Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:56

benangelique schreef:
Ik heb een nuna pepp gehad. Voldoet geheel aan jouw eisen

Oh, die ziet er wel ok uit! Bedankt voor de tip

Liselot

Re: Welke buggy? (Titanium baby/x adventure/easywalker??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:58

Ik heb een goodbaby qbit en die is echt super. Klein op te klappen, niet zo zwaar, fijne duwstang en ga zo maar door

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:29

Liselot schreef:
Ik heb een goodbaby qbit en die is echt super. Klein op te klappen, niet zo zwaar, fijne duwstang en ga zo maar door

Kunnen ze er ook fijn in liggen?

@benangelique, het lijkt of de rug niet heel plat kan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:56

Ze zal niet volledig horizontaal kunnen liggen, maar wel een flink eind achteruit bij een slaapje

Afbeelding

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:15

Maar Als je harde eis een duwstang is, dan ga je die nooit meekrijgen in het vliegtuig. Tenminste je krijgt m wel mee, maar dan moet ie ingeboekt worden en krijg je hem pas op de eindbestemming terug. Hij moet echt helemaal ingevouwen kunnen worden om op tussen stops terug gegeven te worden.

Ik weet dat er een buggy is met handvaten en dat je daar een losse stang bij kan kopen. Ik heb alleen geen idee meer welke dat is of waar ik die gezien heb

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:40

Michelle77 schreef:
Liselot schreef:

Houd bij de Nuna ook rekening ermee dat ze alleen met een rits in zit of ligstand kunnen. Hij kan inderdaad niet helemaal plat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:21

Michelle77 schreef:
Liselot schreef:

Jep! Hij kan plat en voetsteuntjes kunnen omhoog zodat ze echt liggen

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:39

Wij hebben een Nuna pepp. Fijne buggy klapt makkelijk in en uit, en ook goed met 1 hand te besturen. Handig als je nog een kleuter en hond bij hebt.
Onze (oudste) dochter van 22kg zit er ooknog wel eens in (en hij zakt niet door )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:51

daffie1986 schreef:
Maar Als je harde eis een duwstang is, dan ga je die nooit meekrijgen in het vliegtuig. Tenminste je krijgt m wel mee, maar dan moet ie ingeboekt worden en krijg je hem pas op de eindbestemming terug. Hij moet echt helemaal ingevouwen kunnen worden om op tussen stops terug gegeven te worden.

Ik weet dat er een buggy is met handvaten en dat je daar een losse stang bij kan kopen. Ik heb alleen geen idee meer welke dat is of waar ik die gezien heb

Wij moesten onze buggy met duwstang inderdaad inchecken als een wagen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:00

Zijn losse handvatten dan voor het vliegen het verschil tussen buggy of wagen?
Onze buggy (met duwstang) is kleiner op te vouwen dan veel met handvatten.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:36

Hier word de middelste bijna 3 en heeft al zeker een jaar niet meer in een kinderwagen of buggy gezeten.
Toen hij wat jonger was gebruikte ik gewoon zo'n simpele buggy als we even kort weg moesten. Anders wandelwagen, die geeft meer comfort bij hele dag weg.
Maar eigenlijk hebben ze hier altijd gelopen sinds ze kunnen lopen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:01

Goh, denk als je met een 2 jarige op uitstap gaat, een buggy wel handig is. Niet zozeer omdat ze niet kunnen lopen maar niet willen, moe zij,...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:58

Mijn 3 jarige gaat ook in de buggy als we een dagje weggaan. 17kg dragen als hij moe is, is echt niet te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:08

Hier ook de Nuna Pepp. Mag mee tot aan de gate :j (iig bij Vueling, Transavia en Lufthansa anderen nog niet getest, gaan nu al twee jaar op autozomervakantie)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 11:45

We vliegen met Transavia straks in mei.

De Nuna Pepp is ook goed via mp te vinden, dat is wel een serieuze optie, zeker ook omdat die tot 18kg zou kunnen.

Die goodbaby minder helaas, maar ziet er wel heel fijn uit.

Ik heb iig een aantal heel goede opties nu.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:00

Of de wagen mee mag tot de gate, is idd ook afhankelijk van de maatschappij en soms zelfs de luchthaven. Je kunt altijd even bellen met Transavia, dan weet je het zeker. Bij Ryanair mag het namelijk niet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:03

Officieel(ook bij transavia) mag alleen een paraplubuggy mee tot aan de gate. Alle andere moeten ingecheckt worden. Dus ondanks dat het soms wél toegestaan wordt, loop je het risico dat je alle andere type buggy's niet meer terug krijgt maar van de bagageband moet afhalen.

Tips voor vliegen met kinderen inclusief een lijstje buggy's:
https://www.kidstravelservice.nl/kinderwagen-buggy-mee/

En hier transavia:
https://www.transavia.com/nl-BE/veelges ... -met-baby/

mag schreef:

Ben ik nu heel nieuwsgierig naar welke jij hebt? Een "echte" buggy kan namelijk zo klein als een paraplu opgevouwen worden.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-01-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:04

Wij hebben een Koelstra, maar die heeft geen duwstang.

Simon is 2,5 en ruim 16 kilo, maar ik had nooit bedacht dat dat evt te zwaar zou zijn voor een buggy. Nou weigert hij ook om er in te gaan zitten, dus de buggy gaat denk ik ook niet meer mee op vakantie.

Als ik weer een buggy zou kopen, zou ik er zeker eentje met een verstelbare duwstang willen. Ik vind de Koelstra echt heel vervelend lopen omdat je steeds met je voeten tegen te buggy aan loopt en je eigenlijk steeds krom achter de buggy loopt. Prima voor een klein stukje maar verre van ideaal. Nam altijd veel liever de kinderwagen, liep veel comfortabeler. Nu ben jij wel een stukje kleiner (en geen maat 43 :+ ) dus wellicht heb je er minder snel last van, maar voor Ruud is een verstelbare duwstang wel heel fijn denk ik. Die Nuna Pepp klinkt ideaal!

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:12

Wij hebben een inglesina zippy light. Met een duwstang maar toch in te klappen als een paraplu buggy. Weegt bijna niets maar super sterk met een zonneklep die bijna helemaal dicht kan. Ideaal voor als ze er in slaap vallen.

https://www.inglesina.us/lightweight-st ... oller.html

Wij wilde ook perse een duwstang omdat je dan ook makkelijk met 1 hand kan sturen. Mag ook gewoon mee tot aan de gate en je krijgt m ook weer direct bij het uitstappen.

Onze zoon is nu 3,5 en gebruiken m nog steeds. Juist op vakantie als we laat nog weg zijn om te eten en hij wordt moe kan die lekker in de wagen en valt dan ook rustig in slaap. Dagje weg is het meer een veredelde boodschappen kar dan dat die er echt nog inzit maar het blijft lekker om mee te hebben. Juist als die moe wordt van een hele dag lopen rennen etc na bijvb een hele dag Efteling. Heerlijk om m dan niet naar de auto te hoeven tillen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 12:43

Ziet er mooi uit hafrockey! Alleen beetje boven budget... :)

Ik ga eens polsen bij Transavia.

We hebben een McCLaren paraplu buggy liggen om evt op vakantie mee te nemen, dus dat zou evt kunnen.

Maar, ik wil graag een goede, fijne, comfortabele buggy voor iig dagelijks leven. En die bij voorkeur makkelijk/klein in te klappen is ivm weinig ruimte in huis.

Hoewel het ook fijn zou zijn als die meekan op vakantie, merk ik in de loop van het zoeken/denken dat dat minder belangrijk is dan comfort voor mijzelf en Synne.

Maar budget blijft echt wel max 200,- voor nieuw. En liefst stuk minder via mp te krijgen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:09

Ik gebruik mijn buggy ook als "dreigmiddel" voor mijn 2,5 jarige :D
Als je nu niet luistert, ga je in de buggy!
Werkt perfect ;) :D

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:46

Ik lees even mee, dochter van 2,5 groeit nu echt uit de wandelwagen en kijken nu naar alternatief. Ze zit er nog vaak in, maar ik loop bijv ook graag naar stal, kan ze mooi even blijven zitten tot ik de paarden gevoerd heeft (hooi in de paddocks, daar wil ik dr niet bij hebben).
Klein opvouwbaar is voor ons een pre, maar fijn rijden, ook off road, een must. Iemand daar nog een goede tip voor?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:50

Ik zou zeggen ga naar de winkel en probeer en zie ze in de winkel voordat je beslist.
Ik zou me geen zorgen maken om het vliegen vaak kun je op de luchthaven wel een buggy lenen/gebruiken tot aan de gate. Net zoals die karretjes voor je bagage.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:05

daffie1986 schreef:
Officieel(ook bij transavia) mag alleen een paraplubuggy mee tot aan de gate. Alle andere moeten ingecheckt worden. Dus ondanks dat het soms wél toegestaan wordt, loop je het risico dat je alle andere type buggy's niet meer terug krijgt maar van de bagageband moet afhalen.

Tips voor vliegen met kinderen inclusief een lijstje buggy's:
https://www.kidstravelservice.nl/kinderwagen-buggy-mee/

En hier transavia:
https://www.transavia.com/nl-BE/veelges ... -met-baby/

mag schreef:

Ben ik nu heel nieuwsgierig naar welke jij hebt? Een "echte" buggy kan namelijk zo klein als een paraplu opgevouwen worden.

Wij hebben de nuna pepp. Idd niet zo smal als een paraplu maar wel minder lang dan zo’n originele.
Afbeelding

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:09

Nuna pepp hier ook en nog nooit een probleem gehad met gate checken. Heck, zelfs mijn duo Babyjogger city mini heb ik meermaals kunnen gate checken.