koffiebonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: koffiebonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:20

Wij hebben de Krups Quattro force. Maalt zelf z’n bonen en wij zijn er echt erg blij mee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 17:06

lizy29 schreef:
Wij hebben de Krups Quattro force. Maalt zelf z’n bonen en wij zijn er echt erg blij mee.

Ik denk dat ik me teveel blind staar op de Smeg machine :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:10

Helaas is mijn ervaring met Smeg: hoge prijs, lage kwaliteit dus wij slaan dat merk standaard over.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:33

Hier een Siemens koffiemachine. Geen specifieke espresso, wel een bonenmachine en er kan espresso mee gemaakt worden wat wij nooit doen, wij zijn van de normale koffie.
Zijn heel lang aan het zoeken en proberen geweest wat de lekkerste bonen zijn. Uiteindelijk wel op espressebonen uitgekomen.
Per apparaat kan het enorm verschillen in smaak. Mijn ouders hebben een ander merk en onze bonen zijn daar niet zo lekker in, hetzelfde geldt voor hun bonen in onze machine.
Koffie koop ik bij de Sligro, niet vanwege de prijs (maakt niets uit, heel soms ietsje voordeliger als het in de aanbieding is) maar meer omdat ik daar kiloverpakkingen kan kopen waar het elders pakken van een pond zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:09

Wij hebben een Jura koffiemachine en gebruiken gewoon de kiloverpakkingen espresso beans van AH basic. Iedere keer als visite weer zegt dat het zulke lekkere koffie is, moet ik een beetje lachen, want het zijn de goedkoopste espressobonen die er bij Appie te krijgen zijn. Maar idd, wij vinden het zelf ook prima te drinken.

Edit: ik denk idd dat het klopt wat Neonlight zegt dat de machine ook veel doet voor de smaak.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:14

Wij hebben al jaren een Philips Saeco machine, die ons prima bevalt. Wij kopen de bonen hier in Spanje en nemen die ook mee naar Nederland, lekkerder heb ik daar nog niet gevonden. Kilozak voor 5,95, eerlijk gezegd heb ik ook nog geen moeite gedaan om die in Nederland dus te vinden, maar voor onze emigratie kocht ik ook de kilozakken van Alex Meijer bij de Sligro.

Ik wil echt nooit meer snelfilterkoffie of Senseo. We hebben voor onze gasten hier een Dulce Gusto, maar die wordt gelukkig weinig gebruikt omdat iedereen de koffie in huis lekkerder vindt. Wat een afval.

Als we echt heel veel visite hebben (carnaval, feestjes) gebruiken we een 30-kops percolator die hier al jaren staat. Het is te doen, maar geef mij maar de bonenkoffie.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:22

Welke Jura hebben jullie Fitzroy? Ik zit in hetzelfde schuitje als TS maar zou graag een ingebouwde melkopschuimer hebben. Al ben ik bang dat dit lastig wordt.

Ik vind Nespresso heerlijk maar alu is inderdaad niet best voor het milieu en probeer ik te mijden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 23:33

We hebben besloten het even te laten rusten, al die keuzes en de keuken moet eerst maar even geschilderd. Maar dan is hij ook af na een jaar :)