Welke smartwatch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:58

KarinW86 schreef:
Bagheera_206 schreef:

Wel mooi, wel duur hihi

Maar wel super happy mee. Zit ook gewoon GPS, wifi, blauwtand, NFC, etc in. Mijn Moto360 Sport was destijds duurder dan de Fossil Sport dus vind de prijs eigenlijk wel mee vallen voor een Android horloge. := De Fossil Sport doet alles wat mijn Moto360 Sport deed. Alleen beter en sneller en heb wel updates.

De Fossil Sport is een van de eerste horloges met de nieuwe 3100 chipset. De meeste Android Wear horloges hebben nog de verouderde 2100 chipset.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 28-05-19 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:01

Granoek schreef:
Ik had deze:
https://www.fossil.com/us/en/products/g ... 2102p.html

Maar die had geen stappenteller
Heb hem terug weg gedaan omdat ik hem nooit droeg, wat ik had kunnen voorspellen maarja als ik wat in mijn kop heb...

Da's gek. :( Ik heb mijn hele ziel en zaligheid aan Google gegeven dus gebruik gewoon Google Fit op mijn Sammie en mijn Fossil. De stappenteller lijkt prima te werken. :=

KarinW86

Re: Welke smartwatch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 22:34

Ga iig even alle opties bekijken die hier zijn genoemd :)

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:20

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag plaatsen (anders open ik alsnog een eigen topic)

Net als Ts ben ik opzoek naar een smartwatch, die zelf fietsen herkend. Ik heb nu namelijk een hele simpele goedkope van bol en moet het fietsen zelf aanzetten en meerdere keren per dag de smartwatch opnieuw verbinden met mijn mobiel omdat de verbinding weg valt.

Verder stappenteller, slaaptracker en al die standaard(?) dingen wil ik ook graag. En GPS lijkt mij ook handig? En appjes, telefoontjes op het scherm (ik hoef niet op te nemen op het horloge)
Heb de horloge dag en nacht om, dus gebruik hem ook als gewoon horloge.

Ik heb een Huawei Mate 20, en nu zag ik de smartwatch Huawei Watch Gt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan vertellen of dit geschikt is voor mijn doeleinden?

Een ander horloge mag ook aanbevolen worden, maar wel graag het zelfde kwa uiterlijk, heb ook vierkante gezien maar dat vind ik niet mooi.
Heb de Garmin Vivomove bekeken maar deze heeft geen GPS uit mijn hoofd, en de Fossil Q Explorist Gen 4 maar die heeft een hele korte batterij duur en vind ik niet veel beter lijken dan de Huawei maar dat kan aan mij liggen?
Maximaal budget ligt wel rond de €250,-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 12:51

Tuurlijk mag je je vraag hier stellen hoor.. lees graag alle opties

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:05

als je een iphone hebt raad ik ook echt de apple watch aan hoor TS. Ik heb zelf nu al anderhalf jaar de series 3 en hij is geweldig. Hij registreert welke sport ik doe e hoelang ik hoe en wat beweeg. Hij kan bv zelfs bij zwemmen je baantjes tellen.
Ik zou nooit meer een andere horloge willen. Werkt heel vlot om brichtjes en meldingen te lezen en je kan er ook mee bellen, wat ik in de auto (of bijvoorbeeld op de fiets) een heel groot pluspunt vind

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:13

Ik heb een MyKronos Zetime. https://www.mykronoz.com/eu/en/smart-wa ... etime.html. Dat is een hybride smartwatch dat gewoon wijzers heeft zodat je zonder een scherm te activeren meteen kunt zien hoe laat het is. Het ziet er ook uit als een "normaal" horloge. Het heeft diverse functies inclusief hartslag. De batterij, beetje afhankelijk hoe het horloge gebruikt, gaat makkelijk 4 to 5 dagen mee (als je alle functionaliteiten wilt), tot een week of 2 à 3 als je alleen de tijd wilt zien. De eerste versie van de app was niet geweldig, maar dat hebben ze heel recent sterk verbeterd. Ze hebben ook andere versies, die meer activity tracker zijn. Het is een zwitsers ontwerp en heel vriendelijk geprijsd .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:44

_Nero schreef:
.
Heb de Garmin Vivomove bekeken maar deze heeft geen GPS uit mijn hoofd,

Dat heeft de vivoactive 3 zeker wel.
Ik heb deze en gebruik hem voornamelijk om wandelingen te kunnen registreren, GPS zit in het horloge en is accuraat. Ik vind het een fijn horloge.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:24

_Nero schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag plaatsen (anders open ik alsnog een eigen topic)

Net als Ts ben ik opzoek naar een smartwatch, die zelf fietsen herkend. Ik heb nu namelijk een hele simpele goedkope van bol en moet het fietsen zelf aanzetten en meerdere keren per dag de smartwatch opnieuw verbinden met mijn mobiel omdat de verbinding weg valt.

Verder stappenteller, slaaptracker en al die standaard(?) dingen wil ik ook graag. En GPS lijkt mij ook handig? En appjes, telefoontjes op het scherm (ik hoef niet op te nemen op het horloge)
Heb de horloge dag en nacht om, dus gebruik hem ook als gewoon horloge.

Ik heb een Huawei Mate 20, en nu zag ik de smartwatch Huawei Watch Gt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan vertellen of dit geschikt is voor mijn doeleinden?

Een ander horloge mag ook aanbevolen worden, maar wel graag het zelfde kwa uiterlijk, heb ook vierkante gezien maar dat vind ik niet mooi.
Heb de Garmin Vivomove bekeken maar deze heeft geen GPS uit mijn hoofd, en de Fossil Q Explorist Gen 4 maar die heeft een hele korte batterij duur en vind ik niet veel beter lijken dan de Huawei maar dat kan aan mij liggen?
Maximaal budget ligt wel rond de €250,-

Dan past die nieuwe Fossil Sport precies in jouw budget en is ook Android net als je telefoon. Heeft idd ook GPS en volgens mij pakt Google Fit het fietsen/wandelen wel. Paardrijden doe ik met Endomondo en die deelt de informatie met Google Fit.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:07

Nobel01 schreef:
Hé Karin, ik heb sinds kort een Apple Watch, en daar ben ik enorm blij mee. Hij registreert echt alles, en veel mogelijkheden qua instellingen.(o.a. ook muziek)
Voordeel, je kan er ook mee bellen zonder je iphone uit je zak te halen.

Dat is wel weer voordeel van appel horloge. Werkt wss net zo goed samen als Android Wear horloge samen met Android telefoon.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:09

-

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:42

Goof schreef:
_Nero schreef:
.
Heb de Garmin Vivomove bekeken maar deze heeft geen GPS uit mijn hoofd,

Dat heeft de vivoactive 3 zeker wel.
Ik heb deze en gebruik hem voornamelijk om wandelingen te kunnen registreren, GPS zit in het horloge en is accuraat. Ik vind het een fijn horloge.

Ah dan heb ik waarschijnlijk naar een oudere versie gekeken(?)
Ga deze en de Fossil sport nog eens goed bekijken! Die laatste ziet er ook mooi uit namelijk!

Vind het jammer dat de mediamarkt beide modellen (en de huawei) niet in de winkel heeft, toch fijner om ze in het echt te zien.
Coolblue heeft ze wel maar dat is niet echt in de buurt voor mij helaas.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:29

Ik heb vanochtend de Fossil Sport Gen 4S FTW4021 besteld :))
Afbeelding

Bagheera_206 bedankt voor het meedenken, ik was zelf niet bij dit horloge uitgekomen. (de rest ook bedankt natuurlijk!)

Als jullie het leuk vinden wil ik mijn ervaring met het horloge wel delen als ik hem in gebruik heb?

Is er ook iemand die ervaring met bandjes wisselen heeft?
Ik zou graag dit bandje willen bestellen:
Afbeelding

Maar kom er niet helemaal uit welke maat en type ik moet hebben, weet iemand waar ik dit kan vinden? En of dit bandje überhaupt wel geschikt is voor dit type horloge?
Dit is de keuze lijst:
Afbeelding

Bij de omschrijving staat dat het voor de smartwatch is, en voor het merk Fossil. Het lijkt mij dat ik dan de 'Sport watch' moet hebben maar welke maat dan? :\

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:52

Als je de 41mm versie hebt besteld heeft die 18mm bandjes. In theorie zouden alle 18mm bandjes dan moeten passen.

Ik ben nog steeds blij met mijn Fossil Sport. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 19:33

Ja leuk als je je ervaring wil delen

Tot nu toe staat op 1 nog wel de Samsung voor mij.
Apple watch ook nog wel naar gekeken, maar begreep dat die alleen calorieën telt en geen activiteiten. Of je moet dat iedere keer aanklikken en dat vind ik niet handig.

Fossil sport vind ik ook wel gaaf om te zien, moet ik nog iets beter bekijken.
Hoopte hem te mogen testen via the insiders, maar zat er helaas niet bij

SharonBdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:54

Afbeelding deze heb ik. Van Samsung. Ideaal ding! Zit van alles op. Kan ook mijn paardrij training meten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 20:11

Is het menu van de fossil gewoon Nederlands?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:51

Dat Apple watch enkel activiteit telt als je aanklikt klopt niet. Dit is bv mijn training van in het weekend zonder iets aangeklikt te hebben. Als je het aanklikt zijn er wel meer functies (zoals baantjes tellen bij het zwemmen)
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 02:18

KarinW86 schreef:
Is het menu van de fossil gewoon Nederlands?

Yes. Als je telefoon gewoon op NL staat. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 07:54

Zoe_97 schreef:
Dat Apple watch enkel activiteit telt als je aanklikt klopt niet. Dit is bv mijn training van in het weekend zonder iets aangeklikt te hebben. Als je het aanklikt zijn er wel meer functies (zoals baantjes tellen bij het zwemmen)
[ [url=m/hJYjlM.png]Afbeelding[/url] ]

Ik bedoel ook meer dat je de activiteiten echt ziet.. zie op het plaatje alleen maar calorieën. Niet wat je dan gedaan hebt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:22

De 2e groene balk zijn de trainingen. Hij zegt niet welke training je gedaan hebt maar wel hoeveel Hoelang op welk uur

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:58

-

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:37

Bagheera_206 schreef:
Als je de 41mm versie hebt besteld heeft die 18mm bandjes. In theorie zouden alle 18mm bandjes dan moeten passen.

Ik ben nog steeds blij met mijn Fossil Sport. :)

Ah oké, bedankt!
Bandje wat er bij geleverd is, is wel echt heeeel groot. Heb op het strakst en dan nog eigenlijk beetje te ruim.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:54

Ik heb een Polar M200.

Super fijn én makkelijk ding in gebruik! Hij registreert alle activiteiten: slapen, rust, normale activiteit én intensieve activiteit. En deze zijn allen makkelijk terug re herkennen in de app.

Je kan ook zelf je activiteiten inschakelen, denk aan hardlopen, fietsen, paardrijden etc etc. Gewicht invullen e.d. ook geen probleem. De app is ook makkelijk en overzichtelijk! Bovendien is het horloge waterdicht en batterij gaat lang mee! Ohja hartslag meten en kijken hoe actief je nog moet zijn om je doel te halen geeft ie ook weer.

Ik ben er echt mega tevreden over!