Vloer in woonkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:44

Wij hebben een PVC vloer in alle ruimtes op de natte ruimtes na. Keuken, toilet en badkamer hebben een stenen vloer.
Ideaal, onderhoudsarm/ vriendelijk, en ook met natte dingen geen paniek want het trekt niet in de vloer! :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:32

Wij hebben Vinyl.

We wilden graag de look van hout/laminaat.
We hebben vloerverwarming, maar daar kan niet elke vloer op. PVC vonden we te duur en te lastig (eerst alles egaliseren, dan opplakken en hoge m2 prijs). Plavuizen in houtlook vonden we ook onbetaalbaar. Veel laminaat kan niet tegen vloerverwarming (of er komt weinig tot geen warmte doorheen). Vloerbedekking al helemaal een no-go.

Voordeel van vinyl; relatief goedkoop, blijft goed schoon (even dweilen en klaar), krast niet, heel snel en makkelijk gelegd, het ziet er mooi uit (krijgen vaak te horen; mooi pvc vloertje, thanks, maar het is geen pvc haha). Nadeel vind ik wel; de randen zijn niet heel netjes (moet altijd een plint op, omdat je anders een stukje vloer eronder ziet), en met stofzuigen, trek je vaak de vloer mee op plekken waar deze niet vastgeplakt zit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:39

wij hebben laminaat, straks voor ons eigen huis wil ik plavuizen met vloerverwarming, het kan hier nog al koud worden :P onze vloer is grijs/wit en blijft zeer goed, ook niet duur van de ikea, wij huren nu dus wilde iets simpels :j met 3 honden wil je iets wat makkelijk schoon te maken is :')

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60417543/

deze hebben wij

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:58

Wij gaan nieuwbouwen en hebben toevallig vorige week onze nieuwe vloer gekocht.

Nu hebben we in de keuken zwarte tegels en in de woonkamer een houten vloer. Op de zwarte vloer in de keuken zie je alles en daar word ik soms echt gek van. De houten vloer is prachtig, maar blijft na 12 jaar nog steeds flink werken. Een beker sap die omgaat loopt ook deels in de groeven. Een onzindelijke pup met een ongelukje hetzelfde :') En een houten vloer heeft toch meer onderhoud nodig.

Nu in ons nieuwe huis wilde ik gaan voor mooi, maar ook praktisch. Wij hebben de warme uitstraling van hout gecombineerd met het makkelijke van tegels.
Wij gaan voor keramische tegels. Tegels van 1.20 vond ik te kort, omdat een houten vloer ook nooit zulke korte planken heeft. Wij zijn gegaan voor 1.70 x 0.20 m tegels. En natuurlijk lekker met vloerverwarming eronder.

Dit is onze vloer:

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:06

@ Delphi ik zie zo helemaal niet dat het tegels zijn! Die ga ik onthouden, ik vind de houtlook erg mooi :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:08

Wij hebben overal een grindvloer liggen, vier keer per jaar (machinaal) schrobben, klaaaaaar! *\o/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:10

KarmaChansy schreef:
@ Delphi ik zie zo helemaal niet dat het tegels zijn! Die ga ik onthouden, ik vind de houtlook erg mooi :)

Ik vind hem in het echt nog veel mooier en echter overkomen dan op de foto. Wij hebben echt staan voelen, omdat het lijkt alsof er echt knoesten in zitten. Ik ben zo benieuwd als hij uiteindelijk ligt!

KimD dat heb ik nog nooit gezien! Heb je misschien een foto van je vloer?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:16

Keramisch parket, visgraat gelegd met vloerverwarming.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:50

Delphi schreef:
KarmaChansy schreef:

Ik vind hem in het echt nog veel mooier en echter overkomen dan op de foto. Wij hebben echt staan voelen, omdat het lijkt alsof er echt knoesten in zitten. Ik ben zo benieuwd als hij uiteindelijk ligt!

KimD dat heb ik nog nooit gezien! Heb je misschien een foto van je vloer?

Ik zal morgen met daglicht nog een foto voor je maken.

Afbeelding

Afbeelding

Grind kan overigens in honderden kleur, grof of fijn, met glitter of zonder glitter, je kunt het écht zo gek maken als je wilt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:55

Omg @kimD dat vind ik de verschrikkelijkste vloer EVER.

Niet qua uitzicht maar serieus ik vind overal van die rot steentjes, bij mijn vriend thuis hebben ze deze vloer en ze geraken soms tot bij mij thuis in bed! Overal waar een bureaustoel staat of gewone stoelen die regematig schuiven komt er wel eens een steentje uit, en ik word er helemaal gek van haha. Heb echt een haat ontwikkeld tegenover dit soort vloer :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:12

Dan is de vloer niet goed gelegd of niet heeft geen laag erover. We hebben hem nu drie jaar liggen en iedere dag rennen er negen dieren als debielen over en ik ben absoluut niet voorzichtig en schuif kasten en meubels gewoon erover. Nog niet één steentje gevonden of gaten geslagen, ook niet met schrobben.

Dan klopt er iets niet aan de vloer van je schoonouders denk ik.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:12

Hij ligt er al 25 jaar dus zal eerder daarom zijn!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:14

Ooooh jullie maken het er niet makkelijker op zeg.
Delphi:wat een geweldige prachtige vloer zeg, wauw.
Abby, jouw vloer, heb je daar misschien een foto van :9
Ik weet dat de keramische parket/houtlook erg prijzig is.
Kennen jullie Maxaro toevallig?
Die hebben momenteel aanbiedingen voor vanaf 15 euro pm, zitten mooie vloeren tussen.
Komt een stomme vraag:is vloerverwarming altijd aan te raden voor elk soort vloer?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:20

k_m schreef:
Hij ligt er al 25 jaar dus zal eerder daarom zijn!

Denk het wel inderdaad! :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:21

Hier ook keramisch parket met vloerverwarming. Ideaal met kinderen en huisdieren. Vloer heeft ook goed de lekkage van het aquarium doorstaan :D En een voordeel van vloerverwarming dat er niet meer van lelijke radiatoren in de weg hangen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 02:23

tyleysmiley schreef:
Komt een stomme vraag:is vloerverwarming altijd aan te raden voor elk soort vloer?

Niet alle vloeren kunnen goed met vloerverwarming dus dat zou ik altijd even navragen. De meeste kunnen gelukkig wel met vloerverwarming.

Wij kiezen om twee redenen voor vloerverwarming voor de gehele benedenverdieping. We willen geen radiotoren meer in het zicht. En tegels voelen koud aan en dan is vloerverwarming wel erg lekker! Helemaal omdat wij binnen eigenlijk altijd op sokken lopen en schoenen uit doen.

Hout en PVC zijn vloeren die niet snel erg koud aanvoelen. Laminaat en vooral tegels voelen snel(ler) koud aan. Daar zou ik sowieso vloerverwarming onder willen. In ons huidige huis hebben we onder de houten vloer geen vloerverwarming. Maar dat mis ik niet. Die vloer voelt van nature niet erg koud aan. Onder de tegels in de keuken heb ik wel vloerverwarming en dat is heerlijk. Wij hebben beneden een ruimte met tegels zonder vloerverwarming en daar hebben we altijd spijt van gehad. Die vloer is zo koud.

Maxaro ken ik wel! In Roosendaal zit een vestiging, daar ben ik pas geweest. 15,- p m2 is erg weinig. Bij keramisch parket bij goedkope tegels altijd wel opletten dat ze niet erg bol staan. Natuurlijk zijn ze nooit helemaal vlak, maar goedkope versies schijnen soms erg bol te staan en dan kunnen ze de vloer slecht leggen. Sowieso moet een dergelijke vloer met een leveling systeem gelegd worden. Een goede tegelzetter kan dat zeker.

KimD, ohh dat zie je niet vaak zo'n vloer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:01

Wij hebben ook een tegelvloer met hout look :) Heb nu even geen betere foto's dan deze :')

Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:22

Wij hebben net een pvc stroken vloer gelegd in ons huis. Hebben alles zelf gedaan (egaliseren en plakken) dus daardoor het betaalbaar gehouden. Zaten nu in totaal op €22/m2

Ik vind hem echt prachtig, het ligt heel mooi strak en lijkt net echt. Hoe het bevalt kan ik nog niet zeggen, we wonen er nog niet :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:29

Delphi, superbedankt voor je uitgebreide berichtje, ga het allemaal noteren.
Liselot:wauw wat een mooie vloer, maar wij zijn zelf denk ik niet zo handig om zo'n vloer perfect te liggen en aangezien ik nogal perfectionistisch ben, is het dan janken gok ik :+
Hoe werk je de moeilijke hoekjes netjes af, gaat dat makkelijker dan met laminaat?
Ik vind laminaat prachtig, maar we hebben de pech gehad dat het een paar x nogal slordig is afgewerkt, dus ben er een beetje huiverig voor

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:31

Moeilijke hoekjes is een stuk makkelijker dan met laminaat. Je hoeft de plank er niet op een bepaalde manier in te schuiven, de pvcstrook is iets flexibel en je kan er met een stanleymes goed in snijden. En omdat het niet werkt oan je het heel strak langs kozijnen ed leggen. Doordat het geplakt is is de vloer ook heel stil
Het egaliseren was wat lastig, maar het leggen viel heel erg mee

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:53

Wij hebben een gietvloer liggen met een vloerverwarming.

Het is mooi, maar ik vind het een %$#@! vloer, misschien ligt het er ook aan hoe en door wie ie gelegd is.
De vloer is makkelijk schoon te houden, maar bij ons zie je in de keuken scheuren zitten..

En meer de huiskamer in zat er ooit een scheur van ruim 30-40cm alleen die is gerepareerd maar er zit nu een iets hogere
(niet gelijk met de vloer zelf) vanaf de muur tot aan in de gang tegen de trap een lelijke strook dus.

Als je in de huiskamer zit zie je die strook, en in de keuken zelf ook.

En wij hebben een kleur waar je alles op ziet. _O-

Ennuhh denk gewoon dat het aan ligt door wie wij hem hebben neergelegd, want het kan mooier.
(er zat ooit ergens ook een putje, en die hebben ze gewoon met een beschermingslaagje afgesmeerd, dus je ziet hem zitten)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:57

Verlijmde PVC stroken in een nieuwbouwwoning met vloerverwarming. We wilde een vloer die goed geschikt was op vloerverwarming, makkelijk schoon te houden is met 2 honden en een kat en die een warme uitstraling heeft.

In een nieuw huis zou ik tegels nemen. Vind de 'feel' van plastic toch niet fijn. Verder is het een topvloer.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de Tundra laminaatvloer van Ikea. a 6 euro de m2 :D
Ik mishandel hem nu al enkele maanden met een stoomreiniger en hij houd enorm goed. Krast totaal niet!

Was voor 90 m2 incl. ondervloer € 1000 euro kwijt. Geld was op na het stucen, schilderen, plafond verlagen en spotjes plaatsen :+
En ben nog steeds heel blij met mijn keuze!

Afbeelding

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 12:28

Bloemmeke schreef:
Wij hebben beneden een houten visgraat vloer met brede planken. echt heel mooi! Boven overal Pvc. Vooral erg handig maar oko mooi!

Heb je hier een foto van?

Saskia_D schreef:
Wij hebben het al eerder genoemde keramisch parket (met vloerverwarming) op onze hele benedenverdieping én in de badkamer. Zelfs de douchevloer is hiermee betegeld. Ik zou niets anders meer willen! Het ziet er prachtig uit, is super praktisch en heerlijk warm.

Heb je hier misschien een foto van?

x_Jeanine_x schreef:
Toen wij ons huis kochten lag er een donkere houtenvloer in. Vorige bewoners gaven aan deze graag te willen meenemen! Helemaal prima!

Dus kale betonvloer om mooi te beginnen! Keuken gesloopt
Wij hebben vloerverwarming laten infrezen, geëgaliseerd en toen een mooie 60x60 lichte betonlook vloertegel erop en was verliefd en ben nog steeds onwijs happy met mijn vloer!

Hier ben ik erg benieuwd naar!!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:45

Wij gaan woensdag de 16e tekenen voor ons huis! *\o/*
We hebben de garage al gedaan (huis is in familieverband verkocht, dus konden in de garage al beginnen)
Wij hebben gekozen voor vloerverwarming, zowel in de garage als in huis, bij ons komen de wasmachine en de droger in de garage, dus dan is het wel fijn als daar ook vloerverwarming is. Daarnaast gaan we voor een warmte pomp, die komt als het goed is binnenkort binnen. De garage is dus al zo goed als klaar, moet alleen nog even afgetegeld worden, daar hebben we wel andere tegels als in het huis!

Dit is de garage:
30 m2
Mijn vriend heeft deze zelf gelegd, en met een slijptol de putjes eruit gehaald. op de achterste muur komen de wasmachine en de droger, en waarschijnlijk nog een spoelbak en een blad erboven, eventueel nog een extra koelkast of diepvries!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze tegels komen binnen!

Afbeelding
Afbeelding