starter op de huizenmarkt en de dilemma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:27

Ik kom uit omgeving utrecht en wij zijn nu iets daar buiten gaan wonen.

Ik denk dat je met jou salaris best iets kan huren, gewoon even geduld hebben en goed zoeken.

Als je in omliggende gemeente wilt wonen zoals zeist heb je echt met 2 tot 3 jaar wel een flatje.

Heb je daarnaast al eens gekeken voor bv een stacaravan of recreatiewoning? Er zijn een aantal mooie plekken net buiten utrecht waar dit wel kan.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:38

Jeetje mineetje zeg, wat een toestand zeg als je net beginner bent.

Ik zit de berichten dan ook met grote verbazing te lezen, ik ben blijkbaar helemaal niet op de hoogte in welke situatie jullie als beginners zitten. Wij hebben geen kinderen (hoewel 3 paarden, 2 golden retrievers , 1 eigenwijze rode kater) en zijn hier dus helemaal niet van op de hoogte!

En 1700 bruto per maand?? Jeetje dat verdien ik netto per maand en dan werk ik 3 dagen!!
En dan heeft manlief ook nog eens een fantastisch salaris.

Wij zijn beiden rond de 50 en zijn 26 jaar geleden gaan samen wonen , ook eerst een huis gedeeld met een goede vriendin, dat was destijds voor ons ook een hele smak geld .

Daarna een appartement in hartje Zwolle gehuurd, dat waren we na 8 jaar wel zat en toen wat gekocht. Ik praat dan over het jaar 1998. Toen moesten wij ook binnen een half uur beslissen of wij het huis dat we bezichtigd hadden wilden kopen anders kochten de volgende kijkers het! Toen was de huizenmarkt ook gekkenwerk!In 2009 hebben we een huis met een mooi stuk land, paardenstallen en een buitenbak kunnen kopen, dat was wel in de huizencrisis en het huis viel binnen onze prijsklasse, dat was super.

Maar jeetje als beginner valt het dus echt niet mee.

Denk dat je de meeste tips al wel gehad hebt, ik zou als ik jou was nog even lekker bij pa en ma blijven wonen en wacht nog een paar jaar , de prijzen gaan echt wel flink zakken over een jaar of 2/3 en dan kan jij met je gespaarde geld misschien wel iets leuks kopen.

Of zolang je nog thuis woont ook nog verder studeren zodat je een hoger salaris krijgt bij een volgende baan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:55

KarinLF schreef:

Ik zit de berichten dan ook met grote verbazing te lezen, ik ben blijkbaar helemaal niet op de hoogte in welke situatie jullie als beginners zitten. Wij hebben geen kinderen (hoewel 3 paarden, 2 golden retrievers , 1 eigenwijze rode kater) en zijn hier dus helemaal niet van op de hoogte!

En 1700 bruto per maand?? Jeetje dat verdien ik netto per maand en dan werk ik 3 dagen!!

Wij zijn beiden rond de 50 en zijn 26 jaar geleden gaan samen wonen , ook eerst een huis gedeeld met een goede vriendin, dat was destijds voor ons ook een hele smak geld .

Daarna een appartement in hartje Zwolle gehuurd, dat waren we na 8 jaar wel zat en toen wat gekocht. Ik praat dan over het jaar 1998. Toen moesten wij ook binnen een half uur beslissen of wij het huis dat we bezichtigd hadden wilden kopen anders kochten de volgende kijkers het! Toen was de huizenmarkt ook gekkenwerk!In 2009 hebben we een huis met een mooi stuk land, paardenstallen en een buitenbak kunnen kopen, dat was wel in de huizencrisis en het huis viel binnen onze prijsklasse, dat was super.

Denk dat je de meeste tips al wel gehad hebt, ik zou als ik jou was nog even lekker bij pa en ma blijven wonen en wacht nog een paar jaar , de prijzen gaan echt wel flink zakken over een jaar of 2/3 en dan kan jij met je gespaarde geld misschien wel iets leuks kopen.

Of zolang je nog thuis woont ook nog verder studeren zodat je een hoger salaris krijgt bij een volgende baan

Ik vind 1700 bruto voor 40uur ook wel heel bijzonder weinig, bijna uitbuiting. Hier verdien netto nog meer met 3 dagen werken.

Is het geen mogelijkheid om verder te studeren voor iets waarbij je meer verdient? Met een beetje baan verdien je als starter al het dubbele voor 40uur :o

beatje

Re: starter op de huizenmarkt en de dilemma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:05

Hier woont ook nog bijna alles thuis. 1 heeft met een vriend een woning gekocht. De rest spaart nog door. Wij hadden op die leeftijd ook al gekocht. Maar het was toen een heel andere tijd. Nu is het voor een starter gewoon moeilijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:06

Dat moet ook maar net je ambitie zijn he door studeren, en ook dat kost veel geld. Ik werk in de zorg en daar is 1700 een heel normaal (start) salaris. Ik zat in een soortgelijke situatie als ts, en in "mijn" tijd (nu klink ik echt heel heel oud :') ) speelde dit probleem al. Ik stond tijdens mijn studententijd al ingeschreven bij de woningbouw. Maar kwam na mijn studie nog niet in aanmerking, want niet gelijk werk (dus te weinig inkomen) om al in te kunnen schrijven op woningen. En toen was ik net iets ouder dan 23 en viel ik ineens in een andere leeftijdsgroep waardoor ik weer minder kans maakte. Dat systeem is inmiddels gelukkig wel veranderd.

Ik heb via particuliere huur een studio met gedeelde keuken boven een winkelpand kunnen krijgen. Met gedeeld dakterras. Heb daar 2 jaar heerlijk gewoond. Toen ik wel de leeftijd had dat ik weer meer kans ging maken op een huurwoning via de woningstichting ben ik weer in gaan schrijven en heb ik een flatje gekregen. Dat viel me alleen wel tegen want dat was flink duurder als wat ik gewend was. En ik was de buitenruimte kwijt. Heb daar uiteindelijk maar een klein jaar gezeten, want ik leerde mijn huidige partner kennen en we kochten al vrij snel samen een huis.

Mijn tip voor ts: probeer particulier, en dan niet via een makelaar, iets te vinden. Huis kopen of zelfs daarvoor sparen gaat alleen met inkomen van ts niet lukken. Ik kan met mijn salaris net een garagebox kopen hier, ook midden NL en provincie Utrecht.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 09:16

Cayenne schreef:
Oei, Utrecht is ook niet bepaald de goedkoopste provincie :')
Je wilt niet meer richting het noorden verhuizen? In bijvoorbeeld Friesland krijg je veel meer waar voor je geld.
Maar ja, daar moet je maar net heen willen en ook ivm werk en familie kan dat lastig zijn.

Nee dat klopt :Y) Ik heb hem niet uitgekozen helaas haha. Woon gelukkig wel op een rustig stuk in een dorp zo'n 20km van utrecht, maar toch blijft het midden NL en niet echt goedkoper helaas.

Ik zou de locatie zelf geen probleem vinden, maar het lastige is dat ik hier alles heb. Mijn familie woont hier en mijn werk is ook hier en heb echt een hele leuke baan en voel mij voor het eerst een beetje op mijn plek en gelukkig met wat ik doe, dus daar hecht ik wel veel waarde aan. In Friesland heb ik helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:38

Oproepjes doen op Social media, marktplaats in de gaten houden, briefjes in de supermarkt, familie en vrienden vragen om voor je rond te kijken en in de tussentijd sparen, sparen, sparen. Helaas is dat hoe het werkt.

Een studentenkamer zou ik overigens niet helemaal afschrijven, maar ook daar goed in de gaten houden wat er vrijkomt. Er zijn ook kamers met een eigen keukentje/douche/toilet die prima kunnen ook als je graag op jezelf bent.

Als je weinig wachttijd hebt zal sociale huur moeilijk zijn, maar sommige stichtingen loten ook voor een bepaald aantal woningen. Hou dat in de gaten en loot mee.

Hoe ver van je huidige woonplaats kan je wonen? Kijk of je je zoekcirkel net iets groter kan maken.

Kan je er met antikraak echt op elk moment uitgezet worden? Het staat vaak in de voorwaarden maar ken genoeg mensen die toch steeds een jaar of langer kunnen wonen. Als je in de gaten houd waar je terecht komt is het meestal ook behoorlijk voorspelbaar.

LoveBodin

Re: starter op de huizenmarkt en de dilemma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:43

Antikraak ligt er inderdaad heel erg aan hoe/wat/waar. Sommige gebouwen blijven nog jaren staan, andere iets minder lang. Ligt er ook aan of de huizen er naast nog bewoond worden etc.

Studentenkamers moet je wel vaak voor ingeschreven staan aan een onderwijsinstelling, want die zijn echt bedoelt voor studenten. Dat is dan vai studentenwoningbouw bvb. Dat is echter lang niet altijd zo hoor!
Houd echt facebook pagina's in de gaten, zo ben ik ook (bijna, iets met een naaistreek op het einde...) aan woningdelen gekomen. Nu heb ik een studentenstudio.

Hoe vevr van utrecht/je woonplaats wil je afwonen? Hoe goed is het OV bereik? Misschien is het goedkoper om wat verder weg tre gaan wonen en dan heen en weer te pendelen? Als paraveterinair weet ik alleen niet of dat kan, met nachtdiensten enzo?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 09:44

Ik zal iedereen proberen zo veel mogelijk te beantwoorden!

Nu ik thuis woon spaar ik inderdaad veel, sinds mijn 14e ben ik al begonnen met kleine baantjes en een spaarpotje en potte altijd alles op :') Al probeer ik nu wel ook nog heel af en toe iets voor mij zelf te doen en een beetje te genieten van het leven, want voor je het weet ben je er morgen niet meer.. Ik zit sinds ik fulltime werk (dat is per november pas, daarvoor werkte ik parttime) op zo'n 800-1000 per maand sparen. Een leuk bedrag, maar laten we voor het gemak zeggen dat het mij lukt om zo'n 10.000 per jaar te sparen. Dan duurt het natuurlijk nog steeds minstens 10 jaar voor ik iets kan kopen en dat is als alles mee zit.
We moeten ook niet vergeten dat de huizen prijzen momenteel ook nog steeds flink stijgen en daar eigenlijk niet tegen op te sparen is. Zodra de huizenmarkt in stort (waarvan je niet weet wanneer dat gebeurt..) gaan de huizen prijzen misschien wel flink omlaag, maar zal de rente waarschijnlijk flink stijgen, wat het uiteindelijk ook niet heel gunstig maakt natuurlijk.
Maargoed, dit zijn natuurlijk dingen die je niet kan voorspellen, dus probeer er ook niet te veel rekening mee te houden en gewoon te kijken wat er op het moment mogelijk is.

Ik vind het niet erg wat langer thuis te wonen, heb ook zeker geen haast met uit huis gaan, maar merk al wel een aantal jaar dat ik er een beetje aan toe ben en hoe veel ik ook van mijn ouders hou, we beginnen elkaar een beetje te veel op de lip te zitten, ze werken beide niet, dus heb echt nooit een moment voor mij zelf.
Gelukkig moedigen ze het sparen wel aan en vinden ze het niet erg als ik wat langer blijf.
Als ik nog 3 jaar thuis woon is dat dus ook geen probleem, wil sowieso geen overhaaste beslissingen maken en wil wel zeker weten dat iets goed realiseerbaar is voor ik er aan begin. Maar bij het oriënteren liep ik hier wel flink tegen aan -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:46

Ik ken iemand die regelmatig op de huizen van andere mensen past die voor een lange tijd in het buitenland zitten. Dat zijn vaak ook kasten van huizen dus ze zit eigenlijk altijd megaluxe (en ze krijgt er ook nog eens voor betaald :+ ).
Het enige nadeel is dan wel dat het door heel Nederland gaat en je eigenlijk altijd na een bepaalde tijd weer moet verkassen. Ze doet vaak ook huiszitten voor minimaal een half jaar tot een jaar per pand. In het huidige huis zit ze volgens mij alweer bijna anderhalf jaar. Ze krijgt dan ook referenties waardoor ze makkelijk voor een nieuwe 'klus' wordt aangenomen want er schijnt best vraag naar te zijn. Verder heeft ze nog een bijbaantje dat ze vanuit huis kan doen.
Op die manier kan ze ook prima sparen voor een eigen huis.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-02-19 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:48

Faelynn schreef:
Citaat:
Volgens mij moet je de cao maar eens even nalezen . Je verdient idd al een goed salaris voor 21 jaar. Maar er staan ook diverse zaken op da assistente 1,2,3 en ook elk jaar een trede van 50 bruto Pm .

Ons bedrijf werkt niet met een cao.. gaat dus niet op helaas.

Dat kan jouw bedrijf wel zeggen, maar er is een CAO voor dierenartsassistenten/paraveterinairen. Daar kan je als werkgever niet zomaar vanaf wijken := daar is zo’n cao juist voor gemaakt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:53

Heb je je al ingeschreven bij de lokale sociale woningbouwvereniging? Zo heb ik 14 jaar geleden mijn (toenmalige) woning weten te bemachtigen, hartje randstad. Daar waren ook wachtlijsten maar in de zomervakantie reageerde bijvoorbeeld veel minder mensen en toen had ik ineens geluk en mocht ik komen kijken. Door vakantie was iemand anders ook afgehaakt en toen had ik het 'huis'. Het was maar 28m2 maar wel een keuken, badkamer, aparte slaapkamer en een klein zithoekje voor mezelf voor een prima prijs.

Destijds heb ik er wel echt een jaar vol bovenop gezeten en elke week gereageerd op de minst populaire woningen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 09:59

Verder studeren ligt mij inderdaad niet zo, ik vond het studeren altijd verschrikkelijk en ging bijna elke dag huilend naar school.. :') Pas sinds ik gewoon werk heb ik een beetje het gevoel dat ik leef en iets doe wat goed voelt en gewaardeerd word. Ben ook altijd heel erg gepest op school en voel mij helemaal niet thuis in grote groepen leeftijdgenoten, wil daar dus niet meer naar terug.
Zou daarnaast ook echt niet weten wat ik zou moeten studeren, er komt niks na paraveterinair behalve dierenarts, andere optie is laten omscholen maar de vraag is dan natuurlijk in wat, paraveterinair was eigenlijk al mijn 2e keuze omdat mijn eerst keus niet lukte (defensie, werd afgekeurd)
heb geen 3e reserve helaas :+

Daarnaast vind ik mijn werk gewoon heel erg leuk :j dus wil dat eigenlijk ook niet opgeven. Vind een leuke baan belangrijker dan een vet salaris

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:00

verootjoo schreef:
KarinLF schreef:

Ik vind 1700 bruto voor 40uur ook wel heel bijzonder weinig, bijna uitbuiting. Hier verdien netto nog meer met 3 dagen werken.

Is het geen mogelijkheid om verder te studeren voor iets waarbij je meer verdient? Met een beetje baan verdien je als starter al het dubbele voor 40uur :o

Uitbuiting? 1700 bruto is een best salaris voor 21 jaar.

Het minimumloon voor 21 ligt ongeveer 250 euro lager.

Niet iedereen verdient 2000 euro plus.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:00

Inschrijven bij sociale woningen en op alle enigszins passende loting woningen reageren.

Daarnaast hebben een paar websites de optie om een zoekprofiel te maken en dan krijg je bericht als er iets bij komt wat je past. Ik ben zelf op als student op kamers gegaan en verhuis binnenkort naar mijn 2e studio; compleet zelfstandig. Woon nu bijvoorbeeld op een verdieping die is verbouwd tot zelfstandig appartement.

Er zijn denk ik zeker wel opties, alleen is het goed zoeken en geluk hebben! Laat ook je netwerk weten dat je zoekt. Via-via gaan ook heel veel woningen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 10:06

Ik sta inderdaad al ingeschreven voor de sociale huurwoningen. Kom alleen nog niet goed aan de bak omdat ze een jaaropgave van het salaris het jaar daar voor willen hebben en toen had ik nog veel minder inkomen gezien ik veel minder werkte.

Wou het eigenlijk privé houden :+ maar om het jullie wat makkelijker te maken.. Ik woon in Wijk bij Duurstede.
Het mooist zou zijn als ik in deze gemeente kan blijven, maar wat mij betreft is alles binnen een straal van 20km daar van ook prima.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:11

Ik kom uit de Randstad maar ben gaan samen wonen met mijn vriend in regio Zwolle. Daar woonde hij al en een huis krijgen is hier een stuk gemakkelijker.

Probeer particuliere huur of via een verhuurbedrijf of makelaars. Daar zijn wel mogelijkheden met dezelfde prijs als sociale huur. Bestaat er tevens niet iets als jongeren woning, daar maak je meer kans op aangezien alleen jongeren mogen reageren.

Wij huren op het moment ook particulier aangezien je hier via de sociale huur geen huis kan vinden als je student bent. Vriend doet een BBL en heeft een vast contract in zijn sector maar dan ga je nog steeds alleen op voor studenten woningen. Voorlopig blijven we hier zitten al zou ik zelf graag een tuin willen

Edit: kijk ook op marktplaats
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 05-02-19 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:16

Heb je al is bekeken of het in jouw gemeente mogelijk is een starterslening te krijgen? Je kan dan tot 35.000 euro meer lenen en dat maakt je gat al wat kleiner tot het kopen van een woning.

https://www.svn.nl/particulieren/lening/starterslening

Je kan deze site is doorlezen, mij heeft het geholpen om net het laatste beetje geld bij te kunnen lenen wat ik met mn salaris niet voor elkaar kreeg. Na 3 jaar toetsen ze of je de lasten van die extra lening dan wel kan opbrengen en dan ga je dat wel betalen, mocht je dan nog niet in staat zijn, dan krijg je weer verlenging. Bij mij kwam het over 3 jaar op 75 euro netto meer per maand.

edit: Ik heb even voor je gekeken en Wijk bij Duurstede verleent inderdaad startersleningen. Met een bruto salaris van 1700 per maand, kan je 88.000 lenen en kan je 29.000 starterslening krijgen. Dat komt neer op een bedrag van 117.000 euro. Ik weet niet of je in de omliggende dorpen iets voor dat bedrag kan kopen? Het zou je per maand aanzienlijk schelen ten opzichte van een huurwoning.
Laatst bijgewerkt door yeentll op 05-02-19 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:16

Faelynn schreef:
Ik sta inderdaad al ingeschreven voor de sociale huurwoningen. Kom alleen nog niet goed aan de bak omdat ze een jaaropgave van het salaris het jaar daar voor willen hebben en toen had ik nog veel minder inkomen gezien ik veel minder werkte.

Wou het eigenlijk privé houden :+ maar om het jullie wat makkelijker te maken.. Ik woon in Wijk bij Duurstede.
Het mooist zou zijn als ik in deze gemeente kan blijven, maar wat mij betreft is alles binnen een straal van 20km daar van ook prima.

Volgend jaar zal je jaaropgaaf dus wel stukje hoger liggen.
En heb je ook kans op een vaste aanstelling? Dat je nu maar 80.000 kan lenen ligt er vast aan omdat ze je vorige 3 jaarinkomens pakken en daar het gemiddelde van. Als je vast contract hebt, pakken ze je 1700 bruto.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:23

Ik ben zelf begonnen met een klein vrijstaand te huren van een particulier. Ik zou ook allerlei Facebook-groepen etc hiervoor in de gaten houden, marktplaats, etc. En laat het zoveel mogelijk mensen weten dat je op zoekt bent.

En dan misschien een idee, het klinkt misschien wel heel gek: is er geen mogelijkheid om een appartementje in zo'n seniorenflat te kopen? Dat hebben meerdere bekenden van mij gedaan. Die zitten soms nog onder of nabij een ton.
Het is niet groot, maar je hebt wel alles voor jezelf, alleen een centrale inkomhal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:24

Oef ik vindt de opmerkingen wel heftig 1700 bruto voor fulltime is niet veel maar om het nou uitbuiting te noemen...

Ik zou inderdaad ook nog even thuis blijven wonen, misschien zakt de huizenmarkt wel weer dan is 80.000 n met wat eigen geld wel te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:26

In elk geval zo snel mogelijk inschrijven op woningnet. Dan heb je die wachtlijst maar vast, maar bovendien worden er woningen verloot zonder dat er naar wachttijd gekeken wordt, en worden er woningen gereserveerd voor starters of jongeren. Daar maak je dus veel meer kans op.
Ook worden er woningen gebouwd of omgebouwd tot starterswoningen, bv koop. Ik weet niet precies of dat op een bepaalde plek centraal staat bijgehouden, maar hou het in de gaten want ze zijn er wel.
Buiten Utrecht zelf is de wachttijd ook aanzienlijk minder lang. Kun je uitwijken naar de dorpen in de omgeving dan heb je meer mogelijkheden.

Het zal niet meteen lukken, maar binnen een paar jaar zou wel haalbaar moeten zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:28

Lastig TS! Ik zou gewoon nog even thuis blijven wonen en lekker doorsparen. Je gaat de jaren waarschijnlijk nog wel meer verdienen, dus dan kun je ook meer hypotheek krijgen :)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:57

Hier precies dezelfde situatie... Thuis is het goed hoor, paard lekker aan huis maar ik begin ook steeds meer naar een plek voor mezelf te verlangen.

Het lijkt echt een onmogelijke opgave. Ik heb wel een vaste aanstelling en verdien ook iets meer, maar zelfs dan is het eigenlijk onmogelijk in de randstad. Ik heb me ingeschreven voor de sociale huur, reageer op veel huizen (de helft spreekt me niet eens aan), en reageer ook sowieso op alle huizen met loting. Ik denk dat ik daar het meeste kans maak aangezien bij alle andere huizen mijn slagingskans op ''heel laag'' staat. Soms best vervelend om te zien dat er in het dorp hele mooie huizen worden gebouwd voor de sociale huur, maar dat die gelijk naar bepaalde mensen gaan. Voor werkende starters is het inmiddels onmogelijk.

Ik heb me er inmiddels maar een beetje bij neergelegd. Mijn vriend is er nog niet aan toe om uit huis te gaan, maar er zit voor mij denk niets anders op dan erop te wachten tot hij er wel aan toe is. :+
En dan wordt het nog maar de vraag of er iets te vinden is, alle huizen in ons dorp (en omliggende) beginnen ongeveer bij de € 300 000 en dan wordt er nog overheen geboden.

Ik denk dat er voor jou ook niets anders opzit dan nu lekker te sparen. Of heel veel geluk hebben en ergens tegen aan lopen...

Ik hoop dat de huizenmarkt weer snel normaal is, zou het voor ons een stuk makkelijker maken!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:06

goed contact houden met de makelaar in je buurt, heeft mij ook aan een huurhuis geholpen.
Toen ik de eerste keer bij de makelaar kwam zei hij dat hij alleen koop huizen had, maar hij wist wat ik zocht en heeft uiteindelijk wel kunnen zorgen dat ik een huisje vond. Van daaruit heb ik verder gezocht en ook dat is gelukt.