Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarJon schreef:Wat ook wel eens wil helpen is om een film te kopen via iTunes. Hij geeft dan aan dat je te weinig ruimte hebt en schoont het geheugen zelf op. Wel opletten dat je de film niet echt koopt.
https://www.iculture.nl/gids/iphone-ops ... vrijmaken/
Bij tip 3
LukieBradley schreef:Bij mijn Samsung had ik hetzelfde probleem als wat jij exact omschrijft.
Daar bleek dat ondanks je alles zover mogelijk verwijderd, het toch allemaal ergens grotendeels op een achter achter achtergrond bleef hangen.
Die heb ik toen opgeschoond en nooit meer laat.
Heb nu iPhone en kreeg ook vol meldingen maar ik ben begonnen bij 15000 fotos en een paar duizend filmpjes
Sodera schreef:Het kunnen inderdaad ook updates en systeem zelf zijn.
Wat bij mij het best helpt is op de pc een backup via iTunes maken en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna je backup weer terugzetten en dat scheelt iig geheugen van het systeem en updates.
! Carolina87 schreef:Kan helpen om je prullenbak te legen bij je foto’s
Sodera schreef:Ligt eraan wat de rommel is. Als dat oude systeem updates zijn niet. Als dat je foto’s in whatsapp zijn, dan wel!
Jorex schreef:Mijn mobiel staat ook hartstikke vol. Ik zal hem morgen even koppelen aan mijn laptop en dan alles eraf halen van Whatsapp. Foto voor foto is me teveel werk en ik heb geen manier om alles in 1 keer te verwijderen voor zover ik weet. Ik heb een Lenovo P2 dus Android.
Telpeva schreef:Is het probleem opgelost inmiddels of is er nog steeds iets gaande? Bij mijn oude telefoon is Dropbox een keer de boosdoener geweest, die maakte van elke foto en elk filmpje een kopie die dan vervolgens in de cache bleef staan. Foto's stonden er bij mij gewoon dubbel op, en als ik foto's ging wissen uit de normale mappen dan bleven alle onzin foto's in de cache map vrolijk staan! dus dat liep op tot meerdere gigabytes, totdat mijn telefoon het niet meer aan kon. Dit was toen op te lossen bij de instellingen van dropbox cache uit te vinken, + door handmatig die dropbox cache te legen.
RoronaZorro schreef:Ik heb dit ook gehad met mijn iPhone. De oplossing bij mij was om hem gewoon aan de computer aan te sluiten terwijl iTunes geopend is en toen opeens was er veel heel veel opslag vrij en was het gedeelte "Andere" veel kleiner geworden.
https://dut.applersg.com/how-reduce-sys ... ize-iphone
its_daantjee schreef:snapchat is een vrij grote app, probeer even via de app zelf de caché te verwijderen. kan als je de app opent in instellingen. zou maarzo 100 MB kunnen schelen aan app grootte.
hoe dat moet bij de andere app's weet ik niet, heb je toevallig veel bestanden op je telefoon oid?