Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xGoldenHero schreef:Gewoon opnemen en hallo zeggen. Ophangen en blokkeren kan je vrij snel doen. Terugbellen zou ik dan weer niet doen.
Ik wordt dagelijks gebeld door onbekende nummers en ook buitenlandse nummers. Ik neem op maar bel nooit terug. Als het belangrijk is spreken ze de voicemail maar in.
Kwanyin schreef:Als je echt heel nieuwsgierig bent, kan je opnemen met "hallo?". Dan hoor je direct waarvoor het is en kan je ook gewoon neerleggen en blokkeren.
Ik denk wel dat als het telkens maar een korte oproep is, de kans groot is dat het oplichting is. Dan willen ze immers dat je geen tijd hebt om op te nemen en terugbelt. Als die persoon je echt aan de lijn wilt hebben zal hij minstens tot de voicemail blijven bellen en als het echt dringend is zelfs iets inspreken. Het zou kunnen, ook ivm de gevonden kat. Het wil ook niet zeggen dat het een Duits nummer is, dat die persoon ook effectief in Duitsland zit. Ze kunnen ook perfect in Nederland zitten maar hun Duits nummer behouden hebben.
maralyn schreef:Cayenne schreef:Hier ook, allemaal spam en oplichters. Niet op in gaan!
Ze bellen altijd naar onze huistelefoon en bijna niemand heeft dat nummer.
Zodra we een onbekend nummer zien nemen we dus niet op.
Weer een waardevolle reactie. Tenminste, in mijn ogen.
Dankuwel!!
CKR schreef:Allejandro schreef:Ik neem sowieso mensen die prive bellen al niet op. Is 99% callcenter.
Voicemail heb ik uit staan.
Werd gisteren ook gebeld door duitse nummer maar even googlen en bleek het een winkel te zijn. (waar ik idd wat besteld had)
Zh of scholen bellen ook regelmatig anoniem