Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
paardje87 schreef:Nee ik had geen betaalsysteem van Marktplaats zelf gedaan, dat wilde mevrouw ook niet, ik had haar een betaalverzoek rechtsstreeks van de ING gestuurd.
. Maar via rekeningnummer overmaken is naar mijn idee gewoon veilig. paleoceen schreef:Ik ben er voor 100 euro mee opgelicht. Ik wilde een ereader kopen en met gelijk oversteken betalen. Bleek de link mbt gelijk overstekenveranderd en werd het geld gewoon op zijn/haar rekening gestort. Daarna werd het radiostil en kreeg geen contact meer.
I
Citaat:Betaalverzoeken met iDEAL via Marktplaats
Als verkoper kun je betaalverzoeken uitwisselen via iDEAL en daarmee de financiële afhandeling van de verkoop regelen. Betaalverzoeken met iDEAL wordt aangeboden door Online Betaalplatform van Media Medics B.V.
Voordelen van Betaalverzoeken met iDEAL
Je bankgegevens niet meer delen met vreemden.
Nooit meer met cash over straat als je een aankoop gaat ophalen.
Niet meer wachten met verzenden tot het bedrag op je rekening staat. Een betalingsbevestiging is nu voldoende. Na een bevestiging wordt het bedrag gegarandeerd overgeboekt op je rekening.
Alle veiligheidsmaatregelen die van toepassing zijn op iDEAL, gelden ook voor Betaalverzoeken via Marktplaats.
paardje87 schreef:Toch even een kleine update of nouja liever gezegd een nieuwe vraag, ik verkoop ook oa een zadel, de mevrouw in kwestie wilt het opgestuurd hebben. Ik heb gezegd dat dat haar eigen risico is en verzonden verkocht is. Daarmee ging ze akkoord. Ik heb haar een betaalverzoek verstuurd maar nu wilt ze dat niet via die weg betalen maar wilt ze mijn rekeningnummer zelf, zodat ze het zelf kan overmaken wat ik er uit begrijp. Moeten er nu alarmbelletje afgaan of maak ik mij zorgen om niks?
xtessax83 schreef:Wanneer jij als verkoper het nog niet geactiveerd hebt vraagt marktplaats inderdaad wel om 0.01 cent over te maken zodat ze weten dat je een geldige rekening invult.
Dit heb ik destijds ook gedaan als je gewoon via je account instellingen dit doet kan er weinig mis gaan niet via een linkje in de chat doen dus.