Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
helaas was dat er nog niet toen wij onze Samsung kochten 4 jaar terug.
8nnemiek schreef:Sani schreef:Ik denk dat je ook moet kijken naar app-ondersteuning en software die draait op de tv.
Je hoort vaak genoeg dat allerlei 'gemist' apps niet meer werken doordat fabrikanten geen updates meer toevoegen etc.
Dat dus!
Ik heb ooit LG gehad, en binnen een jaar was de Youtube app niet meer ondersteund.. Dat was zo’n beetje het enige waar we heen keken. Erg slechte service.
Mijn ouders heb ik daarna aangeraden om een Sony te nemen, en die zijn daar nu, jaren later, nog heel blij mee. Ding werkt nog prima.
Ik heb ooit een Samsung gehad, maar dat merk wil ik nooit meer als tv. Samsungs kunnen niet zappen, zó irritantEn je moet altijd switchen tussen een of twee cijfertjes op de afstandsbediening om een zender te kiezen, of een 0 er voor typen.
Van die kleine dingen, waar ik me door aan erger haha.
Ik zou zelf dus de Sony aanraden, of wellicht een ander, wat minder bekend merk.
Ik heb zelf een Philips, maar weet niet of die nog steeds tv’s maken. Daar ben ik ook tevreden over, maar dat is wel al een oudje.
Yltje schreef:Wat ik al aangaf, een zeker budget is er (+- 3000) maar als een goede tv daar iets boven zit is dat geen probleem. Een goede tv gaat toch best een tijdje mee en je wilt niet zoveel geld uitgeven om erachter te komen dat je voor bij wijze van spreken 100 euro meer een betere tv had kunnen krijgen.
Tuurlijk gaan (en zijn) we al wezen kijken, en toen trok een samsung qled ons wel maar we kijken vervolgens naar een oled en zien ook een prachtig beeld. Als je in een winkel staat en tientallen tvs naast elkaar ziet hangen wordt een keuze niet makkelijker..
Qua maat hebben we al gemeten en kwamen we op plusminus 65 inch wat past en mooi staat.
xLianneeee schreef:verootjoo schreef:Wij hebben geen smartTV, maar doen al die apps zoals Netflix en YouTube via de PlayStation. Gaat ook heel goed
Wij deden dit ook altijd. Maar we vinden het onzin om een extra apparaat aan te zetten voor Netflix.
Dus nu een smart tv, volgens mij zijn bijna alle tv's nu smart tv's
_Nelleke_ schreef:Yltje schreef:Wat ik al aangaf, een zeker budget is er (+- 3000) maar als een goede tv daar iets boven zit is dat geen probleem. Een goede tv gaat toch best een tijdje mee en je wilt niet zoveel geld uitgeven om erachter te komen dat je voor bij wijze van spreken 100 euro meer een betere tv had kunnen krijgen.
Tuurlijk gaan (en zijn) we al wezen kijken, en toen trok een samsung qled ons wel maar we kijken vervolgens naar een oled en zien ook een prachtig beeld. Als je in een winkel staat en tientallen tvs naast elkaar ziet hangen wordt een keuze niet makkelijker..
Qua maat hebben we al gemeten en kwamen we op plusminus 65 inch wat past en mooi staat.
Ehm, mijn tip?
Koop een tv van onder de 1000 euro en ga van de overgebleven 2000 euro iets doen waar je een gelukkige ervaring van krijgt. Maak een mooie reis, bezoek verre familie, start een cursus of doe iets wat je leuk vind.
Qua kijkervaring vind ik dat boven de 1000 euro je eigenlijk op lange termijn geen verschil meer merkt. Tuurlijk, de eerste paar weken ben je super happy met je high-tech supertelevisie. Maar op lange termijn raak je eraan gewend en brengt het je geen extra geluk t.o.v. een tv van 1000 euro.