Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
goeroe schreef:Interessant, ik volg! Eerlijk gezegd vraag ik me wel ernstig af of het gaat lukken met dit budget. Toevallig heb ik hier laatst een beetje naar zitten kijken en toen viel mij ook al op dat er financieel gezien een enorm gat zit tussen de luxere blokhutten en de meest simpele houten woningen. Dat zal niet helemaal voor niets zijn vrees ik. Mijn vermoeden is dat dit toch vooral te maken heeft met de hogere eisen die (door bewoners, maar ook door de overheid) aan woningen worden gesteld. Wat ik ben tegengekomen voor ongeveer het bedrag wat jij noemt zijn kale bouwpakketten. Dus exclusief fundering, leges, inrichting en het in elkaar zetten, om maar een aantal niet onbelangrijke zaken te noemen. Dan heb je volgens mij wel iets waarmee je aan de regels voldoet en waar je ook daadwerkelijk prettig in kunt wonen, maar voordat het zover is zit je qua kosten al haast aan het dubbele denk ik. Klein is niet per se een voordeel. Natuurlijk zijn er minder materialen nodig, maar alles moet er wel gewoon in zitten, waardoor de prijs per vierkante meter veel hoger zal uitvallen dan bij een grotere woning. Ik vind het een ontzettend leuk idee en ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt, maar ik wil je toch wel op het hart drukken om het niet te onderschatten en geen financiële verplichtingen aan te gaan voordat je de haalbaarheid in kaart hebt gebracht. Pas op dat je mooie droom niet verandert in een nachtmerrie.
Waar je misschien nog naar zou kunnen kijken is collectief particulier opdrachtgeverschap. Als je een groepje mensen vindt met ongeveer dezelfde wensen kun je door gezamenlijk in te kopen en het gelijktijdig uitvoeren van werkzaamheden kosten besparen. Als je dan ook nog de taken kunt verdelen en er in het clubje een aantal handige Harrie's zitten die de boel zelf grotendeels in elkaar kunnen zetten kom je met hetzelfde budget een stuk verder denk ik.
Bismarck schreef:fjordnina schreef:http://www.blokhutwinkel.nl is zeer betrouwbaar. Service is daar een werkwoord. Ze zitten in Zutphen, je kunt er altijd eens binnen lopen om een plan van aanpak op te stellen.
Wij zijn in de showroom geweest voor een overkapping. Zou daar zelf nooit iets kopen zag er goedkoop en slecht afgewerkt uit.
Ik zou echt in een showroom gaan kijken wat ze leveren want sommige brochures zijn heel mooi maar de kwaliteit valt in werkelijkheid erg tegen.
Eilish schreef:Prairy, iemand anders inhuren is zeker een optie.
Goeroe, totale budget is ongeveer een ton. Ik heb gekeken naar een bestaande woning, maar meestal zijn die verder weg en slechter bereikbaar. Ik ben afhankelijk van het ov.
Bedankt Jessix, daar had ik nog maar kort naar gekeken, ik wist niet dat er ook 2 verdiepingen mogelijk waren. Ik ga nog een keer zoeken.
_Nelleke_, dank je, de kavel is 300 m2. Maar ik mag maar 25% woonerf (75m2) en daar gaat 25m2 af voor twee parkeerplaatsen.

De buitenkant is saai groen bij ons, maar die kan je ook opleuken met hout, dan toont het gelijk heel anders
Eilish schreef:s_v, nee hoor. Eigenlijk wil ik gewoon een huisNatuurlijk heb ik wel voorkeuren, maar het belangrijkste is dat ik het kan betalen. Ik woon nu ook in een soort containerwoning. Heb je een tip voor waar je zo'n woonunit kan kopen?
Eilish schreef:Dit is trouwens het huis van het plaatje in de openingspost, zou dat geschikt zijn denken jullie?
https://www.azalp.nl/azalp-chalet-victoria-68-mm.htm
Er staat dat het casco opgeleverd wordt en dat het is voor vier seizoenen. Er is isolatie mogelijk, dat staat ook onder Maatwerk, Advies & Ontwerp. Daar wil ik verder naar informeren.
Maar nadat het casco is opgeleverd, moet er dan nog wel flink wat aan gebeuren.