Ervaringen met Lenovo laptops?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:27

Hier ook al 5 jaar zeer tevreden met mijn Lenovo. Alleen de batterij wordt nu wel wat minder. Als deze kapot gaat koop zeker weer een Lenovo.

Flits__

Re: Ervaringen met Lenovo laptops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:35

Ik heb nu ook al bijna 5 jaar een Lenovo laptop. En gebruik hem nog steeds naar volle tevredenheid. Hij wordt nu wel iets trager, maargoed hij is ook al wat ouder :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:57

Hier ook een Lenovo. Had eerst denk een T440 en nu een T460.

Prima laptopje.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:01

Ik heb een Lenovo game laptop. Super snel, mooi geluid,kan zelfs alle grote games aan dus ben heel tevreden. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:24

Mijn vader bouwt onder andere laptops en Lenovo's staan bekend als een van de meest betrouwbare merken.
De consumentenlijn is superfijn, maar ik zweer zelf vooral bij de werklijn (Thinkpad).
Ik heb ergens nog een 9 jaar oude Lenovo liggen en als ik die opstart doet hij het gelijk en is nog steeds supersnel ook! Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad met Lenovo's. Samen met Dell vind ik het de beste laptops die er zijn.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:26

Mijn vriend heeft een Lenovo. Is niet tevreden. Loopt vaak vast terwijl deze laptop wel veel moet kunnen qua prestaties. Hij wil graag terug naar Asus.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:06

Hier nu bijna 2 jaar een Lenovo, super fijne laptop! Vorige week koffie overheen gegooid maar hij werkt nog uitstekend :D

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:11

Ik heb een yoga en ben er heel erg tevreden over! Mijn moeder heeft dezelfde gekocht en we hebben nog nooit problemen gehad met de laptops. Ik heb de mijne nu zo'n 5 jaar.
Windows updates geven soms wel problemen hier, dan doet het toetsenbord het opeens niet na de update of ligt het scherm op zijn kant. Dan moet ik even een paar keer opnieuw opstarten en dan pakt hij hem weer goed.
Ik moet wel zeggen dat ik hem weinig als tablet gebruik, maar de A og L stand is wel handig voor een filmpje kijken oid.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:12

Zeker aan te raden, zeer fijne laptops. Mijn broer is IT-er en die raad deze laptops altijd aan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:20

Ook voor werk een lenovo en dat ding is om te janken. Veel storingen, harde schijf crashes. Nu ligt natuurlijk ook heel veel aan de samenstelling van je laptop. Dus snelheid, geheugen enzo. Ik heb er niet mega veel verstand van, maar op vorig werk een HP gehad en nooit problemen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:24

Ik heb sinds april een gaming laptop met twee harde schijven. Een ssd voor het nadenken en een met 1T opslag voor opslag en grotere games. Mijn laptop is wel een gaming laptop en kan tot nu toe alles wat ik erop draai aan in de hoogste graphics. Ik vind het wel grappig dat ie klik zegt als ik een spelletje opstart en hij switcht van zijn gewone kaart naar de gaming kaart qua videokaart of het kan ook zijn dat ik de switch van harde schijf hoor. Ik ben niet zo heel technisch. Wat zoek je precies in een laptop? Wil je er bvb ook mee tekenen? Dan is een tweede harde schijf wel slim voor opslag. Mijn vriend die heeft veel verstand van computers en die zoekt ze altijd voor mij uit. Eerst al een Lenovo p2 als telefoon en nu dus ook een Lenovo laptop, want ook de telefoon steekt prima in elkaar.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:29

Ik heb voor het werk ook een Lenovo Thinkpad gehad, zo een waar het beeldscherm van kon worden gedraaid, zodat je het als een tablet kan gebruiken. Ik vond dat ding na 3 jaar veel slechter (vooral langzamer) worden en toen er bij 'n presentatie zomaar een blauw scherm tevoorschijn kwam, vertrouwde ik dat hele ding niet meer.
Persoonlijk vind ik ze echt superlelijk; gewoon hoe ze eruit zien met een jaren 0 toetsenbord. Collega's zijn er allemaal wel heel blij mee en vinden ze veel fijner dan de HP (waar ik dan weer heel blij mee ben: lang leve het achtergrondlicht van je toetsenbord als je in het buitenland bent en de stroom 12 keer uitvalt).

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:30

Ik heb een Lenovo Ideapad 510s, waar ik erg tevreden mee ben!
Werkt snel, alleen de accuduur had voor mij wat langer gemogen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:33

'leuk' zo'n Lenovo, zeker met een Windows erop die de registratie niet pakt... (moest steeds geactiveerd worden...)

{:)-:(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:58

Is een A merk, net zo goed als andere A merken.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 18:43

Bedankt voor alle reacties! Binnenkort maar eens een keer kijken bij de plaatselijke winkels ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:56

Let vooral op het geheugen,ik heb er echt geen verstand van en ben afgegaan op de verkoper van BCC.Ik had wel gezien dat de Lenevo goede recensie's had.Dus toen hij de Lenevo adviseerde voor mijn huis tuin en keuken gebruik ,geloofde ik hem ook op zijn blauwe ogen.

Nu surf ik wat,doet bankzaken en als iedere huismoeder heb ik wat foto's van honden en paarden en de kinderen er op.Ik ben zelfs niet eens hobby fotograaf.
Deze laptop kan dat gewoon niet aan,hij draaide 4 kant,ik heb al mijn foto's moeten verwijderen ,die staan nu op een harde schijf.Contstant zat hij te memmen over dat de schijf vol zat en dat voor een laptop die 750 euro heeft gekost een dikke teleurstelling.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:01

Beatje, hoeveel RAM geheugen en ruimte op je harde schijf heb je?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:33

Cayenne schreef:
Beatje, hoeveel RAM geheugen en ruimte op je harde schijf heb je?

Geen idee,ik heb uitgelegd wat ik er van verwachte en hij presenteerde deze ideapad 320 corei.i3 staat er op hij is nu een goed jaar

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:34

Misschien dan toch eens oude documenten en downloads verwijderen en je harde schijf fragmenteren.
Kan best zijn dat er gewoon even een schoonmaak aan data nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:36

Zijn goede, betrouwbare laptops! :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:43

Cayenne schreef:
Misschien dan toch eens oude documenten en downloads verwijderen en je harde schijf fragmenteren.
Kan best zijn dat er gewoon even een schoonmaak aan data nodig is.

Die zitten er dus niet op :-( Hij deed het van het begin niet.We hebben idd alles er afgehaald en op een harde schijf gezet.Dus nu draait hij wel,maar er staan welgeteld 10 foto's op. Ik moet iedere keer de harde schijf aansluiten en als je dan Digiblond bent dan is dat best lastig.Mijn oude laptop was 6 jaar oud en ik heb een nieuwe gekocht omdat de kat hem op de grond gegooid had en het scherm kapot was :-(
Dus de foto's heb ik toen over gezet op deze.De vorige laptop was ook nog eens 200 euro goedkoper.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:46

Ik heb hier zo'n 1,5 jaar een Lenovo ideapad 710S. Ik ben er nog steeds enorm tevreden mee! Super licht en snel. Enige nadeel is dat ik door het kleine formaat bijvoorbeeld geen gewone HDMI ingang heb, maar goed dat hebben veel kleinere laptops.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:48

Ik heb mijn Lenovo inmiddels ook alweer een paar jaar en ben nog steeds erg tevreden! Gebruik hem heel intensief voor zowel mijn werk als privé. Hij is nog steeds vlot.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:01

CoonArt schreef:
'leuk' zo'n Lenovo, zeker met een Windows erop die de registratie niet pakt... (moest steeds geactiveerd worden...)

{:)-:(

Ligt niet aan het merk hoor!

Hier ook goede ervaringen met lenovo, vooral de thinkpads.