Stoomreiniger, wie heeft er eentje en gebruik je hem vaak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Stoomreiniger, wie heeft er eentje en gebruik je hem vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:12

Ik heb die van het kruidvat ook gehad. Maar dat kan je niet verglijken met een karcher. Een karcher is zoveel handiger en krachtiger. Er zitten wisselstukken bij waarmee je tegels of voegen doet of zo. Ik doe het laminaat boven er ook mee dat blijft gewoon netjes.

Het scheelt mij veel werk. Geen emmers water meer leeg kappen en zo. Ik gebruik wel veel doekjes. Die heb ik gewoon bij de action gekocht.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:32

Ik heb er 2 :D 1 voor de vloer en een kleinere voor de badkamer en andere kleine dingen. Beide van Karcher. Ideaal! Alles wordt mooi schoon :j Moet ook wel met 2 honden....

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:19

Ik vind die van Black&Decker er wel handig uitzien! Vooral het kunnen stomen van de bank en het vloerkleed zou ik wel eens fris vinden met al die huisdieren.

Doen ze ook iets tegen kalk? Of is dat een te grote uitdaging.

En kliklaminaat? Gebruiken jullie daar een stoomreiniger op? Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat dat wordt afgeraden.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:21

Interessant topic! Na jullie ervaringen gelezen te hebben lijkt het me een ideaal apparaat.
Heb al even rond gekeken op Google, ben benieuwd wat mijn man ervan vindt.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:35

J0anieke schreef:
Ladybird schreef:
Maar hebben jullie een handstomer of eentje voor op de vloer, want ik zie me nog niet badkamerwandtegels schoonmaken met zon dik apparaat

Je hebt varianten van black & Decker waar een 'handstomer' bij zit. Zie foto.
[ [url=m/ylykUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er nu eentje sinds ongeveer 2 maand en tot nu toe heb ik m nog elke week gebruikt! Ik heb wel een (extreem) klein appartement, dus ben er ook zo klaar mee... Heb daarentegen voor de kleine oppervlakte twee volle reservoirs nodig. Kan me voorstellen dat bij een groot huis het constants bijvullen wel vervelend is. Voorheen deed ik alleen dweilen als de vloer echt vies was (ongeveer 1x in t half jaar :=), voor mij is dit wel echt een uitkomst..

Ik wilde ook nog een kruimeldief en niet teveel geld uitgeven, dus had deze set gehaald. Een vriendin heeft nog een goedkopere versie (zonder kruimeldief) en die kan niet uit zichzelf rechtop blijven staan, dat vind ik van deze achteraf wel echt heel erg fijn.
https://www.bol.com/nl/p/black-decker-f ... 097882327/

Zo eentje lijkt me wel zwaar in de hand, of valt dat mee? Een soort 'stofzuigermodel' lijkt me lichter werken, met het voordeel dat je een groter reservoir hebt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:41

Wij hebben we 1 en wij gebruiken hem eens in de zoveel tijd voor onze keukenvloer. Die vloer heeft nogal veel reliëf en is dus met gewoon dweilen niet schoon te krijgen. Alleen mijn handen vinden het niet echt fijn in gebruik wegens dat het handvat heel erg heet wordt. Onze is van karcher.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:25

In het begin van dit topic lees ik een paar reacties dat de stoomreiniger staat te verstoffen. Maar waarom dan? Is het apparaat te zwaar, te snel leeg, te heet, te nat, te koud, maakt het je vloer stuk? En welk apparaat is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:42

Die van Black en Decker, zuigt die ook het vuile water mee op?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:50

DeMolenhoek schreef:

Nee hij stoomt alleen en het vuil blijf vervolgens aan de microfiber doek zitten. Je moet dus van te voren wel even stofzuigen :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:50

Hier is er ook eentje. Ik vind hem heel fijn. Heeft geen heel groot reservoir, maar meestal lukt het met 1x vullen. Veel fijner dan dweilen!

Als het goed is komt er geen laagje water op je vloer, dus hoeft er niks afgezogen te worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:32

Bij die van mij kan ik instellen hoeveel stoom er vrij komt, meer stoom betekend iets een vochtig laagje maar die is heel snel weg getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:33

Maureen_M schreef:
DeMolenhoek schreef:

Nee hij stoomt alleen en het vuil blijf vervolgens aan de microfiber doek zitten. Je moet dus van te voren wel even stofzuigen :)

Ok bedankt. Stofzuigen doe ik sowieso altijd even, ivm een langharige hond en veel hooi en stro dat mee binnen komt van de stallen. Ik kan alleen echt niet dweilen. Nat dweilen, droog dweilen, met een zwabber, noem maar op, het blijft smerig. Mijn vriend lukt het wel, dus het ligt echt aan mij...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:36

Ik heb de stoomreiniger van Vileda. (https://www.blokker.nl/p/vileda-steam-stoomreiniger/)

Dagelijks haal ik de stofzuiger door het huis, en 1 keer per week doe ik het huis ook even met de stoomreiniger. Deze komt ook goed in de hoekjes, en warmt supersnel op. Ik heb een lichte vloer, dus vlekken zijn snel zichtbaar. Met de stoomreiniger zijn die meteen weg zonder te boenen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:39

Wij hebben een tristar. Moet zeggen dat dat ding echt 3 jaar stond te verstoffen in de kast. Ik vond het een onhandig ding. Groot en gaat minder snel over de vloer dan een dweil. Dus daarom lang niet gebruikt... tot vorige week. Toen dacht ik hem toch maar eens te pakken en zowaar vond ik hem nu eigenlijk wél heel fijn. Ik denk dat je er toch een beetje handigheid in moet krijgen ofzo?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:06

Hier staat hij ook te verstoffen. Heb hem destijds gekocht om ons nieuwe huis goed mee schoon te maken, maar dat trok hij niet. Gewoon dweilen gaat sneller.
Ook geprobeerd voor het reinigen van de bank nadat de kat er op had geplast, geen succes. Ramen wassen is echt onhandig, dus ik denk dat hij binnenkort naar de kringloop gaat. Grootste miskoop van de afgelopen 5 jaar.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:48

Cemlys schreef:
Ik gebruik de mijne meerdere keren per week en werkt perfect. Ik heb die van vileda

Volgens mij was jouw reactie in mijn topic toen de doorslaggevende factor :+ ik ben je eeuwig dankbaar :))

Neem hem nu zelfs iedere week mee naar ons mam als ik daar ga poetsen.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 14:54

Achterom schreef:
Hier staat hij ook te verstoffen. Heb hem destijds gekocht om ons nieuwe huis goed mee schoon te maken, maar dat trok hij niet. Gewoon dweilen gaat sneller.
Ook geprobeerd voor het reinigen van de bank nadat de kat er op had geplast, geen succes. Ramen wassen is echt onhandig, dus ik denk dat hij binnenkort naar de kringloop gaat. Grootste miskoop van de afgelopen 5 jaar.

Welke heb jij?

DeMolenhoek schreef:
Ik kan alleen echt niet dweilen. Nat dweilen, droog dweilen, met een zwabber, noem maar op, het blijft smerig. Mijn vriend lukt het wel, dus het ligt echt aan mij...

Heel herkenbaar, we hebben hier een lichte vloer met reliëf. Dweilen is meer schrobben en dan nog wordt het niet helemaal schoon.
Ik kan ook niet goed vegen trouwens :') Als mijn man de stoep veegt, ziet het er veel strakker uit.
Laatst bijgewerkt door Livion op 30-01-19 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:57

Een Shark, destijds nog best prijzig ook. 100 euro dacht ik toen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:59

Ik zou die van vileda juist niet nemen als je veel dieren in huis hebt.Ik heb er zo 1 gehad en die werkt dus niet goed.In ieder geval bij mij niet.De karcher is wel duurder ,maar nadat ik hem bij iemand mocht proberen was ik om.Ik doe met 0,75 water 70 vierkante meter.En idd mijn bank hondenmanden katten manden doe ik er ook allemaal mee.Ik vermoed dat geen vlo mijn karcher over leeft. Kliklaminaat doe ik er ook mee hij stoomt maar laat de vloer niet drijfnat achter. Ik doe er ook de glazen douche wand mee. Het voordeel van die karcherachtige apparaten is dat je er dus hulpstukken op kan zetten.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:07

Ik heb net met de stoomreiniger maar eens de badkamer geprobeerd, maar ben er niet enthousiast over.

Uit de voegen kwam inderdaad wat zwart, maar het leek alsof de voegen er alleen maar viezer van werden? Alsof het opzetstuk (die zwart is) dit afgeeft op de voegen?

Verder veel gedoe en ik heb het idee dat het net zo goed met een doekje kan, wat dan dus sneller is.

Van de week misschien nog een keer proberen voor een tweede kans, maar vooralsnog dus niet enthousiast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:10

Er staat hier een quasi gloednieuwe black and decker te koop in de buurt. 1 x gebruikt voor €45. Hmmm, flinke twijfel...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:41

Ik heb ook de Vileda en ben er zeer tevreden mee.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:54

Riddershow schreef:

Ik ook! Ik vind het een fijn apparaat en mijn vloer "voelt" veel gladder en schoner.

Ik dweil altijd veelste nat (iets met te lui zijn om steeds te verversen) en hiervoor hoef ik maar 1x even de stekker in een ander stopcontact te doen ipv steeds bukken.

Helaas geen schoonmaakmiddel, daar hou ik wel van als het weer fris ruikt in huis.

Het is ook handig als de konijntjes perongeluk ergens een plasje hebben gedaan in huis. Zelfs op de bank was dat gebeurd en met de stoomreiniger was de vlek helemaal weg en je ruikt ook niks meer. Top.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:15

StillAngel schreef:
Riddershow schreef:

Ik ook! Ik vind het een fijn apparaat en mijn vloer "voelt" veel gladder en schoner.

Ik dweil altijd veelste nat (iets met te lui zijn om steeds te verversen) en hiervoor hoef ik maar 1x even de stekker in een ander stopcontact te doen ipv steeds bukken.

Helaas geen schoonmaakmiddel, daar hou ik wel van als het weer fris ruikt in huis.

Het is ook handig als de konijntjes perongeluk ergens een plasje hebben gedaan in huis. Zelfs op de bank was dat gebeurd en met de stoomreiniger was de vlek helemaal weg en je ruikt ook niks meer. Top.

Ik doe altijd een drupje wasparfum in het water voor de stoomreiniger.
https://www.wasparfum.nl/

Heerlijk spul, ik doe het ook vaak met een beetje water in een spuitflacon, en dat spray ik dan op de gordijnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:50

Wij hebben al even hoezen om de bank en geen ongelukjes van dieren, maar ik vind dierenlucht soms wel een ding voor anderen. Ik was zo nu en dan de kussen hoezen.

Toch zie ik niet in hoe een stoomreiniger nou echt reinigt...... Ik had er dus een en voor mijn gevoel blaas je juist de kussens in.

Onze voegen waren vies door vorige bewoners en echt mn best gedaan, ook met chloor en borstel en alles. Met zo een stoom dweil ga je er voor mijn gevoel wat meer overheen.

Het kleinste zwarte borsteltje toen gaf ook zwart af.

Voor gasfornuis vond ik hem ideaal bijv. Maar was echt te lastig met vullen en wachten en te nat.