Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinLF schreef:Jeetje mineetje zeg, wat een toestand zeg als je net beginner bent.
Ik zit de berichten dan ook met grote verbazing te lezen, ik ben blijkbaar helemaal niet op de hoogte in welke situatie jullie als beginners zitten. Wij hebben geen kinderen (hoewel 3 paarden, 2 golden retrievers , 1 eigenwijze rode kater) en zijn hier dus helemaal niet van op de hoogte!
En 1700 bruto per maand?? Jeetje dat verdien ik netto per maand en dan werk ik 3 dagen!!
En dan heeft manlief ook nog eens een fantastisch salaris.
Wij zijn beiden rond de 50 en zijn 26 jaar geleden gaan samen wonen , ook eerst een huis gedeeld met een goede vriendin, dat was destijds voor ons ook een hele smak geld .
Daarna een appartement in hartje Zwolle gehuurd, dat waren we na 8 jaar wel zat en toen wat gekocht. Ik praat dan over het jaar 1998. Toen moesten wij ook binnen een half uur beslissen of wij het huis dat we bezichtigd hadden wilden kopen anders kochten de volgende kijkers het! Toen was de huizenmarkt ook gekkenwerk!In 2009 hebben we een huis met een mooi stuk land, paardenstallen en een buitenbak kunnen kopen, dat was wel in de huizencrisis en het huis viel binnen onze prijsklasse, dat was super.
Maar jeetje als beginner valt het dus echt niet mee.
Denk dat je de meeste tips al wel gehad hebt, ik zou als ik jou was nog even lekker bij pa en ma blijven wonen en wacht nog een paar jaar , de prijzen gaan echt wel flink zakken over een jaar of 2/3 en dan kan jij met je gespaarde geld misschien wel iets leuks kopen.
Of zolang je nog thuis woont ook nog verder studeren zodat je een hoger salaris krijgt bij een volgende baan
Cayenne schreef:Oei, Utrecht is ook niet bepaald de goedkoopste provincie
Je wilt niet meer richting het noorden verhuizen? In bijvoorbeeld Friesland krijg je veel meer waar voor je geld.
Maar ja, daar moet je maar net heen willen en ook ivm werk en familie kan dat lastig zijn.
Faelynn schreef:Citaat:Volgens mij moet je de cao maar eens even nalezen . Je verdient idd al een goed salaris voor 21 jaar. Maar er staan ook diverse zaken op da assistente 1,2,3 en ook elk jaar een trede van 50 bruto Pm .
Ons bedrijf werkt niet met een cao.. gaat dus niet op helaas.
verootjoo schreef:KarinLF schreef:Jeetje mineetje zeg, wat een toestand zeg als je net beginner bent.
Ik zit de berichten dan ook met grote verbazing te lezen, ik ben blijkbaar helemaal niet op de hoogte in welke situatie jullie als beginners zitten. Wij hebben geen kinderen (hoewel 3 paarden, 2 golden retrievers , 1 eigenwijze rode kater) en zijn hier dus helemaal niet van op de hoogte!
En 1700 bruto per maand?? Jeetje dat verdien ik netto per maand en dan werk ik 3 dagen!!
En dan heeft manlief ook nog eens een fantastisch salaris.
Wij zijn beiden rond de 50 en zijn 26 jaar geleden gaan samen wonen , ook eerst een huis gedeeld met een goede vriendin, dat was destijds voor ons ook een hele smak geld .
Daarna een appartement in hartje Zwolle gehuurd, dat waren we na 8 jaar wel zat en toen wat gekocht. Ik praat dan over het jaar 1998. Toen moesten wij ook binnen een half uur beslissen of wij het huis dat we bezichtigd hadden wilden kopen anders kochten de volgende kijkers het! Toen was de huizenmarkt ook gekkenwerk!In 2009 hebben we een huis met een mooi stuk land, paardenstallen en een buitenbak kunnen kopen, dat was wel in de huizencrisis en het huis viel binnen onze prijsklasse, dat was super.
Maar jeetje als beginner valt het dus echt niet mee.
Denk dat je de meeste tips al wel gehad hebt, ik zou als ik jou was nog even lekker bij pa en ma blijven wonen en wacht nog een paar jaar , de prijzen gaan echt wel flink zakken over een jaar of 2/3 en dan kan jij met je gespaarde geld misschien wel iets leuks kopen.
Of zolang je nog thuis woont ook nog verder studeren zodat je een hoger salaris krijgt bij een volgende baan
Ik vind 1700 bruto voor 40uur ook wel heel bijzonder weinig, bijna uitbuiting. Hier verdien netto nog meer met 3 dagen werken.
Is het geen mogelijkheid om verder te studeren voor iets waarbij je meer verdient? Met een beetje baan verdien je als starter al het dubbele voor 40uur
Faelynn schreef:Ik sta inderdaad al ingeschreven voor de sociale huurwoningen. Kom alleen nog niet goed aan de bak omdat ze een jaaropgave van het salaris het jaar daar voor willen hebben en toen had ik nog veel minder inkomen gezien ik veel minder werkte.
Wou het eigenlijk privé houdenmaar om het jullie wat makkelijker te maken.. Ik woon in Wijk bij Duurstede.
Het mooist zou zijn als ik in deze gemeente kan blijven, maar wat mij betreft is alles binnen een straal van 20km daar van ook prima.