Hoe heet jouw plant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Hoe heet jouw plant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:47

Ik heb een kleine bonsai achtige op kantoor staan, hij heet Maki. En een ondefinieerbaar spriet plantje die ik van een oud collega heb geërfd en hij heet François :D

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:48

Oh nee, mijn dochter beweert dat onze plant Meredith heet. Ik dacht dat zij gek was maar als jullie je planten ook namen geven, is dat misschien normaal en blijk ik gek :? .

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:48

xJennifx schreef:
M'n zusje heeft haar plant Markle genoemd ... Heeft ze ook letterlijk op de pot geschreven :evaw:

Het ergste is dat ze nu op reis is in Azië en ik er op pas en iedereen me raar aankijkt 8)7

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:02

Hier een beetje hetzelfde als Jolien :+
Ik weet niet wat het is maar planten overleven het bij mij niet :')
Om het makkelijk te houden had ik vooral cactussen.
Ik was ze eigenlijk een klein beetje vergeten tot een vriendin ze zag en zei 'hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?!'.
Oke, die waren dus dood.
Ik heb nog geprobeerd om ze tot leven te wekken maar na drie maanden heb ik ze toch maar een uitvaart gegeven.

Om mijn Dracaena te redden heb ik hem weggegeven aan een buurvouw.
Hij was half bruin, hing slap en had er geen zin meer in.
Een paar dagen later zag hij de zin van het leven weer leek wel :+

Heb alleen nog een plant die ik van mijn (overleden) oma heb gekregen toen ik in mijn vorige huis ging wonen.
Oke, er hoort een bloem in te zitten maar die is weg en ook niet meer terug gekomen.
Maar de rest doet het nog.. Misschien moet ik hem juist wel een naam geven, misschien helpt dat :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:05

Annie de anthurium
Peter papyrus
Oepsie de orchideeën
Trudi tradescantia
En spathiphyllum kan ik niks voor verzinnen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:07

Hier een hele kudde planten :') allen naamloos Haha wel grappig dat er mensen zijn die ze een naam geven.

Wel een Henk in huis maar zo heet 1 van de cavia’s

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:10

Mijn vleesetende plant heet Jacob :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:14

black_kelpie schreef:
Behalve Joe de Aloë hebben ze hier geen namen :D

Had je hem of haar niet beter Chloe kunnen noemen. Dan kreeg je Chloe de Aloë.
Ik geef m'n planten geen namen. Vergeet ze altijd water te geven.
Heb wel een cactus maar die geef ik nooit water. In de Sahara is er immers ook geen regen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:18

Geef mijn planten geen naam maar wel een omschrijving. Welriekend onkruid=bos bloemen. Asielzoekers=planten die een ander niet meer wil. Koukleumen= niet winterhard en staan dus nu binnen.
Keien=mijn verzameling Lithops. Prikkers=cactussen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:19

Mijn pannekoekenplant heet Peter, vernoemd naar de cabaretier Peter Pannekoek :+
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 14-01-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:22

Morganlefay schreef:
Geef mijn planten geen naam maar wel een omschrijving. Welriekend onkruid=bos bloemen. Asielzoekers=planten die een ander niet meer wil. Koukleumen= niet winterhard en staan dus nu binnen.

Ik dacht lithops? Na googelen wat cool! Waar heb je ze vandaan? En hoe groot worden die?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:23

Hm. Niet zo zeer planten die hier namen hebben maar wel andere vreemde dingen met namen. Zo heten alle pelikanen perry, alle zeemeeuwen steven (seagul) en alle koffervisjes Pimmetje!

Ok.. nu moet ik namen verzinnen voor de planten :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:25

Harry, de kont krabbende bonsai!

Afbeelding
Mn vriend heeft er een gezichtje op gephotoshopt :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:26

Haha geniaal Esther :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:32

MarjanB schreef:
Morganlefay schreef:

Ik dacht lithops? Na googelen wat cool! Waar heb je ze vandaan? En hoe groot worden die?

Ja, lang verhaal. Ik zaai ze en na 2 jaar verspenen en vooral GEEN water geven.. Hoogstens tussen mei en september wat nevelen.
Zaden zijn oa te koop via Etsy en dan vooral niet die uit China want dat is counterfeit. Zaden gaan meestal per 10 en zijn zo klein dat je een vergrootglas nodig hebt om ze goed te kunnen zien.
Bij mij staan ze in lage schalen met stenige grond. Zal morgen wat foto's zetten. Ze staan nl nu buiten, onder glas en gaan alleen naar binnen als het echt gaat vriezen. Vonden de afgelopen zomer erg prettig.
Ze worden ongeveer 2 duimnagels groot per stel en zijn er in verschillende groentinten, steenrood/wit, grijs, bruin en bloeien wit, geel of roze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:35

Ik HAD ooit een plant.
Nadat hij ontzettende dorst gekregen had en ik hem iets te veel drinken gaf op een warme dag kon ik hem pluisje noemen.

Sindsdien krijg ik geen planten meer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:39

Het probleem bij een deel van mijn planten was dat ik ze in terracotta potten had zonder er een plastic zat bij in te doen waardoor ik op den duur gortdroge planten in beschimmelde potten had. :=
Dan heb ik ook nog de neiging om ze wekenlang te vergeten om ze vervolgens in één keer al het water te geven wat ze in al die weken tekort zijn gekomen. Echt lekker genuanceerd water geven is me nog nooit gelukt.
En tot slot vermoed ik dat de lucht in huis eigenlijk te droog is dus ik denk dat we binnenkort toch maar eens naar een goede luchtbevochtiger gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:43

Haha die bonsai :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:01

Tuurlijk heeft de plant een naam!
Wij hebben jaren een Henk (ja, is ‘ie weer :)) ) en een Fred gehad. Helaas hebben ze de verhuizing niet overleefd. Y;(
Nu heb ik een Stella (m’n eerste meisjesplant) en de grote asielzoeker heeft nog geen naam.
Ik ben nog op zoek naar een Gary, maar ik heb in de winkel nog geen goeie Gary gevonden waar ik een klik mee had.
We hebben ook twee magnetronknuffels; ik heb een mammoet die Moffel heet, de adelaar van m’n vriend heet Arie.
Dat gaat dus in de winter zo: ‘Doe jij Moffel en Arie in de magnetron? Dan draai ik de voordeur op slot.’ :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:17

Ik zal zo eens foto's maken van planten die een naam verdienen.. kunnen we met zijn alle eens brainstormen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:33

Mijn keitjes :+
Afbeelding

Afbeelding

Er zit er een tussen(de helder groene=conopythum) die er eigenlijk niet tussen hoort, maar zaailingen zijn soms lastig uit elkaar te houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-19 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:35

Ik heb + 30 kamerplanten dus ik geef hen geen namen :+

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:40

Ik heb mn Teuntje de pannenkoekplant en Henk, Jantje en Johannes met teveel namen(de eerste letters spellen mijn volledige naam uit :')), de drie cactusjes die ik heb gekregen voor mn verjaardag, en nog een naamloze die ik in leven probeer te houden wat soortvan gaat?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:07

Mijn plant heet Flint. Of Flip, daar ben ik nog niet helemaal over uit. De auto heet Toetie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:09

Ik heb Martijn net naar zijn afdeling gebracht, hopelijk heeft ie het naar zijn zin daar :+