Koper ontvangt kapot product

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:01

Het zou niet eens in mijn opgekomen om iets wat kapot is te verkopen. Wat een rare mensen heb je toch.
Schaam je ts.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:06

Maar volgens mij is dit geen oplichting, want het product is wel ontvangen. Volgens mij is dat dan misleiding? Ook niet fraai :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-19 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

beatje

Re: Koper ontvangt kapot product

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:19

Kan het niet zijn dat Ts hem zelf 2e hands heeft gekocht en dat het gelijmde gedeelte haar mischien nog nooit is opgevallen? Vind het verder best wel onduidelijke foto's.Maar hierdoor ga ik dingen altijd zelf halen ipv op te laten sturen.Heb ooit op bokt eens 2e hands dekens gekocht en die hadden geroeste gespen en onder de haren.Dat was toen mijn les.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:19

Dan wel kaptoom was heel, koper heeft hem gesloopt en zelf weer gelijmd. Dat is ook nog een optie he :+ niet alle kopers zijn heilig -O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:32

Of de koper had een kapotte, kocht een 'nieuwe' en beschuldigd TS nu van het verkopen van een kapotte.

Maar TS, je had toch foto's bij je advertentie staan neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:34

Ts heeft bevestigd dat het haar kaptoom is maar ze deze zo (kapot) niet heeft verzonden. Nu ik heb de foto’s gezien en je ziet echt heel duidelijk dat het leer geen cent meer waard is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:37

Maar de koper heeft de foto's ook doorgestuurd naar TS. Deze reageert er niet op en zegt ook niet in de OP dat de koper ineens foto's doorstuurd van een ander, kapot, kaptoom. Lijkt me vrij opvallend.

Ook zie ik nergens de verkoopfoto's van TS.

Ik denk dat je best het geld terugstort. En ook als iemand klachten heeft blijven antwoorden tenzij je duidelijk meldt er niet meer op te willen reageren en het voor jou afgelopen is. Iemand zo laten hangen is niet netjes

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:39

Ook waar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:58

Zijn er ook verkoopfotos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:58

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reactie's met betrekking tot de gedeelde facebooklink verwijderd. Het is niet de bedoeling om privégegevens of communicatie van anderen op Bokt te zetten. Onder privé verstaan we alle communicatie die aan jou, of een ander, persoonlijk is toegezonden. Ook communicatie binnen een besloten groep zien we als privé.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:26

Citaat:
Ik wil dit graag netjes oplossen

Dan het kaptoom terug laten sturen en het bedrag terugstorten.

Het moeilijke met dit soort dingen is dat de koper "bewijs" heeft dat het kapot is aangekomen (zij heeft foto's) en dat er in de advertentie dit gebrek niet vermeldt was.
Jij hebt in goed vertrouwen een net kaptoom opgestuurd, maar blijkbaar is er wat gebeurd tussen het verzenden en ontvangen.

Normaal is bij particulieren verkoop geen garantie; maar als de koper kan aantonen dat het ontvangen artikel niet voldoet aan de advertentie, dan staan ze best sterk.
Als hij nu na 2 weken gebruik kapot was gegaan dan was het de verantwoordelijkheid van de koper, jammer de bammer.
Maar nu is het kapot aangekomen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:34

Ik heb laatst een sprenger bit verkocht, waarbij blijkbaar een breukje bij de schakel zat. Nog wel gewoon bruikbaar, maar ik heb gelijk het geld terug over gemaakt. Het is jammer, maar ik denk altijd hoe ik zelf behandeld zou willen worden. Dat zou ik in dit geval ook doen. Even slikken, geld overmaken en weer door!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:47

Ik zie geen foto's?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:50

Zou iemand mij in een pb kunnen uitleggen hoe ik dat fb bericht vind?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:03

Ik moet zeggen dat ik je voorstel naar de koper niet echt netjes vind ts. Waarom eisen dat ze alle gekochte artikelen naar je terug stuurt, anders krijgt ze niets terug? Waarom alles terug waar de koper wel blij mee is.
En dan haar verwijten dat ze het op fb gezet heeft, je zet het zelf al de 15e op bokt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:51

Dank jullie, ik heb 10 berichtjes gekregen, dit gaat me lukken! XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:36

Kip en Ei verhaal .. de waarheid zal in het midden liggen.

Ik heb zelf soort gelijks meegemaakt met een Bucas deken die ik had verkocht via FB.
Was in perfecte staat , 1 winter gedragen , gestoomd noem maar op.

Vervolgens na ontvangst kreeg ik dreig berichten dat ik een ander deken had opgestuurd ( alles openbaar via FB ) anders dan de verkoopfoto en zogenaamd stuk. Er gingen allemaal mensen reageren en bemoeien.
Ik was een waardeloze oplichter en moest het geld terug overmaken.

Gelukkig hebben stal genootjes het voor mij opgenomen online en mijn voorstel om het deken te komen halen of het terug te sturen is nooit op in gegaan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:42

Vjestagirl schreef:
Zou iemand mij in een pb kunnen uitleggen hoe ik dat fb bericht vind?

Ik ben ook heel benieuwd nu naar de foto's.
Helaas geen FB. IEmand die mij kan helpen via PB?

Ik heb nu namelijk het idee dat TS een vrij nieuwe kaptoom heeft opgestuurd. :')
Aan jullie berichten te zien.. is dat niet zo.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:45

Schijnbaar heeft de koper ook een reputatie als oplichter.

TS, zou haar gewoon wat geld terugsturen, dit is een gebed zonder einde. Ik heb hetzelfde meegemaakt en uiteindelijk maar betaald, want werd in elke FB groep als oplichter gezet door mijn koper toen. Het was het mij niet waard mijn goede reputatie te verkwanselen voor een paar centen, hoe onrechtvaardig het ook is als jouw verhaal klopt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:47

Er zijn alleen fotos van de koper. En een schermprint waar de koper zelf een tijd terug als oplichter wordt bestempeld.
Verkoopfotos staan ook daar niet.
Ik denk dat ik een paar euro terug zou storten. Ben je van het gezeik af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:50

Dat is maar de vraag of je er dan vanaf bent...
Als ik er persoonlijk 100% van overtuigd zou zijn dat het ding helemaal heel was zou het voor mij een principezaak zijn. Het is dan altijd wel handig als je overal goede foto's van hebt.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 17-01-19 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:50

Het bericht op fb is overigens weg. Dus daar heeft de koper het verwijderd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:51

Dat geeft al aan dat de koper blijkbaar toch niet zo'n sterke zaak had.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:25

Denk dat dit beter bij TAO past.
Wel bizar dat er hier zoveel verdeeldheid heerst of de koper nu een "oplichter" is, of de verkoper (ondeugdelijk product vanwege al kapot/oud leer).

In elk geval begrijp ik niet, dat als men weet/vind dat koper er een slaatje er uit probeert te slaan, men dan als verkoper alsnog zou betalen, al is het maar enkele euro's.

Uiteindelijk komt de waarheid toch wel boventafel. Het zou niet moeten lonen, ook en juist niet "om maar van het gezeik af te komen".

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:29

Blijft toch lastig. Had ooit eens een 5 tal scapa dekjes te koop staan. Iemand wilde ze hebben maar woonde in Frankrijk. Verzendkosten waren 9 euro zei ze, dus daar moest ik het voor opsturen.

De verzendkosten van 9 euro waren helaas zonder T&T, maar dat was geen probleem zei ze. Vervolgens zijn de dekjes nooit aangekomen, zei ze. Op elke FB-groep noemde ze me vervolgens een oplichter waardoor ik het geld maar teruggestort heb.

Helaas.. de waarheid zal dus ergens in het midden liggen. Succes TS.