normaal optrekt zou ik zeker niet voor een Aygo gaan. Die is zo sloom als een slak. En dat was het allernieuwste model waar in ik een proefritje maakte. Dus kijk vooral naar de PK's van een auto.