Bose waardeloze service schandalig gewoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:41

Niet via internet, maar saturn in kleve. Zelfde eigenaar als media markt hier die ze nog niet had. Een fysieke winkel die ook officieel bose store is. 30 dagen proberen gold voor ongeacht waar en hoe gekocht.

Maar ben inmiddels wat relaxter maar nog steeds wel pissig. "Klantenservice" man was zo bot onbehouden en volstrekt emotieloos kil zijn verhaaltje aan het herhalen (ik begrijp wat u zegt, ik hoor wat u zegt maar u krijgt uw geld niet terug. dat soort standaard loze nikszeggende dooddoeners) dat hij als een van de weinigen me echt volledig over de zeik kwaad heeft gekregen, gebeurd zelden maar hem is het gelukt. Ik had hem wel door de telefoon willen trekken. -:(- -:(- -:(-

Zerena

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:56

Er staat dus letterlijk in de voorwaarden dat als je de spullen bij een bose store hebt gekocht, dat je ze daar ook moet retourneren.
Dus terug naar de winkel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:57

Voor normaal retour ja voor deze actie staat nadrukkelijk moet aangemeld worden dan krijg je van hun sticker en dan terugsturen en daarna geld terug. Geld ook alleen voor deze dopjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:02

karuna schreef:
Voor normaal retour ja voor deze actie staat nadrukkelijk moet aangemeld worden dan krijg je van hun sticker en dan terugsturen en daarna geld terug. Geld ook alleen voor deze dopjes.

[ [url=m/Q68HdS.png]Afbeelding[/url] ]

Maar waarom zouden op deze actie niet de algemene voorwaarden van toepassing zijn dan?
Lijkt me logisch dat je dit met de winkel op moet lossen zoals in de voorwaarden staat beschreven..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 23:03

Zie aanvulling hierboven, dit is alles wat je kunt vinden en is ook de info in de winkel.

Om een of andere vage reden wil bose alleen via deze manier werken voor deze dopjes, waarom werkelijk geen idee. Overleg gehad met bose winkel hier in de buurt, ook die meldde me exact wat de andere winkels me ook hebben gezegd en ook zij mogen niet van bose via hun winkel innemen en terugsturen, uitdrukkelijk door bose gemeld zelfs

Vandaar dat ik bose een klantonvriendelijke asociale bende vind, ze zetten hun wederverkopers enorm onder druk en misleiden klanten met hun acties. {:)-:(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:04

Dit is toch gewoon kwestie van formulier invullen en opsturen
Dan krijg je een retourmogelijkheid
Volgens die instructies stuur je het op en klaar je krijgt geld op de bank gestort

Met veel acties werkt het zo ook bv met twee halen en dan krijg je voor 1 geld terug gestort

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:07

Ja theoretisch wel ja. -O- Heb ik ook gedaan maar krijg reactie terug. Jammer dan je voldoet niet aan de voorwaardes. Omdat dus nergens goed te vinden is dat kopen in een land en wonen in andere land is uitgesloten van de proefperiode. {:)-:( {:)-:(

Daar zit nu juist het gezeik. Nergens is deze uitzondering te vinden, maar ja die is er kennelijk wel. Alleen wordt dat dus nergens gezegd. Vandaar dat ik zo kwaad ben. -:(- Terugsturen lijkt simpel maar helaas dus. :n

Als het zo simpel was had ik topic ook niet geopend toch :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:22

Hoe is de staat van het artikel nadat jij het hebt uitgeprobeerd? Misschien vinden ze dat het zo is beschadigd dat het daarom niet meer terug genomen kan worden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:25

Nee daar gaat het niet om bij ze. Heb alleen formulier ingevuld om aan te melden. Dat is dus geweigerd al. Omdat kopen in duitsland als je in nederland woont reden is niet mee te kunnen doen. {:)-:( wat dus echt nergens te vinden is, en nu inmiddels vier mensen me ook gezegd hebben dat zij niet weten van deze uitzondering.

Dopjes 10 minuten ingehad, hebben los verpakte rubber hoesjes in maat. Maatje s gebruikt, rest zit nog in dichte zakjes. zelfs karton om verpakking is nog heel. Maar staat dus nog hier. Ik kom niet eens aan terugsturen toe.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:28

Dit had je toch kunnen weten met een beetje gezond verstand. In welke wereld koop jij in een ander land een product en kunt dat retourneren in je 'eigen' land?

Dat zijn echt maar een winkels die daar niet moeilijk over doen.

Dus zowel de winkel, als de adviseur, als Bose had het niet fout. De service is inderdaad zó makkelijk, echt een eitje, als je ze in NL had gekocht en in NL had geretourneerd. Niet in DE kopen en in NL retourneren.

Ik denk dat je hier niet heel veel mee kunt, behalve teruggaan naar de winkel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:33

Kim zowel winkel in nederland als die in duitsland hebben nadrukkelijk gezegd dat dat geen probleem is. Vier mensen inmiddelsvan drie winkels en een man van bose zelf. Ik heb er echt duidelijk om gevraagd, en aangezien de factuur op naam en adres is opgesteld. Dus nederlands adres erop gemaakt door de man van bose in duitsland. Sterker nog de mediamarkt hier stuurde me juist naar duitsland omdat zij ze nog niet hadden. Omdat ik tegen de grens aanwoon is dat ook een logische stap. Hoeveel meer omderzoek had ik moeten doen dan?

Eerste was in duitsland aanvragen, die sturen me naar nederland met mededeling, geen probleem maar je moet je formulier daar aanvragen. En nederland vertikt dus mee te werken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:41

Ik vind je aanname niet gek hoor. Heb zelf ook vaker wat bij de mediamarkt/saturn net over de grens gekocht en daar werd ook gemeld dat je voor service en garantie in Nederland terecht kon. Heb er zelf alleen nooit gebruik van hoeven maken dus hoe dat in de praktijk zit weet ik dus niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:42

In zo'n geval had ik Bose zelf een mail gestuurd of een belletje gedaan. Dit had je kunnen verwachten...

Of in ieder geval de namen van de medewerker van de Mediamarkt, en de Bose adviseur genoteerd. Dat zij het dan maar oplossen.

Maar heel kort door de bocht, hun kunnen nu ontkennen die uitspraak gedaan te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:44

Kim wat denk je dat ik gister heb gedaan. En de week ervoor. Bijna uur met bose "klantenservice" aan de lijn gehangen. Ze melden zelf ook, tjsa kennelijk onze verkopers niet goed ingelicht. Maar pech voor u. {:)-:(

Hoe had ik dit kunnen verwachten? -O- :o?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:49

En dus moet je bij de verkopers zijn. Het is echt zo simpel, je kan boos blijven op Bose, maar daar ligt de fout niet. Want als je de voorwaarden goed bekijkt (wat geen mens doet, geef ik toe, maar als verkoper hoor je het wel te weten) dan kan je zien dat voor de Nederlandse actie, alleen de Nederlandse winkels geautoriseerde dealers zijn. Dus dat het nergens staat, ben ik niet met je eens. Dat jij dat als consument daarin vertrouwde op het advies van de winkel, ben ik wel met je eens. Dus de winkel heeft je verkeerd geadviseerd en daarom mag je van ze verwachten dat zij het ook voor je oplossen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:50

IK VIND het niet meer dan logisch dat dit niet zo zou werken met zo'n acties. Maar dat is mijn PERSOONLIJKE mening.

Nogmaals, ik denk dat het inderdaad pech hebben is. Dan maar tweedehands verkopen aangezien je al duidelijk gemaakt is dat Bose je niet kan helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:55

Voor de duitse actie duitse bedrijven. Wat ook de eerste stap was. :j zij willen wel terugnemen maar niet betalen aan een nederlandse bankrekening. En sturen mij door naar de nederlandse site waar ik dan volgens hun succesvol terecht kon. -O- en die weigert vervolgens

Een bedrijf een fabriek, een actie maar toch niks {:)-:( dus ja bose komt hun beloftes niet na. Als zij zelf toegeven hun verkopers niet goed te hebben voorgelicht. Dan heb je als bedrijf je ook coulant op te stellen. Zou wat zijn als een zorgverzekeraar zegt ja dit vergoeden we. Arts zgt dat ook. Je wil je rekening indienen. Zorgverzekeraar betaalt dan niet. Ga maar terug naar je arts :j :n

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:01

Als je zó blijft hangen in dat Bose fout is, kom je nooit tot een oplossing. Waarschijnlijk heb je ook bij de winkel, net zoals in dit topic, verkondigd dat het allemaal de schuld van Bose is. Inkoppertje voor de winkel. Zij hebben verkeerd advies gegeven en de klant is nu niet boos op hén, maar op de fabrikant. Kan me voorstellen dat zij zuchten van opluchting.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:05

Maar het is toch logisch? Er staat bij 2. Bij een deelnemende geautoriseerde dealer via geautoriseerde verkooppunten en o line winkels. Raadpleeg de lijst met dealers bla bla bla

Daar staat de winkel in kleve niet tussen, want het zijn alleen winkels in Nederlands. Je zegt ook zelf dat ze daar goedkoper waren volgens mij? Dus dan zijn het 2 losse acties.

Je bent door de 4 medewerkers verkeerd geadviseerd, maar verder is het ergens heel logisch dat het niet werkt.

Je zal dus de algemeene voorwaarden uit Duitsland moeten lezen om te kijken of je je geld terug krijgen kan

Je zegt dat bose de verkopers niet goed heeft ingelicht, maar dit hadden verkopers ook uit de voorwaarden kunnen halen. Dus heeft bose ansich de medewerkers ingelicht.
Waarom willen ze niet betalen aan een Nederlandse bankrekening? Je kan toch terug naar de winkel gaan en contant geld krijgen?

Bose heeft gewoon niks fout gedaan. Ik snap dat het poedersuiker is dat ze niet werken, maar de uiteindelijke fout ligt toch bij jezelf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 10:05

Ik ben begonnen met bose. Dat was stap een. Daarna de winkel gebeld en uitgelegd, hee jullie hebben me ook gemeld dat het kan. Het lukt niet hoe nu verder? Ik wil mijn geld terug en deze dopjes kwijt.

Geen aannames doen graag :)

En ja bose is toch echt fout, geven ze zelf ook toe :j maar ja toch jammer dan. Dat is geen service en al helemaal geen goede reclame voor je bedrijf

Zoals ik al meerdere malen heb neergezet, ik voldoe aan de voorwaardes alleen keren zij niet uit aan een nederlandse bankrekening :n en zou nl dat wel doen. En sturen me dus door.

De gratis periode is voor veel landen beschikbaar met dezelfde eisen. Goedkoper was vanwege black friday. Nu zijn ze de normale adviesprijs van bose weet.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-12-18 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:05

Maar staat de winkel in Duitsland waar je ze gekocht hebt wel in de lijst van de deelnemende geautoriseerde dealers, zie: De Actie en dan puntje 2?

Ik kan uit de voorwaarden verder niet halen dat je ze niet in een ander land mag kopen. Klinkt voor veel mensen gek, maar als je bijv. uit Nijmegen komt dan zit je dicht aan de grens van Duitsland met bijv. Kleve.

En anders zou ik eisen dat de winkel ze terug neemt, aangezien ook zij jou hebben voorgehouden dat je mee kon doen aan die actie. Dan regelen zij het maar met Bose.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 10:08

Ja uiteraard staat die ertussen :j

En nee ik haal het er ook niet uit. Alleen dat je in land van aankoop moet aanmelden voor retour. Die sturen me vervolgens door naar nederland en die willen niks. Kastje muur binnen zelfde bedrijf
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-12-18 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:09

Is er geen mogelijkheid om dit te regelen met iemand die jij kent in Duitsland of een Duitse bokker (met Duits rekeningnummer)?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:10

Heb je een linkje? Als ik kijk, zie ik alleen Nederlandse winkels staan namelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:10

karuna schreef:
Ik ben begonnen met bose. Dat was stap een. Daarna de winkel gebeld en uitgelegd, hee jullie hebben me ook gemeld dat het kan. Het lukt niet hoe nu verder? Ik wil mijn geld terug en deze dopjes kwijt.

Geen aannames doen graag :)

En ja bose is toch echt fout, geven ze zelf ook toe :j maar ja toch jammer dan. Dat is geen service en al helemaal geen goede reclame voor je bedrijf

Zoals ik al meerdere malen heb neergezet, ik voldoe aan de voorwaardes alleen keren zij niet uit aan een nederlandse bankrekening :n en zou nl dat wel doen. En sturen me dus door.

De gratis periode is voor veel landen beschikbaar met dezelfde eisen. Goedkoper was vanwege black friday. Nu zijn ze de normale adviesprijs van bose weet.

En dit soort klanten zijn ingecalculeerd, want waar één ontevreden klant is zijn er tig tevreden klanten.

Blijven drammen en hameren gaat sowieso niks opleveren.

Heb je niemand in je bekende kring met een DE banknummer? Aan hun laten uitbetalen en dan naar jou overmaken. Want dat is het probleem begrijp ik.

Dus nee, Bose wilt het oplossen, maar kunnen vanuit hun voorwaarden niet uitbetalen. Zij staan dus ook met hun handen gebonden.