verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 07:28

Omdat ik de makelaar toch moest bellen ivm een afspraak heb ik hem ook meteen gevraagd hoe het met de rommel en bijgebouwen zit. Deze moeten dus leeg opgeleverd worden Gelukkig!! Daar liggen heel wat kuubs rommel en blij dat ik dat niet hoef af te voeren.

De stal heb ik net ook een definitieve opdracht voor gegeven. Het wordt een houten buitenstal, 2 boxen van 3 x 3 met een aparte zadelkamer ernaast. Erachter komt nog hooiopslag van 7.5 x 3 maar dat ligt aan hun extra prijs of ik het uitbesteed of zelf ga maken.
Mijn voorkeur was een kunststof stal maar helaas moeten wij ook het volledige huis verbouwen en komt er een loods en jankt mijn budget nu al.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:38

Hier volg ik natuurlijk ook :D Altijd leuk om de projecten van andere te volgen.

Fijn dat hun de rommel af moeten voeren! Even extra op letten bij de eind-inspectie dat dat ook daadwerkelijk gebeurd is! En zo niet even wat regelen bij de notaris (bijvoorbeeld dat er wat achtergehouden wordt om eventuele afvoer van te betalen wanneer zij het niet binnen X tijd regelen). Afvalcontainers zijn best duur!

Tof dat de opdracht voor de stal ook definitief is! Leuke stappen! Bizar hoe hard het geld er dan uit kan vliegen he :+ Toch jammer dat je buiten dromen en wensen vaak ook met de realiteit van een budget te maken hebt :D

Joan73

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:45

Ik volg ook! Wij verhuizen binnenkort ook naar de rand van het bos. Misschien kan ik van jouw topic nog inspiratie op doen. Ik laat paard echter staan waar hij staat, is beste plek voor hem. Hele dag buiten met groep ruinen, ontzettend goede verzorging, rijhal en buitenbak en ruiterpaden vlakbij. Paard aan huis is voor mij niet beter. Maar ben wel heel benieuwd naar jouw voortgang, mede-limburger! Heel veel plezier en succes!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:01

Gefeliciteerd *\o/* spannend ik ben benieuwd!
Wat voor prachtige beelden heb je staan?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:48

MarliesR schreef:
Bizar hoe hard het geld er dan uit kan vliegen he :+ Toch jammer dat je buiten dromen en wensen vaak ook met de realiteit van een budget te maken hebt :D

Dit dus haha.. -O- Maar als je dan uiteindelijk het resultaat ziet, was 't het dubbel en dwars waard :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 09:51

MarliesR schreef:
Hier volg ik natuurlijk ook :D Altijd leuk om de projecten van andere te volgen.

Fijn dat hun de rommel af moeten voeren! Even extra op letten bij de eind-inspectie dat dat ook daadwerkelijk gebeurd is! En zo niet even wat regelen bij de notaris (bijvoorbeeld dat er wat achtergehouden wordt om eventuele afvoer van te betalen wanneer zij het niet binnen X tijd regelen). Afvalcontainers zijn best duur!

Tof dat de opdracht voor de stal ook definitief is! Leuke stappen! Bizar hoe hard het geld er dan uit kan vliegen he :+ Toch jammer dat je buiten dromen en wensen vaak ook met de realiteit van een budget te maken hebt :D

Helaas wil manlief een loods anders was er meer mogelijk zowel in huis als met de stallen maar aangezien die anders niet mee wilde verhuizen :+ heb ik maar toegegeven op zijn loods
Dan is het nu of dingen nog niet doen en langer sparen of dingen goedkoper doen en aangezien zowel de paarden als zijn auto`s wel mee moeten verhuizen kan dat niet lang wachten.

Bij de eindinspectie wordt hier zeker op gelet, bij jou was echt veel blijven liggen, was daar niks over afgesproken? Ik heb echter nu al gebeld omdat hun al verhuisd zijn en nu 2 weken de tijd hebben om dat af te voeren. Als ik de sleutel krijg heb ik geen tijd en zin om daar ook nog eens achteraan te moeten gaan

Joan ook gefeliciteerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:04

Kun je de stallen niet integreren in de loods, dat zal wel iets aan bouwkosten kunnen schelen ??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 10:07

DubbelDun schreef:
Kun je de stallen niet integreren in de loods, dat zal wel iets aan bouwkosten kunnen schelen ??

nee de loods komt naast het huis te liggen en het paardendeel een stuk achter het huis, hier zit dan nog tuin tussen. Ik wil de stallen graag aangesloten aan de paddock en wei omat deze 24/7 open zullen staa en alleen in nood ook dichtgaan

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:22

Stipje, ziet er erg leuk uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:24

Misschien ipv 'echte' stallen dan kiezen voor een 1-zijdig open loods waar je met losse paneelhekken evt stallen van zou kunnen maken mocht het nodig zijn.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:33

Gefeliciteerd met jullie droomhuis! Ik ga zeker volgen.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:40

Fijn dat jullie je droomplek hebben gevonden.

Ik volg ook! Super interessant!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:43

Gaaf, ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Ook ik ga volgen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:36

Lynn_Nikita schreef:
MarliesR schreef:

Helaas wil manlief een loods anders was er meer mogelijk zowel in huis als met de stallen maar aangezien die anders niet mee wilde verhuizen :+ heb ik maar toegegeven op zijn loods
Dan is het nu of dingen nog niet doen en langer sparen of dingen goedkoper doen en aangezien zowel de paarden als zijn auto`s wel mee moeten verhuizen kan dat niet lang wachten.

Bij de eindinspectie wordt hier zeker op gelet, bij jou was echt veel blijven liggen, was daar niks over afgesproken? Ik heb echter nu al gebeld omdat hun al verhuisd zijn en nu 2 weken de tijd hebben om dat af te voeren. Als ik de sleutel krijg heb ik geen tijd en zin om daar ook nog eens achteraan te moeten gaan

Joan ook gefeliciteerd

Toch wel handig als je man ook mee wil verhuizen :D :D
En ach, als het dan niet direct helemaal zo is als je precies wil... Maar je hebt wel de plek die je wil en je kan van start! Dan is het ook al prachtig.

Verstandig om nu vast een telefoontje er achter aan te doen! Hier ligt inderdaad enorm veel rotzooi, maar bij ons was juist afgesproken dat ze het achter mochten laten als onderdeel van de onderhandeling (om de klap van ons bod wat te verzachten :') ).

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:43

Gefeliciteerd! Het is je gegund hoor!
Ben heel benieuwd dus ik volg!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 08:37

Onze kippen en konijnen wilde ik wegdoen omdat ik eigenlijk geen tijd heb om een veilige ren voor ze te bouwen in die maand tijd die wij hebben voor wij moeten verhuizen uit onze huidige woning. Die korte periode heb ik namelijk hard nodig om de woning boven bewoonbaar te krijgen zodat de kinderen veilig en rustig kunnen spelen en slapen.

Uiteindelijk besloten wij om de kippen en konijnen toch te houden en een kant en klaren ren te bestellen met dak. Hoop geld maar ja, de kinderen wilden de diertjes niet kwijt en zelfs mijn man vond het wel jammer als ze weg zouden gaan.
De ren besteld maar helaas bleek deze zo gammel dat deze heel snel retour is gegaan.
Wat nu? dan toch maar de ren die wij nu hebben ( bestaande uit gaaspanelen) verhuizen en vos, roofvogel en marter proof te maken oor er ook een dak op te maken. Een hoop extra werk terwijl er eigenlijk geen tijd voor is.

Vandaag sprak ik de verkoopster online en heb ik heel brutaal, met knikkende knieën gevraagd of ik niet al aan de ren mocht beginnen en dat ik het heel goed begreep als het niet kon maar ik nu vrij had en ik er tijd voor had.

Ik ben blij *\o/* <3
Het was geen probleem, sterker nog, alles wat ik buiten wilde doen daar mocht ik al aan beginnen, ook paaltjes zetten en omheining trekken, hun waren al verhuisd en moesten alleen nog de bijgebouwen leegruimen. Ik heb natuurlijk meteen aangeboden om daarmee te helpen en wil aangezien ze dat de dag na pasen gaan doen, er een bosje bloemen en een luxe chocolade paasei verstoppen

Morgen kan ik al beginnen *\o/* *\o/* *\o/*

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:51

Wat een mooi project en altijd fijn meedenkende en welwillende verkopers. Succes met de eerste werkzaamheden!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:55

Wat fijn is dat!

Wij mochten toen ook al in de stallen aan de gang, terwijl de verkopers er nog woonde. Zo fijn, dat heeft ons uiteindelijk wel een week gescheeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:56

Wat ontzettend fijn dat je al kan beginnen! *\o/*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:00

Oh wat fijn, dat scheelt echt!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:00

Wat ontzettend leuk, je enthousiasme straalt gewoon door het topic heen. Ik ga volgen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:12

Kun je niet tijdelijk een net erover spannen? Eventueel eerst wat kleiner maken en dan pas uitbreiden en vast dak erop als je tijd hebt?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:14

Ow ja de panelen zelf zijn ook bij itek te koop, helaas hebben hun wel een ander systeem qua palen en bevestiging. Maar dan hoef je niet helemaal naar cranenbroek te rijden als je nog panelen nodig hebt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 09:18

joyce83 schreef:
Ow ja de panelen zelf zijn ook bij itek te koop, helaas hebben hun wel een ander systeem qua palen en bevestiging. Maar dan hoef je niet helemaal naar cranenbroek te rijden als je nog panelen nodig hebt.

Al gekocht :D Ik heb nu kippengaas gekocht om eroverheen te spannen. Zou dat sterk genoeg zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:21

Als een vos écht ergens naar binnen wil houdt niets hem tegen, maar ik heb gewoon een vogelnet over mijn cavia-ren zitten en dat gaat al weer maanden goed.