Verhuizen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 08:54

ik word ook moeder hoor :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:55

x_Anne_x schreef:
ik word ook moeder hoor :P

oh ja :o :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:01

Ik zou t ook doen. Zoals ik t lees kan/mag je hierna niet meer? Of zal je dan wel weer mogen omdat je vrouw minder zal verdienen ivm minder werken? Ik denk dat dat vooral de vraag is. Kan je "straks" zo'n woning weer krijgen of verdienen jullie dan teveel en jan dat niet meer?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:04

Als mijn vrouw minder gaat werken schommelen we weer om de grens.

Ik werk nu maar 3 dagen en wil heel graag naar 4 dagen zodat we financieel een beetje adem kunnen halen.
Over 4 weken gesprek op t werk

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:17

ik zou er voor gaan !
en dat zeg ik terwijl wij net zelf verhuisd zijn en dat was een hele klus hahaha
maar achteraf is het ons echt meegevallen, ruimte voor ruimte aanpakken en dan komt het echt wel goed

klinkt als een mooie kans dus ik hoop dat jullie het huis toegewezen krijgen :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:28

x_Anne_x schreef:

Ik werk nu maar 3 dagen en wil heel graag naar 4 dagen zodat we financieel een beetje adem kunnen halen.

Dus concreet betekend dat dat je nooit meer zo weinig zal verdienen dat je naar een grote woning van de woningbouw kunt verhuizen? En alleen particulier zou kunnen huren of over tig jaar een woning zou kunnen kopen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:29

Ik zou gaan kijken als je uitgenodigd wordt .
Je staat nu 2e
Als nr 1 ja zegt heb je t sowieso niet als de papieren van nr 1 kloppen .
En als jullie t wel toegewezen krijgen is t zo bedoeld .

Ik stond 3e voor mijn woning .
Nr 1 wilde niet , nr 2 papieren niet in orde Dus t was voor mij
Heb een heerlijk huisje
Alleen De buurman is een klojo.
Beetje jammer.

Succes met jullie beslissing

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:32

Maartje1990 schreef:
x_Anne_x schreef:

Dus concreet betekend dat dat je nooit meer zo weinig zal verdienen dat je naar een grote woning van de woningbouw kunt verhuizen? En alleen particulier zou kunnen huren of over tig jaar een woning zou kunnen kopen?

Ja klopt
Dus eigenlijk kunnen we dit niet laten schieten hè..
:')
waah het levert nu al zoveel stress op. Maar we hebben gelukkig wel een een groepje familieleden en vrienden die zeggen te komen helpen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:34

Oh ik snap de (financiële) stress..... maar t klinkt ook absoluut als een kans die je niet kan laten schieten.... als je dan lange termijn bekijkt ipv korte termijn.. z zou ik toch kijken wat voor lange termijn voot jullie t voordeligst is.... en de mooie bloempjes.... ach die komen in je nieuwe tuin ook wel weer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:11

Wordt dat bij jullie niet herberekent dan wanneer jullie meer verdienen?
Dat was ik me eigenlijk aan het af vragen terwijl ik las.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:14

Maar wat is trouwens je financiële stress? Is dat omdat je veel moet klussen en het begin of kan het een maandelijks probleem worden qua huur?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:18

War betreft keuken , ik lees dat het on een huurwoning gaat . Dan kun je eisen dat de woning weer in oude staat herstelt word en ben je zeker niet verplicht om die keuken over te nemen. En de tuin?? Neem wat planten mee uit je oude huis, in de loop van de tijd kun je stukje bij beetje de boel aanpakken. Wanneer je beren op de weg ziet kom je nergens .

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 10:20

Ayasha schreef:
Wordt dat bij jullie niet herberekent dan wanneer jullie meer verdienen?
Dat was ik me eigenlijk aan het af vragen terwijl ik las.

Hoe bedoel je?

Ze kijken wel naar het inkomen van 2018 en daar komt dan een "ophogingsfactor" over heen om te kijken wat volgens hun theorie het inkomen van 2019 is.

Bij het vorige huis keken ze nog naar het inkomen van 2017 en hebben wij de woningbouw gebeld om te vragen wat die ophogingsfactor was zodat we konden berekenen of we er wil voor in aanmerking kwamen.

Het zijn/waren beide huizen met voorrang op middeninkomens dus vanaf 38 duizend nog wat en dan max 42 duizend nog wat.
Met 2017 + ophogingsfactor kwamen we net boven die 38 grens.
Met 2018 met ophogingsfactor net onder de 42 grens
2019 er net een stukje boven.

Zou wel zo kunnen zijn dat we vanaf 2020 gezien worden als scheefhuurders en er meer huur betaald moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:25

Ja dat bedoel ik dus, hier herbekijken ze elk jaar het loon en als je dan te veel verdient komt er een stuk bij.
Is het dan financieel nog steeds voordeliger om sociaal te huren?
Of kan je dan net zo goed particulier huren en op een plek die meer voldoet aan al jullie eisen?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 10:32

Nee particulier is echt nog wel een stuk duurder.
En we weten ook niet zeker wat ons inkomen gaat doen de komende jaren hè.
Wie weet gaan we nooit meer die bovengrens over.

En we willen wel heel graag in deze woonplaats wonen en dan moeten we kiezen of bos of kindvriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:34

Hoe vaak komen die woningen vrij? In principe hoef je met een baby natuurlijk niet per se in een ruim huis met een speeltuin te wonen, die kan daar voorlopig nog geen gebruik van maken. Als jullie echt de indruk hebben dat er binnen 2/3 jaar tijd nog wel een keer zo'n woning vrijkomt zou ik lekker wachten en sparen. Als ze echt heel zeldzaam zijn zou ik nu alles op alles zetten om erin te kunnen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 10:36

Huizen in die straat komen zelden vrij.
En als ze al vrij komen vallen ze onder de gewone inkomens dus bovengrens van 38000 waar we wel echt boven zitten.

Er wordt een handjevol huizen toegekend aan middeninkomens per jaar.
Maar dat verschilt per keer welke huizen dat zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:01

Dus even samengevat:

- zo'n huis daar droom je al jaren van maar leek geen optie
- een beter huis lijkt de komende 10 jaar niet binnen bereik te liggen
- wellicht duurt het járen voordat er weer een keer zo'n huis vrij komt
- grote kans dat dit het laatste jaar is dat je in aanmerking komt qua inkomsten
- je lijkt meer dan 1 kindje te willen en huurt nu een woning met 2 schuine slaapkamertjes
- dit nieuwe huis staat in een buurt die veel handiger is voor je kindje(s) om met anderen te spelen

Eigenlijk is het enige waar je mee zit de kosten van het verhuizen, en het achterlaten van de tuin en het bos.

Ik zou zeggen die kosten van verhuizen daar kom je wel weer bovenop, gewoon stukje bij beetje aanpakken. Uit de tuin kun je vanalles meenemen, en de nieuwe tuin wordt ook wel weer mooi. En dat bos...ja dat is balen maar als je toch graag tzt een gezinswoning wilt dan is dat bos sowieso einde verhaal begrijp ik. En je kan daar vast altijd nog met de fiets naartoe ofzo...?

Als je nu nog binnen enkele jaren een mooie 3e optie zou verwachten dan zou ik zeggen blijf nog even waar je zit. Maar het klinkt nu echt alsof dit een redelijke unieke kans is die je met beide handen moet aangrijpen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:12

Eigenlijk zou dit een simpele keuze moeten zijn. Huis waar je heen gaat heeft voor het kind dat je wil enkel voordelen. Het enige nadeel dat je echt kan noemen is je tuin en het bos achter laten. Dat zijn IMO in verhouding met de voordelen geen echt goede argumenten. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:20

Oke, ik heb totaal geen verstand van huren, dus financieel ga ik geen argumenten maken, aangezien je zegt het te kunnen betalen.

Ik zeg meteen verhuizen.
- Onaf? Prima toch? Het houdt je lekker bezig... (mijn huis is ook nog 'onaf' en zeker mijn tuin, heerlijk, kan ik lekker DIY'en in mijn vrije tijd)
- Met de auto om een hond uit te laten? Onzin... Je maakt je ronde gewoon wat groter. Wij gingen misschien 2 of 3 keer per jaar met de auto weg. Je hoeft niet per se een bos te hebben om mooi te wandelen.

Het leven kost geld, maar dit lijkt me zeker de investering waard ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:21

Doen Anne! :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:29

Janine1990 schreef:
Oke, ik heb totaal geen verstand van huren, dus financieel ga ik geen argumenten maken, aangezien je zegt het te kunnen betalen.

Ik zeg meteen verhuizen.
- Onaf? Prima toch? Het houdt je lekker bezig... (mijn huis is ook nog 'onaf' en zeker mijn tuin, heerlijk, kan ik lekker DIY'en in mijn vrije tijd)
- Met de auto om een hond uit te laten? Onzin... Je maakt je ronde gewoon wat groter. Wij gingen misschien 2 of 3 keer per jaar met de auto weg. Je hoeft niet per se een bos te hebben om mooi te wandelen.

Of de fiets pakken naar waar je heen wilt. Ik weet niet hoe groot de hond is maar onze middelgrote hond pas nog precies goed in een mandje achterop de fiets. Dus ideaal als t wat warm/ver is om te fietsen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:31

Maartje1990 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik zeg meteen verhuizen.

Of de fiets pakken naar waar je heen wilt. Ik weet niet hoe groot de hond is maar onze middelgrote hond pas nog precies goed in een mandje achterop de fiets. Dus ideaal als t wat warm/ver is om te fietsen.

Precies! En met een grote hond kan je ook gewoon fietsen.
Deed ik vroeger, rondje van 5k en in een kwartiertje klaar :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 12:32

Eigenlijk is mijn grootste argument om het niet te doen de kosten van de verhuizing zelf.

En de stress die bij de hele verhuizing komt kijken.

Denk dat uiteindelijk de redenen om t wel te doen veel zwaarder wegen.

En klopt ik zie snel beren op de weg. Hele nare eigenschap waar ik graag vanaf zou willen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 12:33

Gaat om een klein formaat (kruizing) labrador dus in fietsmandje past ze helaas echt niet meer haha.