Steenmarter in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Steenmarter in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:15

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:18

Toen een marter vorig jaar alle vogelnestjes onder de pannen had leeggeroofd, waren we zeker niet blij.

Over dat ecologische verhaal en het nut van het toegenomen aantal roofdieren... Ik zou het echt graag willen geloven. Echt waar!
Maar ik heb in de regio waarin ik ben opgegroeid (bosrijk gebied), vooral verschraling en verarming van het dierenbestand gezien.
En muizenplagen (zoals twee jaar geleden) zijn geen uiting van ecologische balans, maar ontstaan door toedoen van mensen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:29

Maureen_M schreef:
Danjel schreef:
Nog een tipje: Hertshoornolie (zit in paarden-vliegenspray) spuiten op zolder.

Dat donkerbruine spul? Wat ook vaak gebruikt word voor paarden met eczeem?

Heb nog wel een flesje Derfen lotion staan ergens maar ik weet niet wat dan erger is, de geur van ontbinding of dat :')

Ze lopen vaak in de goot en spelen daar met hun prooi, of delen ervan. En maken een pokke herrie...wij hebben er eentje onder het garagedak gehad. Derfen in de goot sprayen kan helpen, had ik dat toen maar geweten.
3 x de koelleiding in de auto kapotgebeten, en een keer de ruitensproeislangetjes. Dat laatste was de goedkoopste... :7

Loretta

Re: Steenmarter in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:34

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 20:35

Oh die school wat erg :oo

We laten het hier gelukkig niet zo ver komen, ergens zijn we ook blij dat we het snel gehoord hebben maar van de andere kant weten we natuurlijk niet hoe lang het hier al verblijfd.

Ik las iets over dat zodra het een nest heeft het niet verstoord mag worden. Betekend dat dus dat als we dit zouden constateren we geen actie mogen ondernemen tot dat het nestje weg is?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:38

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 20:42

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:05

Wij worden sinds December belaagd door een marter en gelukkig is het momenteel rustig sinds een week of twee. We wonen buitenaf en hebben net ons huis verbouwd op de slaapkamer na. Hieronder is nog geen fundering. Hoorde al langer s'nachts wat op de slaapkamer maar dacht aan een muisje wat hier wel vaker voorkomt. Maar het lawaai werd steeds erger en muizen vallen deden niks maar ook daar niks bij gedacht.
Twee van onze honden slapen bij ons op de slaapkamer waarvan 1 steeds naar het raam liep maar niks bij gedacht ook. Tot ik met oud en nieuw even op bed lag ivm griep en wat groots door het kiepraam zag komen.... :x toen buiten op onderzoek uitgegaan en ja hoor marterpootjes. het lawaai werd steeds erger en altijd op vaste tijden wat ook typerend is. Raam dicht dan maar. Hielp niks nu kwam hij via een gat in de muur naast een stutbalk echt ongeloofelijk hoe klein ze kunnen worden. Hierdoor kwam hij tussen de plafonds van de slaapkamer en de spouw muur en vrat zich een weg tot onder de vloer. Van slapen kwam niks meer. Alle gaten dicht gemaakt. Maar toch hoorden we nog steeds wat. Vermoedelijk hebben we hem opgesloten en na een week een oordovend lawaai, ik dacht plafond komt naar beneden. Schijnbaar een weg naar buiten gevonden in paniek. Daarna meerdere dagen niks. Toen sprong hij steeds tegen het keukenraam ondanks de kat die daar haar buitenhok heeft en daar slaapt. Honden, katten het maakt niks uit. >;) :wow: Nu probeert hij het weer bij het slaapkamer raam dus die is weer even dicht. :+ Hij houd ons bezig.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:12

Maureen_M schreef:
Hondentrimsalon ken ik zo even 123 niet in de buurt en ik denk dat ik daar nu ivm CV niet terecht kan maar daar kan ik morgen zeker even voor bellen!

Citroenblokjes kan ik morgen eventjes halen bij de supermarkt of van die citroenellaspray.

Vervelend is het zeker. Ben normaal echt niet snel een zeur want muisjes ed kunnen altijd wel ergens lopen maar deze maakt echt gewoon kabaal. Het klinkt alsof er een peutertje op zolder rent, hele korte maar zware pasjes :') wat vooral vervelend is is dat je niet heel erg veel kan aangezien het een beschermd diersoort is.

Ik weet niet welke regio, maar ik heb hondenhaar genoeg voor je.
Ik hoop dat je hem kunt verjagen voordat hij schade aanricht.