Niet te dure, fijne smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimm4

Re: Niet te dure, fijne smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:22

Mijn ervaringen met Huawei zijn 10x beter dan Samsung. Ik heb de p8 lite gehad en nu bijna anderhalf jaar de P smart, nog steeds een hele fijne telefoon. Ik zou huawei aan iedereen aanraden.

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:24

Huawei mate 20 lite :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 23:31

Samsung heb ik gehad. Zowel S lijn als A lijn. Wel tevreden van maar niet wauw.
Heb nu gekeken naar de motorola G7 plus en de huawei mate 20 lite.
Qua uitzicht spreekt de huawei mij meer aan maar deze lijkt dan ook veel fragieler. De motorola vind ik minder mooi en hebben ze enkel in het donkerblauw en rood. Maar deze lijkt wel meer tegen een stootje te kunnen.
Een goeie camera is een leuke plus maar het is niet dat ik een groot instagram account ofzoiets heb waarvoor ik kwalitatief goede foto’s moet kunnen maken met m’n telefoon :+

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:34

Simoonzel schreef:
Mijn Huaweis zijn onverwoestbaar lijkt het :')
Ik heb nu een p8 lite van al aardig wat jaren oud en begin nu te denken aan een nieuwe, hij wordt te traag voor apps van nu. Ik zou kijken voor een p20 of wat ook een goede budget phone schijnt te zijn, een xiaomi pocophone f1. Heeft erg goede specificaties voor de prijs.

Dat dacht ik ook. Had een p7 en dat ding was niet stuk te krijgen. Ik zweerde bij de Huawei. Jammer voor mij was dat mijn nieuwe P smart binnen 3 maanden 3 nieuwe schermen had door kleine banketstaaf dingetjes. 1x viel er een lampje op. Gelijk kapot :'). Een keer kwam er op een of andere manier lucht onder het scherm, weer een barst...

Voor mij geen Huawei meer, ik ben over op de Motorola Moto G6+ heerlijke telefoon. Super snel, super beeld en de batterij gaat, als je niet allemaal spelletjes speelt enzo, bijna 2 dagen mee.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:35

Ik heb zelf de Honor 8, al 2,5 jaar en niks op aan te merken behalve dat de batterij nu wel wat minder lang meegaat.
Hij werkt zelfs zo goed dat m'n vriend de batterij & t scherm( is gebarsten door vallen) gaat vervangen zodat ik er nog extra lang mee kan doen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:45

Ik heb een Acer en ik ben daar heel blij mee. Was echt super goedkoop maar is niet echt gangbaar. Ik kan er wel alles mee. Is android dus geen beperkingen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:16

Kijk eens naar de Xiaomi mi A2 fijne smartphone die veel kan voor weinig geld. Zie ook bv bij Tweakers net of video's over de recensies van deze smartphone. Ik ben er tevreden mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:24

Ik had altijd dure telefoons. Gaf er zo een paar 100 euro aan uit, want dan zouden ze wel lang mee gaan.

Tot ik uit frustratie mijn Sony zelf kapot sloeg op de tafel, en ik geen budget had voor een dure telefoon.

Een Huawei mate 10 lite gekocht, en ik hoef nooit meer wat anders! :D
Hele fijne telefoon, accu blijft goed, camera is goed, gaat niet snel kapot bij vallen en heeft een prima formaat.

De mate 20 is net een stukje nieuwer, en in de camera wat verbeterd, dus mocht het budget toestaan zou ik voor de mate 20 lite gaan. Heel veel in mijn omgeving zijn allemaal overgestapt op Huawei.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:59

Pas op met een S7 en S8 kopen van Samsung. Nu de S10 eerdaags in de winkels ligt worden de oudere modellen minder/niet ge-update, wat natuurlijk zonde is.

Vriendlief heeft de Mate 20 Pro. Buiten je budget, maar hij wil niks anders meer dan Huawei!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:04

Ik volg even mee, heb nu een samsung A model maar ben er niet echt tevreden.. anderhalf jaar nu en hij laadt niet/amper op (ook met nieuwe opladers), zet zichzelf regelmatig uit en de batterij gaat nu max een halve dag mee.

Hiervoor een S5 gehad, die is 4 jaar mee gegaan en doet t nu nog prima (op er heel oud uitzien na, ik ben niet de alle voorzichtigste met krasjes), dus die ligt nu ook als eventueel back up in de kast. :Y)

Ik zat inderdaad ook naar een S8 te kijken, maar wat Esther zegt klopt ook wel weer. Huawei nog niet aan gedacht, is dat flink omschakelen als je altijd samsungs hebt gehad?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:08

Besturingssysteem is nagenoeg gelijk, alleen gooit Samsung zijn versie er op en Huawei die van hun.
Zelf hoor ik van mensen dat ze de Huawei fijner vinden, ivm minder vaste zooi dan Samsung. En misschien zit het terug knopje ergens anders, maar verder maakt het niet veel uit :).

Is soms ook even wennen!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:10

Es_ther schreef:
Besturingssysteem is nagenoeg gelijk, alleen gooit Samsung zijn versie er op en Huawei die van hun.
Zelf hoor ik van mensen dat ze de Huawei fijner vinden, ivm minder vaste zooi dan Samsung. En misschien zit het terug knopje ergens anders, maar verder maakt het niet veel uit :).

Is soms ook even wennen!

Hmm dat klinkt wel weer positief, ga maar eens kijken of vriendlief die via werk ook goedkoper kan krijgen (bij de samsung toestellen krijgt ie op bepaalde nieuwe modellen zelfs 400€ korting dus dat zou helemaal mooi zijn) *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:25

Ik heb sinds afgelopen zomer een Xiaomi telefoon. In NL nog een onbekend merk maar in China 1 vd beste merken. Hij is goed snel, accu gaat 2 dagen mee, zit een goede camera in en zijn er in verschillende formaten en geheugens.

Daarnaast zijn ze erg betaalbaar, de mijne was minder dan 200 euro maar ik heb ook minder geheugen.
https://www.belsimpel.nl/telefoon/xiaom ... tel-Xiaomi

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:30

Mijn vriend is erg blij met zijn p20 light. Ikzelf heb vorig jaar de samsung j5 gekocht. En die bevalt me erg goed. Ik wilde eigelijk de s7 halen toen maar had geen zin in een bkr registratie voor een telefoon.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:39

Dammie schreef:
Nokia 6. Fijn apparaat. En weinig crapware van de fabrikant erop.

Deze heb ik ook. Erg blij mee :).

Ik heb altijd Samsung gehad, maar die telefoons worden duurder en duurder. Mijn Nokia supermooi (wit met rose goud), heeft 32 GB geheugen (en een SD kaart van 128 GB), maakt redelijk goede foto's, is supersnel en de batterij gaat lang mee (aan t eind van de dag nog niet leeg en ik internet best veel).

Heeft me 250 euro gekost :).

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:32

Ik heb een Nokia 7. Fijne is dat er Android One als besturings software op staat. De kale Android dus, zonder allerlei schillen/crapware :') van de fabrikant. Voordeel is ook dat Android One heel snel updates krijgt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:49

Alvaron schreef:
Ik heb een Nokia 7. Fijne is dat er Android One als besturings software op staat. De kale Android dus, zonder allerlei schillen/crapware :') van de fabrikant. Voordeel is ook dat Android One heel snel updates krijgt.

Ik heb de Nokia 7 plus sinds 2 maand.
Inderdaad zoals hierboven android one dus geen troep erop waardoor hij lekker snel is.
Snelle updates, apps verwijderen die je toch niet gebruikt.

Het was erg wennen voor mij na bijna 15 jaar Samsung.
Laatste jaren ook steeds A modellen gehad, de A3 A5 en a7. Het zijn geen high end toestellen.
A7 kort gehad.
Na een week al laten vallen en hele scherm kapot omdat de body gruwelijk glad is.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:50

Luca03 schreef:
Samsung heb ik gehad. Zowel S lijn als A lijn. Wel tevreden van maar niet wauw.
Heb nu gekeken naar de motorola G7 plus en de huawei mate 20 lite.
Qua uitzicht spreekt de huawei mij meer aan maar deze lijkt dan ook veel fragieler. De motorola vind ik minder mooi en hebben ze enkel in het donkerblauw en rood. Maar deze lijkt wel meer tegen een stootje te kunnen.
Een goeie camera is een leuke plus maar het is niet dat ik een groot instagram account ofzoiets heb waarvoor ik kwalitatief goede foto’s moet kunnen maken met m’n telefoon :+

Ik heb de moto G7+ en ben er echt super tevreden mee. Volledig opgeladen binnen een uur, lange batterijduur. Fijn in gebruik, goede camera. Heb hem sinds de dag dat hij uitkwam en nog geen negatief puntje kunnen ontdekken eerlijk gezegd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:57

Ik heb nu iets meer dan een half jaar een Nokia. Wel de goedkope, dus waarschijnlijk niet wat jij precies zoekt, maar het is echt een top ding! :j

Fijne, snelle updates, weinig troep erop, snel en best een groede camera voor zo'n goedkoop toestel. En ik heb m al tig keer laten vallen zonder schade :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:17

ClaudiaHS schreef:
Alvaron schreef:

Ik heb de Nokia 7 plus sinds 2 maand.
Inderdaad zoals hierboven android one dus geen troep erop waardoor hij lekker snel is.
Snelle updates, apps verwijderen die je toch niet gebruikt.

Het was erg wennen voor mij na bijna 15 jaar Samsung.
Laatste jaren ook steeds A modellen gehad, de A3 A5 en a7. Het zijn geen high end toestellen.
A7 kort gehad.
Na een week al laten vallen en hele scherm kapot omdat de body gruwelijk glad is.

Oh ik vond t juist heel snel wennen, gelukkig. Hier ook 20 jaar Samsung.

Wat zonde van je A7.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:34

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:19

San87 ik moest vooral wennen dat het pijltje terug op een andere plek zit en dat het beeldscherm niet zo donker kan.
Samsung kan je bv heel donker zetten en dat vind ik prettig als ik in bed nog een spelletje speel.
Verder qua bediening was ik er wel snel aan gewend en vind m heel fijn.

Heel zonde van de A7 inderdaad. Als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel een barst in het scherm.
Er was ook gewoon een stuk uit wat scherp was als je met je vinger er overheen ging.
Ik heb altijd mijn telefoons in een hoesje alleen was deze nog niet binnen.
De A7 ligt inmiddels bij m'n moeder en heeft gisteren een nieuw beeldscherm gekregen. Zij nu een mooie tel voor weinig :D

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:15

ClaudiaHS schreef:
San87 ik moest vooral wennen dat het pijltje terug op een andere plek zit en dat het beeldscherm niet zo donker kan.
Samsung kan je bv heel donker zetten en dat vind ik prettig als ik in bed nog een spelletje speel.
Verder qua bediening was ik er wel snel aan gewend en vind m heel fijn.

Heel zonde van de A7 inderdaad. Als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel een barst in het scherm.
Er was ook gewoon een stuk uit wat scherp was als je met je vinger er overheen ging.
Ik heb altijd mijn telefoons in een hoesje alleen was deze nog niet binnen.
De A7 ligt inmiddels bij m'n moeder en heeft gisteren een nieuw beeldscherm gekregen. Zij nu een mooie tel voor weinig :D

Je kunt bij instellingen je pijltje terug veranderen van plek? Ik heb m op mijn huawei ingesteld dat ie wel rechts zit in plaats van links.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:21

Ik ging van iPhone naar huawai, super erg wennen maar ben heel blij met mijn p20 nu. die zijn geloof ik 400 euro toen ik hem kocht en echt wel heel fijn