Fijn zo n nieuw afval systeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:36

Je zou de zak haast bij het gemeentehuis in de hal dumpen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:38

Ik zou zeggen, toch 2 man sterk, gelukt.
Scootmobiel goed plan en is allicht duurder (meer zakken nodig... en vaker klep open), maar kleinere zakjes wegbrengen dan is het op de scootmobiel mogelijk en zijn ze nog tilbaar.
Stok mee om tussen klep te zetten zodat die niet vroegtijdig dichtvalt?
(sorry, maar probeer hier ook creabea te overleven, dus alles waar ik iets mafs op kan verzinnen, wordt iets op verzonnen, zit alleen nog met een plat dak vol bladafval van de boom van de achterburen, daar kan ik echt niets op verzinnen behalve hulp)

Thuiszorg wijzigt per 1 januari.. Weet dat toevallig.... zou daar zeker even achteraan gaan!!! Scheelt echt heel veel geld, iedereen gaat hetzelfde betalen. (ben even kwijt of dat nou weer gemeente afhankelijk is trouwens... zou kunnen.. maar goed, zou het zeker even checken in jouw geval)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:39

Britta31 schreef:

Nou, persoonlijk vind ik niet echt dat de gemeente verantwoordelijk is voor hoe je je restafval in de container krijgt. Kom op zeg, volwassenen kunnen toch wel een manier bedenken om 1x per week als het niet minder vaak is een zak naar de container te (laten) brengen :?
Met een beetje sociale hulp moet dat echt lukken. Je kan natuurlijk ook wel de gemeente vragen, die regelt dan vast weer wat, dat kost dan ook weer geld en dan stijgen de afvalprijzen weer, vind niemand leuk. En is ook niet nodig als iedereen gewoon elkaar een beetje helpt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:48

Maar als je nu eenmaal per 5/6 weken een hele zware zak hebt, moet het toch haalbaar zijn om dan eens een familielid of vriend(in) op de koffie te vragen en even te vragen om die zak voor je weg te gooien.

Of elke week of om de week zelf weggooien, dan is het niet te zwaar en zijn de kosten nog te overzien.

Of een keer per maand iemand laten komen voor het zwaardere schoonmaakwerk en die de zak ook weg laten gooien. Voor 10,00 per uur kun je best iemand vinden.

Ik vind het wel gek dat het niet op gewicht gaat en je zo dus op gaat sparen en idd het risico loopt op stank en ongedierte. Maar het feit dat het tillen en erin deponeren niet lukt, lijkt mij dat de gemeente weinig kan doen. Als die alles aan iedereen aan moeten passen zijn ze nooit klaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:51

Ze hadden toegezegd voor bejaarden en gehandicapten een ophaal systeem bij een telefoontje kwamen ze dan de zak ophalen. :j alleen dat is "per ongeluk" vergeten door ze, de gehandicaotenraad is daar heel fel mee aan de gang gegaan en is nu ook woedend op de gemeente dat ze gewoon laten zitten.laatste woord dus nog niet over gezegd van die kant. Heb goed contact met ze daarover en meer dingen ook. :j voorzitter is net een terrier in dit soort dingen, nog erger dan ik :P

Verantwoordelijke wethouder hiervoor toen (man is inmiddels gestopt maar dit was zijn laatste wapenfeit het doordrukken van dit systeem) is al twee keer uitgesteld vanwege alle ellende eromheen. Eerst werden we geacht met 6000 mensen met deie contanainers te doen in onze wijk. Die zat voor mij toen op 800 m :+ zijn aantal bijgeplaatst. En ik heb nog geluk dat hij redelijk dichtbij staat nu.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-12-18 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:51

Britta31 schreef:

Wat een onzin. Oplossingen genoeg! Je gaat mij niet vertellen dat het iemand niet lukt om 1x in de 5/6 weken iemand te vinden die even een zak wilt weggooien. De meeste mensen hebben toch wel wat familieleden of vrienden die ze zo nu en dan eens zien of iemand anders uit de buurt?

En anders kun je ook betaalde hulp regelen. Of gewoon 1x in de week weggooien, dan is het bedrag nog best te overzien.
Je kunt ook denken in oplossingen i.p.v. problemen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:53

karuna schreef:
Ze hadden toegezegd voor bejaarden en gehandicapten een ophaal systeem bij een telefoontje kwamen ze dan de zak ophalen. :j alleen dat is "per ongeluk" vergeten door ze, de gehandicaotenraad is daar heel fel mee aan de gang gegaan en is nu ook woedend op de gemeente dat ze gewoon laten zitten.

Dat zou ik heel luxe en netjes vinden. Echter als dat niet doorgaat lijkt het me echt wel haalbaar hulp te regelen 1x in de 5/6 weken. En anders 1x in de week weggooien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:54

karuna schreef:
Ze hadden toegezegd voor bejaarden en gehandicapten een ophaal systeem bij een telefoontje kwamen ze dan de zak ophalen. :j alleen dat is "per ongeluk" vergeten door ze, de gehandicaotenraad is daar heel fel mee aan de gang gegaan en is nu ook woedend op de gemeente dat ze gewoon laten zitten.

En komt er dan volgend jaar een topic dat de afvalheffingen zo hoog worden?
Een gemeente gaat toch niet serieus mensen inzetten om bij gehandicapten vuil op te halen?
Waar denk je dat dat van betaald gaat worden?

Anoniem

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:06

Als er zoveel mensen wonen die het niet kunnen dan is er vast wel een ludieke manier om iemand te vinden die 1x per week de zakken in de container gooit. Zeker voor een korte periode moet er met een flyer oid wel iets mogelijk zijn lijkt mij.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:12

Bij mijn werk (55+ woningen) kun je kiezen tussen kleine zak aanbieden of grote. Kleine is 1x pasje erover en grote 2x. Is dat bij jullie niet dus?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 19:14

Op drie plekken wel maar niet bij ons in de wijk. Was wel om gevraagd maar dat is gewoon opzij gezet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:43

Maar je hebt toch een relatie met een man die veel bij je is? Kan hij dan niet een handje helpen?

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 01:15

Je zou de inhoud van de vuilniszak in meerdere kleinere tassen kunnen stoppen, die op de scootmobiel erheen brengen. Lukt de klep ipenen met twee handen wel? Dan dat doen met twee handen en dan met iets klemmen, een stok of plank ofzo. Alle kleinere zakjes er samen in en de klep weer dicht.
Wat vervelend dat zelfs het vuilnis weggooien zo frystrerend viir je is. Hopelijk vind je een haalbare oplossing

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:28

Calixae schreef:
Sorry, maar vind het nogal makkelijk gezegd van je Percy. >;)

Echt? Vind je dat?

Juist met beperkingen moet je denken in oplossingen, niet in problemen.

Als je kan skiën, zelfs maar een half uur, met honden op pad kan en een eind kan rijden met een camper neem ik aan dat je toch ook wel een oplossing kan verzinnen om een vuilniszak een paar meter verderop te krijgen?

Met alle respect: ik zou willen dat ik half zo veel zou kunnen als ts. Mijn leven zou dan een stuk leuker zijn maar ik laat me niet uit het veld slaan door een vuilniszak laat staan dat ik er een topic over zou openen.

Het staat ts uiteraard vrij om dat wel te doen maar het is niet altijd zo fijn om te lezen dat iemand nooit beperkt wordt in de leuke dingen maar wel in de dagelijkse dingen terwijl juist die dagelijkse dingen kunnen doen zoveel waard zouden zijn voor mensen met een handicap.
Die extra dingen zijn er gewoon niet eens.

En ja, ik ben zo iemand die er wat om zou geven om die dagelijkse dingen te kunnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 04:05

De ts zegt toch dat ze een mindere periode heeft en dat haar hulp even uit de roulatie is....

Waarom blijven hameren op dat de ts op vakantie kan enz.
Nou nu even niet....dat gaf ze zelf ook al aan.

Ze heeft ondertussen al oplossingen gegeven zoals de poepzakjes.
Knap dat je zo kan sorteren.

Percy je bent haar buurvrouw niet dus moeilijk om in het hoofd of leven van de ts te kijken.
Als ik wat berichten van jouw doorspit zie ik ook dingen over mennen en een hele dag op de kar wel met pijnstilling.
Misschien ligt de ts ook wel kapot op bed na een wandeling of iets anders.

Zo heeft iedereen wat.

Wij hebben hier geen containers.
4 verschilldende zakken.
En het oud papier in dozen.
Overig afval wordt hier om de 2 weken opgehaald.
Met 3 personen 3 zakken vol :+
Wij moeten echt ons best eens gaan doen := ~~}>

Als de gemeente iets beloofd heeft is dat nou eenmaal zo.
Hier komen ze apart voor de luierzakken.
Dat mag volgens mij ook wat kosten.
Het zal wel wat opleveren anders doen ze het niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 08:04

Lieveli :') iemand die veel hier is? Kijk om me heen. Behalve fikjes zie ik niemand :+ dus nee geen hulp op dat gebied. Relatie? Weet jij iets dat ik niet weet? En ik ben degene die me verplaatst als ik wegben. Zou anders idd ook volstrekt logisch zijn dat iemand zou helpen toch.

Linnie alleen zakken? Waar bewaar je die dan? Ook gft? Ik heb vooral kwa groente heel weinig afval. Wat gft ik kook vers en dat komt zonder verpakking behalve de biologische komkommer soms. En een of drie personen koken scheel nog al. Heb geen melkpakken of toetjes.

Het viel me gister vies tegen dat die k... zak niet lukte -O- kreeg het kreng ook niet meer terug in de vuilnisbak. Dat sta je daar met een zak op je oprit gefrustreerd. {:)-:( maar drukt me wel even met neus op feiten dat lijf toch regelmatig niet doet wat ie moet doen. Ben op dit moment gewoon een dweil.
Dus moet ik vanaf nu er iets op gaan verzinnen. En hopen dat gemeente gaat doen wat ze beloven. In de tussentijd poepzakjes strict gaan scheiden ook maar.

En percy, zoals je ook in tuintopic kon lezen zeg ik ook daar lijf is niet ok. Dergelijke dagen worden gevolgd door vaak week niks kunnen. En bestaan uit heel veel periodes rust. Zou ze liever niet doen maar wat moet dat moet toch, met de nodige gevolgen. Ja honden worden uitgelaten. Gek he die moeten toch lopen, ik heb ze nu eenmaal dan moet ik er ook voor zorgen. Alleen weet jij hoe ik ze uitlaat? En hoe mijn lijf er dan aan toe is na afloop? En niet voor niets dat ik als zij wegvallen er geen vervanging komt. En dat ik inmiddels paardloos ben ook. Om lijf te sparen. Moet zuinig met mijn energie omgaan. Pijn heb ik toch wel daar valt niks aan te veranderen.

En wat betreft meer kunnen op vakanties, dat is een van de redenen waarom ik ga. Aan zee of in de bergen (schonere lucht, minder allergenen) krijg ik per dag meer lucht. Pijn wordt flink minder en ik voel me zo veel gezonder. Dat effect houdt ook een tijdje aan na vakantie waarna ik langzaam weer inlever daarna.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:24

Ik begrijp de reactie van Percy wel. Aangezien ts ook in de sportschool actief is zo te lezen, trok ik ook wel even een wenkbrauw op bij het lezen van de OP. Maargoed. Ook ik zeg denk ik oplossingen. Er is vast wel iemand die je kent in de buurt die even die zak voor je weg wil tillen als het een keer niet lukt. En anders toch maar een karretje of iets op wieltjes, al is het alleen maar om die zak bij de container te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 08:27

Klopt ik train om spieren zo fit mogelijk te houden. Anders ben ik helemaal een puinhoop. Maar met aanpassingen vanwege schouder en knie. Maar ook dat is al weken veel minder dan tijdje geleden omdat ik niet fit ben. En nog minder gewichten en veel korter ook.moet wel blijven bewegen. En daar gaan de oefeningen allemaal zittend :j

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:04

Nou nog een week of wat en je probleem is opgelost. Vanaf 1 januari geldt namelijk het abbonementstarief WMO en betaalt iedereen 17,50 per maand. Die hulp kan dan het vuilnis vast ook wegbrengen.

Ik snap het probleem niet zo. Je hebt een scootmobiel toch? (In ieder geval een bus daarvoor meen ik ergens gelezen te hebben). 2 of 3 kleinere zakjes erop en dat kan er vast in één keer in. Ik kan mij toch heel moeilijk voorstellen dat een HELE wijk geen gebruik kan maken van een container. Je opent overigens ook wel zeer regelmatig een topic waarin je schrijft over problemen met overheid etc. Ik vrees dat je alleen de negatieve kanten nog ziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:08

Ik denk ook dat je beter in oplossingen kunt denken. Je lijkt vooral de negatieve kanten te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:09

Als je gemiddeld om de 6 weken een vuilzak brengt kost dat 21,60 per jaar. Als je hem om de 3 weken brengt, als hij dus nog te tillen is, kost dit jou elk jaar 21,60 extra. Een €1,80 per maand. In mijn ogen dus een te overzien bedrag. Ik zou dus kiezen om hem om de 3 weken weg te brengen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:10

Als je eens in de 5 a 6 weken een zak hebt, dan kun je ze halveren toch? Gooi een kleinere zak eens in de 2.5 a 3 weken weg en het kost je 2.40 per maand extra. Zot je niet te hannesen met het gewicht en het kost je niet mega veel extra geld. Zonder de poepzakjes zullen ze trouwens ook al een stuk lichter zijn hoor, poep weegt aardig wat :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:21

Ik had gister een probleem met de zak. Rest van wijk kan nu maandag nog zijn kliko een laatste keer aanbieden. Ik had alleen die van mij al netjes aangegeven hem niet als papierbak te gaan gebruiken. Want ik heb al een grote hele papierbak en mijn grijze kliko is toch stuk. Waarna de gemeente fijn al mijn bak helemaal had afgemeld al. Wat ik dus gisterochtend hoorde. En ik hem met zak niet meer mocht aanbieden maandag.

Ik zat gister dus met een accuut probleem. Omdat ik onverwachts mijn zak naar de container moest brengen. Denk och lukt wel maar kwam niet verder dan de oprit. Kreeg gewoon geen goede grip op die ...l zak. Te weinig kracht om hem goed op te tillen. Laat staan een stuk mee lopen. Of hoog genoeg optillen om hem in die hoge inworp van de ondergrondse rotcontainer te krijgen.

Niemand heeft de container nog gebruikt omdat de rest nog een keer maandag wordt geleegd. Sterker nog buurjongen dacht dt het nog wel langer zou duren. Hoe anderen het gaan doen (na kerst, oud en nieuw enz) geen idee gaat nog wat worden vrees ik.

Ik heb nu paar weken om te gaan nadenken zodat me dit niet nog een keer gebeurd. Idd waar laat ik mijn poepzakjes. :+ omdat ik braaf opruim als een van de weinigen breng ik mezelf in de problemen. Zou te zot zijn dat je zelfstandigheid moet inleveren vanwege minimale vuilnis -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:23

Je ziet overal negatieve dingen heb ik het idee... Je opent zoveel topics om te 'zeiken' (kan even geen netjes woord er voor vinden, excuses) over van alles en nog wat.
Volgens mij maakt zo negatief denken het leven er niet leuker op. Probeer is positief te denken. In oplossingen.. Ipv alleen maar in problemen. Beetje je denkwijze omgooien.. Over elk klein ding open je een topic, het begint mij op te vallen dat je overal wat over wil zeggen. Snap dat je soms je ei kwijt wil over bepaalde dingen, maar om je overal zo druk over te maken, maakt je denk ik ook voor het grootste gedeelte stuk, moe etc.

Hopelijk kun je je denkwijze omgooien en actie ondernemen door hulp te vragen, actief mee te denken in oplossingen. In plaats van je overal tegenin te gooien! Want volgens mij als je even verder nadenkt, wordt je beeld al heel anders.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:29

Ik sta erg positief in het leven hoor, en denk in oplossingen :+

Alleen de topics op nm is omdat ik om me heen steeds meer mensen de sjit in zie gaan dankzij overheids maatregelen waarvan veel mensen niet weten welke gevolgen die kunnen hebben. Hoe meer mensen daarvan weten hoe beter, soort gele hesje maar dan op internet :) staat los van mijn eigen leven en situatie :j op de frustratie van woonsituatie na dan maar dat is ook voorlopig opgelost. Ik ben gewoon maatschappij critisch :+

En meer tijd nu om eens bij te lezen over maatregelen en hun gevolgen. Ben weer eea aan het uitspitten ivm hulpvragen van aantal mensen. En zie wat dingen voor gevolgen hebben dadelijk. Omdat ik lichamelijk pas op de plaats moet doen en meer op mijn kont zit nu.een mens moet iets doen met zijn tijd toch.