Hoge temperatuur huurwoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoge temperatuur huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:12

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:22

Ohhhh 27,5 graad maar, hier binnen was het 29,5 beneden en ik denk boven nog wel warmer, haha leuk hè een hoekhuis met de hele dag zon :o

Tot nu toe nog niks gevonden wat echt werkt tegen de warmte helaas.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:36

Hoe heb je de slang van de airco naar buiten hangen?
Wij hadden hem eerst tussen het raam zitten waar door het raam op een kier bleef staat. Toen koelde hij de kamer niet goed, nu heeft mijn vriend een houten plaat gemaakt met een gat er in precies de maat van de buis en die staat nu voor het raam. Zo komt de warmte van buiten niet naar binnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:54

_lauraaa_ schreef:
Wij hebben daar iets voor gekocht dat je tussen het raam kan plaatsen waardoor de slang naar buiten kan. Geen idee hoe ik het moet uitleggen maar de warme lucht komt niet terug binnen.

Dit: https://www.bol.com/nl/p/trotec-raamafd ... gK72PD_BwE

Wat trouwens ook heel goed werkt tegen de zon op je raam, zijn die anti vries schermen voor je voorruit. Of gewoon stuk karton op de buitenzijde van je raam plakken.
Nadeel is wel dat je in stikkedonker zit.

Met dubbelzijdig plakband kun je karton/scherm goed op het glas bevestigen zonder dat je schilderwerk op kozijnen beschadigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:56

@zorry: zie de link in mijn laatste bericht.

@tienus: daar had ik inderdaad ook al aan gedacht maar het probleem is dat we op de 2e etage zitten en de ramen 5 meter lang en 2,50 hoog zijn. Dat zou betekenen dat we of een hoogwerker moeten inschakelen of met gevaar voor eigen leven uit het raam moeten hangen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:58

Het is hier altijd heel ongezellig in de zomer :D
Maar ik heb hier echt altijd alles potdicht met verduisterende gordijnen als het warm is.
En dat helpt wel!
Ik kan totaal niet tegen warmte ( kan niet zweten )
Dus voor mij is het echt belangrijk dat het koel is in huis.
Ik woon op een hoekhuis, met echt de hele dag zon, Dus word warm zat hier binnen.

Mijn man heeft me wel eens ooit geleerd, dat het effectiever is om de ramen vanaf buitenaf af te schermen, ipv binnenuit.
Maar dat vind ik dan weer teveel gedoe haha.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:58

Ik zou voor de hoogtewerker gaan dan, als ik moest kiezen }:0

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:08

ZOnwerende folie. En dan niet folie aan de binnenkant want daar kunnen de ramen van barsten. zeker als het HR/dubbel glas is.
de warmte gaat dan alsnog door de ramen heen en wordt door de folie weerkaatst en kan dan geen kant meer op.

bij folie aan de buitenkant wordt de zon meteen weerkaatst en krijgt het geen kans om de ramen op te warmen. hier hebben we 2 slaapkamers op het zuiden en met die folie is het echt een paar graden koeler dan zonder de folie. gordijnen hoeven nu in de zomer overdag niet meer dicht. je kan gewoon van binnen naar buiten door het folie kijken. er komt gewoon licht naar binnen alleen zon wordt geweerd. beetje zelfde idee als donkere ramen in een auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:22

Dat is inderdaad een goede Tieme. Dat het raam kon barsten vertelde de speciaalzaak mij inderdaad ook. Daarom komt hij morgen kijken om te bepalen of ons glas daar geschikt voor is. Misschien dat we het toch aan de buitenkant dan laten plaatsen. Waarschijnlijk ga je het vanaf de buitenkant niet zien of het aan de buitenkant erop zit of aan de binnenkant.

Dus bij jullie scheelt het echt een paar graden? Dat zou voor ons ideaal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:01

Heel herkenbaar. Ik woon op de bovenste verdieping van een oud complex met plat dak, direct eronder dus, met ook nog eens een groot raam op het zuiden. Ik heb het nu enigszins onder controle weten te houden (het was van het weekend op zn warmst 29 graden bij ons) maar van de zomer is het een tijdje 32-34 graden binnen geweest. Zo erg dus dat we op een gegeven moment niet graag meer thuis waren omdat het zo ongelofelijk warm was.

Hier is het vooral uitpuffen met een ventilator op de bank gericht. We proberen alles zo dicht mogelijk te houden maar soms helpt het juist om het een beetje open te zetten zodat de wind nog enigszins door kan waaien.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:07

Heb je de airco wel op koel staan inplaats van ventilator of een andere stand?
Wat vaak beter werkt is een kleine ruimte koelen. Toen ik nog op een zolder woonde koelde ik de slaapkamer. Die had hij met een uurtje aangenaam. En leefde ik met de warme dagen daar. Ideaal is het niet maar wel beter als niks.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:20

Er zijn airco's die geen lelijke kast aan de buitenzijde hebben. Ik heb onlangs bij mijn broer er 1 'geinstalleerd' op de 3e etage in zijn appartement. Werd in de zomer echt te warm vorig jaar, en als zzp-er niet meer te doen.
Enige dat je aan de buitenzijde zit zijn 2 roostertjes van 20cm rond en een klein gaatje met slang voor afvoer condens. De woningbouw kan hier geen bezwaar tegen hebben. En de schijven die er bij het boren zijn uitgekomen bewaren we (mocht ie ooit verhuizen en de airco mee willen verhuizen), kan ie ze zo terugzetten en netjes dichtmaken.

Google maar eens op deze: Olimpia UNICO Smart 12 SF 2,7 kW, er zijn een paar varianten qua wattages (ook die kunnen verwarmen, maar denk dat je daar geen behoefte aan hebt). Deze worden ook vaak gebruikt in monumenten waar gevels niet aangetast mogen worden. Is wel even een hele uitgave, maar hij is er heel erg blij mee.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:31

Hier ook een sauna in de zomer :j We wonen in een slecht geïsoleerd huis uit 1920. Bovenste twee verdiepingen en recht onder een plat dak.
Hoewel we de zon alleen ‘s ochtends en heel laat op de avond weer binnen hebben, is het hier in de zomer op warme dagen makkelijk 30-32 graden binnen..

Gelukkig hebben we de oude mobiele airco van mijn ouders mogen overnemen, maar die gebruiken we ook alleen maar in de slaapkamer hoor. Er is hier zoveel buitenwand en zoveel mogelijkheden waarop warmte binnen kan komen in de woonkamer dat je er haast niet tegenop kan koelen..
Daarom beneden een ventilator (en overdag lekker ‘t huis uit) en als ik het echt niet meer uithoud, bivakkeer ik op de slaapkamer :=