Keuze laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Keuze laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 17:27

Ik heb al flink geneusd in de media markt. Vind het idd fijn om eerst te zien en voelen voordat ik koop.
Maar het zijn er zoooo veel.. En iedereen zegt wat anders, ook werknemers onder elkaar. Ik ga dan ook echt even goed zitten voor wat jullie typen, om dat naast de specificaties te houden en uit te zoeken en vergelijken.

Ik zou dus eigenlik gewoon de sims op een laptop moeten proberen in de media markt :Y)
Maar dat is geen grootste kust. Dan niet, pech. Heb ook andere spelcomputers.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:43

Nu je enigszins weet wat je moet zoeken in je laptop, is het misschien handig om naar de Tweakers pricewatch (https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/) te kijken. Zo kies ik altijd laptops uit aan de hand van mijn eisen. Dan weet je ook meteen wat je voor je budget kunt krijgen en of deze eisen dus reëel zijn.

Edit: Een i7 is niet noodzakelijk voor de Sims 4. Ik speel de Sims ook (met alle uitbreidingen en nog gedownloade content), met een i5 processor en de Nvidia Geforce GTX 660M. Ik ben toen bewust gegaan voor een betere videokaart, maar een i5 processor. Mijn man is toen voor een iets mindere videokaart gegaan, maar een i7 processor. Nu blijkt dat mijn keuze beter is geweest, mijn computer trekt de spelletjes veel beter (niet alleen de sims). Onze laptops zijn inmiddels 5 jaar oud trouwens.

Een SSD vind ik ook een meerwaarde, maar die zou je eventueel later erin kunnen zetten. Mijn laptop was anderhalf jaar geleden enorm traag geworden en dat kwam duidelijk door de harde schijf. Vervolgens dus een SSD erin gezet en toen was de laptop weer als nieuw en supersnel. Ik heb nu ook helemaal niet het gevoel dat ik een nieuwe laptop zou moeten kopen.
Laatst bijgewerkt door Croo op 04-02-19 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 17:47

Ah super, dankje!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:17

Al eens een MacBook overwogen? Het is even wennen/een omschakeling maar ik ben zo blij met die van mij. Had eerst een MacBook air, prima ruig ding. Sims, photoshop alles draaide ik erop zonder enige moeite. Je werkt snel door middel van bepaalde vingerbewegingen op de touchpad (makkelijk switchen van programma e.d.). Die MacBook air is tweedehands nog 400-500 euro. Kost echt niet veel meer. Heb nu de MacBook pro aangeschaft ivm retina display en nog wat dingetjes ivm de photoshop. Ik wil niets anders meer! Daarnaast vind ik een lenovo yoga ook prachtige laptops, nooit in verdiept wb mogelijkheden in die laptops. Ik heb ook nog een oude HP die ik als harde schijf gebruik. Ooit gekocht voor 450 euro dacht ik. Ik heb ‘m al meer dan 10 jaar en werkt nog steeds :Y) Op de WiFi na dan, haha.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:32

Wij hebben ook ervaring met de sims, je hebt daar inderdaad wel een aardige laptop voor nodig.
Als je er een met een SSD kiest, neem er dan wel een van minstens 128 gig!
Ik had er een van 64 gig,maar dat is zo vol, ook al zet je er 'niks' op. Sommige programma's willen perse op C.
Uiteindelijk heb ik de SSD zelf vervangen voor een grotere.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:09

Ik kan eigenlijk niet overweg met Apple. Maar als ik tweedehands goede dingen kan krijgen, sta ik daar ook voor open. Alleen hoe weet ik of het nog goed is?

Wat stom dat zo'n spel het zo moeilijk maakt zeg _O-

Misschien dan toch die in mijn op genoemd, zonder spel. Dat is ook gewoon een optie namelijk. Het spel is als extraatje.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:17

Is deze laptop echt zo goed als rijp voor de prillenbak? Misschien een idee om een nieuw, goedkoop dingetje aan te schaffen voor normaalgebruik, de oude een beetje te boosten met een nieuwe hardeschijf of videokaart en accu(of allemaal) en dat als je laptop voor gamen te gebruiken? Dan is het niet zo’n grote uitgave in een keer. Weet niet wat je nu hebt staan natuurlijk.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:27

Hier een asus laptop van alweer 8,5 jaar oud. Heeft een i5 processor 8gb ram en een nividia gt425m videokaart (niet beste van het beste maar een prima videokaart) heb hem 4jaar geleden voor 200 euro tweedehands gekocht op nog geen 3km van huis af. Nooit iets hoeven repareren wel 1x nieuwe accu aangeschaft maar zijn weinig accu's die zolang meegaan1x (tot deze week dc jack begaf het). Spellen zoals de sims gaan prima op deze laptop bij heel zwaar gebruik wordt hij een klein beetje warmer maar niet veel. Dus zou ook zeker het tweedehands aanbod in de gate houden. Kan je soms hele leuke laptops vinden voor een heel leuk prijsje

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:29

Haha een gamingpc kost wel iets meer dan €1000 :))
Ik heb een lenovo yoga 520.
Touchscreen en 360 graden beeldscherm en vingerafdruk als toegangscode.
Hij is snel. En kan probleemloos photoshop en illustrator en mail en mijn zorgsoftware naast elkaar draaien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:38

Ik heb nu een hp nog wat. _O-
Met waterschade. Dus de bedoeling is wel een goed werkende laptop aan te schaffen.

En wat ik zeg. Ik hoef geen gaming laptop. Prioriteit is dus de huishoudelijke dingen, wat niet veel is. Word, foto's bewaren, een vakantie boeken. Wat dingen op internet zoals m'n rooster bekijken en Facebook.
Her zou leuk zijn als de sims het erop zou kunnen doen. Maar ik wist echt niet dat het al zo gesteld is met laptops _O-

Ik ga in ieder geval ook even het tweedehandse aanbod bekijken momenteel :j
Dat zou al veel schelen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 23:33

Volgens mij heeft de laptop in mijn op niet eens een cd rom speler. Maar die ben ik toch zeker wel nodig voor een spel of leef ik zo hard onder een steen dat het momenteel anders gaat?
Als ik op een spel zelf zoek krijg ik ook gewoon een cd rom. Maar zie ze in veel laptops dus niet eens meer zitten

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:36

De mijne is nog inclusief cd rom speler. Je kan een extrene cd rom speler kopen maar de meeste spellen zijn ook online verkrijgbaar zoals bijv bij steam

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 23:43

Ik zou dus bijvoorbeeld de sims 4 online kunnen kopen, dus dan zou ik een laptop zonder cd speler aan kunnen schaffen?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:09

Ja als je online een downloadbare versie koopt is dat geen probleem

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:15

Je kan inderdaad spellen kopen zonder CD-ROM :).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 00:18

Wauw. Dat ik dat niet wist. Oke.

Als ik google op de processor, de intel core processor dan zegt een site dat deze ongeveer gelijk is aan de AMD Ryzen. De 3, 5 en 7 versie.

Ik zou voor een beetje fijne werkbare laptop een serie 5 moeten hebben, maar als ik niet denk aan een spel zou een 3 ook kunnen.
Dat stukje heb ik nu een beetje uitgezocht, met jullie hulp. En ik hoef dus niet perse een CD rom speler erin te hebben.

Nu ga ik verder met geheugen en videokaart. Als je het ene snapt, komt het volgende punt alweer.

Edit. Nu lees ik over kloksnelheid, betekend dit veel?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:26

Hier dezelfde eisen, +dat ie voor school gebruikt moest worden. Mijn broer is ict'er dus mocht niet zomaar een laptop kopen zonder zijn toestemming..

Uiteindelijk de Dell Vostro geworden. Voor een vriendelijke prijs een hele fijne laptop :j

Edit: ik heb met core i3 processor. Je hebt hem ook met i5 maar die is ietsje duurder :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 00:38

Dat is een laptop die ik eigenlijk helemaal niet uit zie staan in winkels. Ik mag graag altijd even mn vingers er over heen laten glijden.

Ik ben zo nu aan het vergelijken tussen de volgende laptops
HP 15-bs191nd
Lenovo Ideapad 330-15IKBR 81DE0188MH
Acer Aspire 3 A315-41-R3EB
HP 15-da1956nd
En dan de in de op genoemde HP15-db0800nd

Ik denk dat ik dus een 3 of 5 processor moet hebben. Intel of AMD maakt elkaar weinig denk ik? Volgens google althans.
En als de kloksnelheid laag is, is er een turbo of nog iets weer wat hoger wat elkaar dan weer compenseert. Ook volgens google.
Dus al met al heb ik nog geen idee welke nou beter zou moeten zijn.

Ik wist niet dat dit zo lastig kan zijn. Er is gewoon zo veel keuze, dat het kiezen niet wil. Dat sims spelen, laat ik een beetje los. Als het kan is het mooi meegenomen, maar echt geen must meer.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:23

Als het een hulp kan zijn voor zowel videokaarten als processoren, kijk hier eens in die benchmarklijsten:
https://www.notebookcheck.net/Mobile-Pr ... 436.0.html
https://www.notebookcheck.net/Mobile-Gr ... 844.0.html

Zo kan je de inhoud van 2 laptops vergelijken met elkaar.

Dit is misschien nog wat voor je, niet om sims op te spelen trouwens al kan je het proberen:
https://www.coolblue.nl/product/825170/ ... 0mcmh.html

Ik vond die Lenovo's altijd wel redelijk goed gebouwd voor wat het was in die prijscategorie. De processor en videokaart zijn natuurlijk niet wauw en zeker een belemmering voor een spel als Sims.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:17

Ah super. Dankje! Ga vanavond thuis de linken even goed bekijken!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 23:49

Wow van die eerste 2 genoemde sites snap ik werkelijk waar helemaal niks. Wat moet ik waar invoeren?

Ik ben na wat vergelijk werk, geen idee of ik goed vergelijk of niet uit gekomen bij 2 basismodellen. De 1 met AMD processor en de ander met intel. Beide 3.
De HP 15-db0800nd ende HP 15-bs191nd
Beide andere video kaart MD Radeon Vega 3 en Intel® HD Graphics 5500.
Dat spelletje spelen laat ik gewoon los. Ik wil een gewone huis tuin en keuken laptop om een vakantie op te boeken etc! :D
En mn fotos op te slaan, dat doe ik op een externe opslag plaats volgens mijn vader. Dat hoeft dus niet op de laptop zelf. Maar ik bewerk wel wat basisdingetjes, als wat kleur en soms wat weg werken. Ik heb (nog) geen photoshop.

Volgens mij zit ik met deze basis modellen redelijk goed toch? Ik moet alleen kiezen welke het dan zou worden.

Ik vergelijk deze 2 nu hier op
https://www.kieskeurig.nl/productvergel ... 5D=3955203
Ik weet niet of de link goed doorkomt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:20

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 01:32

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:05

Er zijn helaas weinig reviews te vinden over de laatste ACER Aspire 5 (A515-41G-T531) die ik noemde.

De ene laptop heeft een wat betere processor en de ander dan wat meer geheugen. Ik weet niet welke uiteindelijk dan fijner moet werken.
Zou er veel verschil zitten? Behalve de 29 euro dan, al is dat ook niet veel. _O-

Ik heb ook gekeken naar kleinere laptops, maar dat lijkt me niet fijn werken. Dus die vallen af. Helemaal voor foto´s :n

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:13