Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Bij welke energiemaatschappij zitten jullie dan? Ik zit bij Essent en ons maandbedrag is juist weer verlaagd. Heb hem zelf weer op het oorspronkelijke bedrag gezet omdat ik liever wat terug krijg aan het eind van het jaar dan dat ik moet betalen.
Muurp schreef:Even een update; ik heb contact opgenomen met Nuon en dit blijkt te komen doordat ik nog geen jaar in dit huis woon en dat ik geen slimme meter heb.
Ze hebben een berekening gemaakt en ik verbruik nu nog geen 60 euro in de maand![]()
Dat kan wel kloppen want ben amper thuis.
Ze hebben me aangeraden om het bedrag rond de 100 euro in de maand te zetten vanwege de verhogingen die er wel aankomen, dan sta ik volgens hun sowieso niet voor verrassingen. Zij hebben hem nu naar 125 euro gezet voor me voor de zekerheid. En ze checken over een maand nog een keer wat mijn verbruik dan is (ivm mijn eerste winter hier) geweest zodat ik hem alsnog kan laten aanpassen mocht ik dit willen.
Dus het is de moeite waard om even contact op te nemen.
Ik kan weer ademhalen...
Shona_ schreef:zonnebloem18 schreef:Bij welke energiemaatschappij zitten jullie dan? Ik zit bij Essent en ons maandbedrag is juist weer verlaagd. Heb hem zelf weer op het oorspronkelijke bedrag gezet omdat ik liever wat terug krijg aan het eind van het jaar dan dat ik moet betalen.
Jij zit dus bij Essent en al wel wat gehoord? Hier nog niet, dan ga ik er maandag direct achteraan.
kr1985 schreef:ik zit bij Nuon, ik kreeg een fijne mail dat op basis van verwachte stijgingen vanuit overheid, zij mijn termijnbedrag (230 euro) omhoog gaan gooien naar....hou je vast....389 euro!!!
ik heb niks te willen en geen keuzemag ik zelf bepalen of ik einde jaar dan maar in 1x een flinke smak geld bij moet betalen.
het wordt echt meegedeeld dat ze vanaf januari 2019 dit gaan incasseren vanwege een verwachting.
ik ben woest en heb ook gelijk gebeld, alsof ik 400 euro per maand ga betalen aan energie en of ik ook nog wat te zeggen had.
wij wonen vrijstaand maar geen villa en we hebben sinds een week een nieuwe cv waar wij hopelijk juist dit jaar zuiniger mee zullen uitkomen.
elektriciteit is bij ons het verbruik niet, vooral het gas.
maar gewoon hoe het gebracht wordt, bij een andere energie leverancier kon je zelf je maandbedrag weer naar beneden gooien mocht je dit beslissen.
de mevrouw aan de telefoon bleef maar zeggen dat dit door kosten vanuit overheid kwamen.
maar bijna een verdubbeling van kosten geloof ik niet, welke huishoudens kunnen dit nou betalen..wij niet iig.
omdat ze alleen maar kon zeggen "ja ik snap dat u hiervan schrikt" heb ik per direct opgezegd, dit soort "service" hoef ik niet.
wij zijn trouwens met 2 volwassenen en sinds 6 weken een baby erbij. het huis zelf is 130m2.