Steunbalk dwars door slaapkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:28

Nope Tieme. Voeteneind tegen de wand waar de balk in zit (onder het raam dus), maar ter hoogte van het midden van het voeteneind. Dan heb je aan beide kanten de mogelijkheid om veilig uit bed te stappen.

Dus, tenzij ze heel kunstige standjes uit de Kamasutra doen, stoot niemand zijn/haar hoofd en kunnen ze bij het naar bed gaan en wakker worden lekker naar buiten kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:33

palousa_boy schreef:
Kun je de kamer niet wat breder maken? Die muur tegenover het raam zal geen dragende muur zijn gok ik maar dat is lastig zien op een foto.

(Als ik zo'n kamer tegenkom klop ik iig altijd even op alle muren)

Mijn idee inderdaad...

Mijn ouders hebben ook een 100+ huis, daar is pas veel later een verdieping in gemaakt. Waardoor de hele bovenverdieping nog in te richten was. (kaal toen mijn ouders het kochten, verdieping uit jaren 30 denk ik, te zien aan de kleur van de onderkant)
Ze hebben er ook een (grote) dakkapel op gemaakt, waar in het begin 2 slaapkamers in zaten. Draagbalk is gewoon gebleven en die zit nu openlijk in de slaapkamer (van 2 1 gemaakt)
Niet echt storend ofzo, maar was maar van 1 persoon. Je zou met weinig moeite (en kosten!) de hele bovenverdieping opnieuw kunnen inrichten.

Vermoed dat dit hier ook het geval is...

proven02

Re: Steunbalk dwars door slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:39

Misschien kan je de balk verven en er dan bijvoorbeeld foto's op hangen over de gehele balk? Of lichtjes op de balk hangen. Dan zal het minder een balk zijn maar meer een toevoeging van de inrichting. Hoewel ik persoonlijk het juist wel leuk vind staan maar dit is misschien dan nog een optie?

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:41

Ik zou met de foto naar een bouwkundige gaan en vragen of zo'n balk vervangen kan worden door stalen supports, waarbij de staande recht omhoog gaat en de andere evenwijdig aan het plafond loopt en ze samen dus een rechte hoek maken. Dan heb je in ieder geval goede doorloopruimte, maar mooi is het niet. Als de rest van het huis je bevalt, zou je dit echter kunnen overwegen.

O ja, ik heb eens een programma gezien waar mensen van zo'n schuine balk een boom hadden gemaakt. Maar die balk stond minder in de weg. Stond wel erg leuk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:08

Heb je de plattegrond van de bovenverdieping? Misschien dat daar wat mee kan?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:35

Wij wonen in een oude boerderij waar in 2 slaapkamers ook zo'n balk door loopt. Eerder nooit geen last van, kamer gebruikten we niet. Nu hebben we een kleine en ik dacht de baby kamer praktisch ingericht te hebben... Maar helaas! Hoe vaak ik mijn hoofd al niet gestoten heb, ik vervloek die balk inmiddels

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 17:15

Huis is inmiddels verkocht onder voorbehoud aan iemand met een lager bod helaas... Raar maar waar.