Welke windrichting kijkt je raam op uit? Dat maakt nogal wat uit namelijk.
Mijn ramen zitten op het zuiden, dus in de zomer flink hete middagzon. Wat er bij mij in staat:
Nepenthes 2 soorten:

Houd wel van een zonnetje, maar heeft ook veel water nodig! Is een wat lastiger plant die ook alleen zacht water verdraagt. Woon je ergens met hard water (zoals ik in Amsterdam
) dan zul je bijvoorbeeld regenwater of gedestilleerd water moeten geven. Mag ook geen gewone potgrond, die van mij groeien in sphagnum mos. Wel een hele mooie en interresante plant. Ik heb die van mij als mini plantjes gekocht en ze zijn nu flink groot. Kunnen wel opeens gaan slingeren/klimmen dus weet niet of je dat wilt.
Hoya

Ook een klimplant, maar groeit wat langzamer. Heel sterk en heeft vrij weinig water nodig. Echt zon plant die het goed doet als je hem verwaarloost.
Crassula Ovata

Hele mooie vet plant. Groeit niet zo snel. Je kan hem kopen als mini plantje tot kleine struikjes. In de winter geen water, in de zomer alleen als de blaadjes beginnen te rimpelen. Ik heb de variant op de foto, maar je hebt zo ook met gewone ronde blaadjes.
Maargoed, het hangt dus een beetje af van hoeveel zon je raam krijgt. Als je de planten nu in de winter in je vensterbank zet kunnen ze in het voorjaar 'wennen' aan meer licht. Als je een plant midden in de zomer opeens naar de vensterbank verplaatst heb je wel kans dat hij verbrand, afhankelijk van het soort plant.