Hoeveel vraag ik voor deze auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hoeveel vraag ik voor deze auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:38

Wij hebben laatst een auto verkocht via
https://www.anwb.nl/auto/verkopen/verkoopservice

een benzine 307 die niet lekker liep, zelfs stationair hoorde je hem ''bubbelen''. Daar hebben we bij hun nog 350,- voor gehad. Daarbij was de lak in vrij slechte staat, verkleuring en schade.

Dus ik raad dat echt aan! :) Als de koppeling/het schakelen nog wel werkt ga je daar bij hun nog gewoon geld voor krijgen denk ik :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 20:44

Dank voor de reacties allemaal!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:45

Jessica_R schreef:
Witchcraft schreef:
Dan ga je er met particulierverkoop niet eens 1000 voor krijgen denk ik met deze gebreken. Ik zou hem gewoon inruilen bij een dealer. zoals je dat bij je vorige hebt gedaan of proberen via marktplaats te verkopen. Dat wil soms nog wel eens wat opleveren. En gebreken verzwijgen moet je niet doen. Gewoon eerlijk zijn.

1000 euro verwacht ik ook zeker niet! Ik dacht meer aan zo'n 500 euro ofzo. Dan kan iemand die 'm voor onderdelen wil gebruiken 'm ook nog kopen bij wijze van. Maar zodra ik iets anders gevonden heb zal ik eerst met de betreffende garage/dealer is bespreken of die 'm willen hebben en zo ja, voor welke prijs. Dan kan ik altijd nog kijken of het de moeite is!

ja daar zit je wel mee in de goede richting denk ik :)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:08

Oscar schreef:
Maar als je vermeldt dat het een 1.4 16V Sport is, dan weet iedereen die een beetje in auto's doet wel dat het een benzine is. Of in het ergste geval LPG, maar zo gek gaan we het hopelijk niet maken :))

Verder helemaal eens met (de vriend van) Serenity. Voor een auto van dit bouwjaar en met deze mankementen is eigenlijk alle geld teveel. Als je er nog wat voor terug kunt krijgen bij inruil dan altijd doen. Of anders proberen wat korting te bedingen en deze weg doen voor sloop of onderdelen. 't Beestje is duidelijk aan het einde van z'n latijn.

Dat is het 'm nu juist, er rijden nogal wat rond met die oude lpg systemen waarvan je tegenwoordig nog nauwelijks voor een fijn prijsje een onderdeeltje van kunt krijgen.. Zelf die fout eens gemaakt met een "hele leuke saxo" :')

Verder TS, het is best rot als je er al zoveel geld in gestoken hebt, maar de problemen die je noemt en de "vermoedelijke" andere zaken zijn zo'n beetje het "hart" van de auto. Er kan nog zoveel moois en nieuws ingestopt zijn maar als die zaken niet best meer zijn dan (meest slechte vergelijking ever maar voor het beeld) is het een beetje alsof je een paard aanbiedt dat niet meer kan lopen en chronische koliek heeft. Dan kan er nog zo'n mooi tuig bij zitten, en kan het nog zo hoog in bijvoorbeeld de dressuur gelopen hebben, als paard functioneert het niet meer. (Hierbij even het leed-aspect opzij gezet voor de vergelijking, maar dat snap je wel).

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:13

Heel rap wegdoen en gewoon inruilen. De meeste weten dat dit rot blokken zijn. Ze lopen vrijwel bijna allemaal stuk...

Dus als ik jou was, snel wegdoen, voordat het blok stuk loopt.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:20

Er zijn bedrijven, die rijdende auto's op kopen voor Afrika ,Daar heb je kans dat zij meer geven.
Maar dat hangt een beetje af waar je woont.
In de grote steden heb je meer kans

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:40

Nah, ik heb vroeger bij zo'n exportbedrijf gewerkt en daar worden ze ook steeds kieskeuriger hoor. Bovendien is Seat geen merk dat het goed doet in Afrika, daar zijn ze veel meer van de Aziatische merken. Maar proberen kan altijd natuurlijk, je kunt het beste zoeken op 'auto export'. Met Oost-Europa heb je trouwens iets meer kans van slagen dan met Afrika.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:57

Ik gaf het aan als voorbeeld.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:12

Wij hebben een half jaar geleden een ford focus station ingeruild voor onze huidige auto.
Bouwjaar 2004, bijna 270.000 km op de teller, ook hoog olieverbruik, maar verder geen mankementen en zag er nog erg goed uit van binnen en buiten.
De garage bood er €500,- voor. Met heel veel moeite hebben we er nog €1000,- voor terug gekregen. (Paar maanden daarvoor nog €1000,- in die auto gestoken vanwege een mankement)

Diezelfde auto stond een paar dagen later voor €1750,- te koop -> zo meenemen, je kreeg er geen garantie op van de garage :+

Gezien de versleten koppeling, denk ik dat je je handjes dicht mag knijpen als je al €500,- voor deze auto krijgt.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 14:17

Dank voor de reacties!
Ga morgen bij een autootje kijken dus ben benieuwd! Ze ruilen daar ook in dus ik zal zien wat ze bieden

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:35

Websites als ikwilvanmijnautoaf etc ben ik echt niet over te spreken..
Vorig jaar met ze gebeld voor mijn Audi en aangegeven dat ik niet meer dan een uur wilde reizen voor een koper. Uiteindelijk een koper voor een zeer goede prijs (3.000 euro) maar wel op 2,5 uur rijden. Nou prima dachten wij, daar wil ik wel een stukje voor rijden. Toen ik daar aan kwam verzon die man van alles wat er zou mankeren aan de auto. Ik bood aan om naar een garage in de buurt van mijn keuze te rijden om daar een monteur te laten kijken of dat klopt (auto had de week ervoor APK gehad en mankeerde niets op een handremkabeltje dat vervangen werd na). Dat wilde hij niet. Uiteindelijk heb ik er na 2,5 uur onderhandelen met veel pijn en moeite 1750 voor gekregen (hij bood mij 1000 euro) en konden we lopend naar het station (3 km verderop) en met de trein naar huis voor een kleine 60 euro. :')
Het is dat hij écht weg moest dat weekend, anders had ik 'm mee terug genomen.
Ik ben genezen, haha.

Ben benieuwd morgen wat ze je aanbieden bij de zaak waar je naartoe gaat :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:48

Ik heb de auto uiteindelijk via de locale marktplaats aangeboden en verkocht aan een autohandelaar voor 350 :') vandaag m'n nieuwe uitgezocht!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:50

Lees je berichtje nu pas.. heb vorige maand een vergelijkbare seat ibiza uit 2004 met bijna 2 ton op de teller ingeruild en er toch nog 2000 euro korting mee gekregen op mijn nieuwe auto. Heb er een vrij jonge clio station uit 2016 voor terug gekocht. Hij staat daar nu.op de site te koop voor 2450.. dus inruilen loont soms best wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:17

Serenity350 schreef:
Oscar schreef:
Maar als je vermeldt dat het een 1.4 16V Sport is, dan weet iedereen die een beetje in auto's doet wel dat het een benzine is. Of in het ergste geval LPG, maar zo gek gaan we het hopelijk niet maken :))

Verder helemaal eens met (de vriend van) Serenity. Voor een auto van dit bouwjaar en met deze mankementen is eigenlijk alle geld teveel. Als je er nog wat voor terug kunt krijgen bij inruil dan altijd doen. Of anders proberen wat korting te bedingen en deze weg doen voor sloop of onderdelen. 't Beestje is duidelijk aan het einde van z'n latijn.

Dat is het 'm nu juist, er rijden nogal wat rond met die oude lpg systemen waarvan je tegenwoordig nog nauwelijks voor een fijn prijsje een onderdeeltje van kunt krijgen.. Zelf die fout eens gemaakt met een "hele leuke saxo" :')

Verder TS, het is best rot als je er al zoveel geld in gestoken hebt, maar de problemen die je noemt en de "vermoedelijke" andere zaken zijn zo'n beetje het "hart" van de auto. Er kan nog zoveel moois en nieuws ingestopt zijn maar als die zaken niet best meer zijn dan (meest slechte vergelijking ever maar voor het beeld) is het een beetje alsof je een paard aanbiedt dat niet meer kan lopen en chronische koliek heeft. Dan kan er nog zo'n mooi tuig bij zitten, en kan het nog zo hoog in bijvoorbeeld de dressuur gelopen hebben, als paard functioneert het niet meer. (Hierbij even het leed-aspect opzij gezet voor de vergelijking, maar dat snap je wel).

Hoezo?

Sloopblokje op de sloop halen (200 - 300 euri's of zo) koppeling gelijk vervangen en rijden maar. Is twee zaterdagen werk.

Simpel: olieverbruik zonder dat het op straat ligt, dan komt het uit de uitlaat. Lees: cilinders en/of zuigers zijn naar grootmoeders. Motorrevisie a enkele diuizenden euri's, tenzij je in staat bent dat zelf te doen.

Oftewel: ding is total-loss met zo'n verrotte motor en brengt nog net de oud-ijzerprijs op of je steekt er nog wat geld en tijd in en rijdt er nog een poos mee.
Want daar gaat de vergelijking met het paard mank; in een auto kun je altijd nieuwe onderdelen stoppen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 02:43

Wat voor een nieuw auto heb je nu gekocht?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 08:21

pubelia schreef:
Wat voor een nieuw auto heb je nu gekocht?

Geen hele nieuwe maar heb een Ford Fiesta uit 2011 gekocht met 109 Dk. Dus hopelijk kan ik weer even vooruit!

Had overigens van particulieren nog wel hogere biedingen gekregen, maar ik dacht om gezeur achteraf te voorkomen.. Handelaar kon 'm meteen ter plekke vrijwaren. Dus ik dacht opgeruimd staat netjes :p

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:42

Ikke, maar dan ga je er vanuit dat iemand bij machte is om er zelf een blok en bak in te hangen. Dat geldt vast en zeker voor jou en ik heb hier thuis ook iemand zitten die daar z'n hand niet voor omdraait, maar voor de gemiddelde particulier wordt 'm dat natuurlijk niet. Die klopt dan bij een garage aan en als je dan de uren gaat tellen dan schiet je er uiteindelijk ook niks mee op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:47

Oscar schreef:
Ikke, maar dan ga je er vanuit dat iemand bij machte is om er zelf een blok en bak in te hangen. Dat geldt vast en zeker voor jou en ik heb hier thuis ook iemand zitten die daar z'n hand niet voor omdraait, maar voor de gemiddelde particulier wordt 'm dat natuurlijk niet. Die klopt dan bij een garage aan en als je dan de uren gaat tellen dan schiet je er uiteindelijk ook niks mee op.

Dat ben ik met je eens. Sterker nog; de techneut zou dat blok niet kapot getrapt hebben en dus die transplantatie niet nodig hebben :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:49

Yup, dat is inderdaad weer een stap verder :))