De techniek van het dragen van sneakers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: De techniek van het dragen van sneakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:20

Gewoon lekkere warme happy socks dragen. <3

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:47

Meliaforever schreef:
Gewoon lekkere warme happy socks dragen. <3

:j

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:57

Ik draag ze gewoon met normale sokken en normale lengte broeken, ik heb al lengtemaat 34 dus de meeste broeken van mij zijn sowieso onder te lang, omdat het merendeel van de leuke broeken alleen in lengtemaat 36 komt. Blote enkels moet ik niet aan denken, dat is voor de zomer. Maar ik doe niet aan mode.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:04

Tegenwoordig zie je alles toch? In de winter draag ik hoge sokken, met een leuk printje of gewoon zwarte. In de zomer vaak van die dunne voetjes die je niet ziet. Hoe je ze strikt moet je zelf weten, maar een gewone strik is altijd goed. Verder zie je tegenwoordig veel kortere broeken, die dus een stukje boven je enkel zitten, maar langer mag ook gewoon.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:05

Ik draag een pantykous, geen zichtbare sok en geen koude enkels ;-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:10

Volgens mij is sneakers strikken tegenwoordig een creatieve uitlaatklep. Dat idee kreeg ik in ieder geval toen ik laatst een soortgelijk filmpje tegen kwam.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:35

Dorus schreef:
Volgens mij is sneakers strikken tegenwoordig een creatieve uitlaatklep. Dat idee kreeg ik in ieder geval toen ik laatst een soortgelijk filmpje tegen kwam.

[ Video ]

In de jaren 80 begin 90 was het ook heel hot. Met name als je La Gears droeg.
Hele kunstwerken werden er van gemaakt (3 soorten veters)en als je het zelf niet kon deden ze het wel in de winkel voor je.
Strikken was in die tijd not-done en dus ging alleen de eerste knoop erin en de rest van de veter propte je in je schoen.

https://www.google.com/search?biw=1280& ... Z1hFzFnrZc

genoeg plaatjes alleen niet zoveel crea's wbt strikken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:51

Even in de trein opgelet, en ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is van wat nu echt hip is:Afbeelding

Die bijzondere strikmethodes zijn wel leuk, maar moet zeggen dat ik dat nog nooit iemand heb zien doen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:54

Ik draag graag iets opgerolde broeken, kleurrijke/geprinte sokken en normaal gestrikte veters. Overigens heb ik een bloedhekel aan witte sneakers omdat ze onorigineel én onpraktisch zijn :').

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:56

Oh wat goed! Ideaal om in de trein even naar de laatste mode te spieken 8-)

Ik zie nu op de fashion site van het merk van de schoen dat ze daar bijkleurende sokken dragen, en dat die sokken gezien mogen worden. Broeken niet meer skinny en een tikje hoog. En een strik in de veter:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:05

O jakkes wat lelijk zo'n hoog water broek. Niet mijn smaak. Maar ik heb zwarte sneakers en zwarte sokken dus dat is dan wel weer hip :))

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:13

Zo'n hoogwaterbroek zonder sokken vind ik niet iets voor in de winter.
Vraag me dan af of ze geen winterkleding hebben :')

Leuk dat filmpje over die strikken!
Ik heb verschillende sneakers waarvan ik sommige strik en andere weer niet :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:17

ik ben lui, ik koop van die elastieken dingen (Scapino bv) die ik ipv veters in de sneakers knutsel, hoef ik nooit meer veters te strikken, die strikken gaan toch 10 x per dag los, al doe ik er een dubbele knoop bovenop.

W.b. sokken: mijn voormalige paardrijkniekousen doen het prima in de winter!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:22

Oké altijd al geweten dat er regels zijn in de mode alleen ik doe er niks mee :+
Ik draag dus goedkope gympen die lekker aanvoelen met sokken die ik die dag wil dragen en alles behalve blote enkels (komt in de lente wel weer). :j

Happy socks is echt niet mijn ding :')
Veel te druk en ik ben het soort meisje dat niet verder komt dan afgetrapte gympen, spijkerbroek, t-shirt en een vest. In de zomer is het hetzelfde alleen dan met een korte broek en alleen een t-shirt :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:40

wow hier heb ik nooit bij stilgestaan :')
Ik draag altijd sokken, winter en zomer. Behalve in ballerina's
En ook altijd zwarte enkelkousjes, heb niks anders en wil niks ander :+

Maar ik draag ook eigenlijk nooit sneakers onder korte broeken of rokken, en ook nooit opgerolde broeken of 'hoogwaterbroeken' zoals die hier genoemd worden haha
En mijn sneakers zijn eigenlijk gewoon all stars..

Misschien hoor ik hier niet echt thuis _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:11

Ik heb een vrij specifieke mening over hoe sneakers icm een spijkerbroek wel/niet modieus gedragen kunnen worden, maar ik vind het uiteindelijk altijd belangrijk dat iemand zich zelf prettig voelt bij hoe het staat. Ik vind het misschien fijn om sneakersokjes en blote enkels of hele kleurrijke sokken te hebben, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat super top vindt.

Dat gezegd hebbende. Ik vind dat er weinig dingen bestaan die lelijker zijn dan een mooie sneaker met daarboven het randje van een enkelsokje. Het ziet er gewoon zo oncharmant uit, en vooral zo ondoordacht ofzo. Pak dan een sneakersokje, die zie je tenminste niet. Als je je sokken er wel boven draagt is het imo ook wel belangrijk dat het sokken zijn die gezien mogen worden. Iedereen heeft wel een paar vale halfhoge zwarte sokken in de kast, maar boven een sneaker vind ik dat gewoon niet heel charmant. Beter een kleurrijke, speelse sok die je outfit een beetje breekt ofzo.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:33

In de winter lekkere warme sok en me jeans valt er toch over haha.
Zomer sneaker sokjes. Of bijv met hoge converse andere sokken die je dan net weg kan proppen in de schoen haha. Verder ga ik nooit exht met de mode mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:38

Uiteindelijk kies je zelf hoe je het het liefste draagt. Ik zou zelf nooit maar dan ook nooit een broek een stukje omkrullen of te kort dragen. Dat noemden wij vroeger altijd al 'hoog water'.

Ik draag zelf ook graag sneakers, vooral Nike. Met panty's of kousevoetjes onder een jurkje of een broek in de winter.