Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:13

Je hebt alleen deze kamer?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 17:01

Mijn vriend en ik passen prima op mijn bed van 120, beide niks te klagen. ;)

Heb naar een hoop uitklapbare bedden ed gekeken maar de meeste zijn veel te lang om in mijn kamer te krijgen zoals op de tekening. Zet ik hem neer zoals ik nu heb (tegen het raam) dan lost dat mijn probleem niet enorm op. (zo ook het frame wat op de 1e pagina geplaatst werd, die is 206 cm lang )

Halve hoogslapers zijn inderdaad wel mijn oplossing, maar helaas ook vaak veelste breed.
Nu zag ik wel dat ikea van keukenkastjes een bed had gemaakt, doet me gelijk denken aan die ikea DIY videos. :')

https://www.ikea.com/gb/en/ideas/hack-t ... 308526939/

Komt ook fijn overeen met de hoogte van de wasmachine, wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:04

Houd je er rekening mee dat de wasmachine beweegt en zijn warmte moet kunnen afvoeren mocht je er een bed overheen bouwen?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 17:06

Er moet zowiso ruimte boven komen inderdaad, de keuken kastjes zijn 88cm hoog, mijn wasmachine 85. Verder zou ik dan twee kastjes naast elkaar zetten rechts, dat word dan 120 breed, dan heb ik nog 80 centimeter over voor de wasmachine. Dat lijkt mij genoeg.

Moet ik nog wel even nadeken of het water dan nog wel goed wegegvoerd kan worden, in princiepe draait de wasmachine dan alleen een kwartslag van hoe die nu staat. En hoe ik het dan stevig hou in die hoek.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:24

Je hebt niet per se een frame nodig voor je bed, zolang je maar een latten bodem hebt. Ik heb ook bedden gezien die op expeditkastjes gebouwd zijn, heb je direct je opberg ruimte!

https://www.ikeahackers.net/2012/04/exp ... frame.html

Kan natuurijk ook met de dubbele kasten, zo uit mijn hoofd zijn die zo'n 80 cm hoog. Edit; 77 cm. Moet je nog iets oplossen voor het laatste stukje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:28

Woon je in centrum Amsterdam? Is het anders niet realistischer om verder te kijken naar een andere kamer? Dit is wel heel erg mini...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 17:34

Ik woon in kampen, ben met de rest van het huis enorm tevreden. Verhuizen vind ik wel een enorme extreem omdat mijn bed niet past zoals ik het precies wil.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:29

En zou een kleiner formaat wasmachine wat uitmaken? Je hebt van die mini wasmachientjes voor op de camping die ook niet op de waterleiding aangesloten hoeven te worden. Je doet er gewoon een emmer water in en zet een lege emmer bij de afvoerslang.

Is er trouwens geen andere kamer waar de wasmachine kan staan, want zo is het eigenlijk geen geschikte kamer om te bewonen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:38

Misschien een boxspring bed? Die hebben vaak geen extra ombouw en kan je zonder hoofdbord kopen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:42

Een bed van 120 cm is een twijfelaar en als je op MP zoekt kom je ze nog genoeg tegen.
Persoonlijk zou ik van Ikea oid lage kasten op de grond zetten (max 40/50 cm hoog) en daar een lattenbodem met matras op leggen. Dan heb je ook meteen bergruimte onder je bed.
Als je het vervelend vind dat mensen je bed zien als die daar gaan wassen kun je eens kijken naar een opklapbed. Die heb je ook in 1,20.

Voor een ruimte waar je alleen hoeft te slapen is 2x3 mtr ruim genoeg :)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:06

Houd er wel rekening mee dat als je een bedframe koopt, dan je die ook nog in elkaar moet zetten. een bed van 200cm in een ruimte van 202,5 cm krijgen, lukt niet. want je kan hem niet in die lengte in elkaar zetten, of draaien, dus denk dat alleen lattenbodems op de grond of een andere constructie, evt met pallets oid beter werkt. Succes!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:20

Ik heb als tiener een boxspring op twee kasten gehad. Was er wel een van 90 cm maar met 120 cm kan het ook. Een boxspring heeft geen frame dus dat wordt niet te lang. De kasten waren 1 meter breed en 1 meter hoog, pasten er dus twee naast elkaar onder m'n bed en het bed was zo in totaal iets van 1.30 m hoog.
Gewoon de poten van de boxspring afhalen en hem op twee kasten leggen. Dan heb je ook een hoop extra bergruimte.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:24

Ben je zelf een beetje handig? Zo ja, kun je dan geen (kleding)kast om de wasmachine heen bouwen, richting je rechter muur?

Dan tegen je linker muur een hoogslaper en dan hou je best wat ruimte over :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 15:15

Marsu schreef:
Is er trouwens geen andere kamer waar de wasmachine kan staan, want zo is het eigenlijk geen geschikte kamer om te bewonen?

We gokken dat die ooit onder de trap heeft gestaan. Bij onze beide buren staat die daar en er zitten twee gaten in de muur richting de meterkast. Hier staat ook wel een afvoer voor het water. Maar een toevoer kunnen wij nergens vinden. Dus nu staat de vriezer, stofzuiger ed onder de trap.
Verder vind ik het ook niet vervelend dat de wasmachine in mijn kamer staat en me huisgenoot er gebruik van maakt. Het is alleen jammer dat die zo midden in de kamer staat. :')

Een boxspring zat ik nu inderdaad het meest aan te denken, het meest praktisch zonder gedoe. Ik denk dat er wel genoeg ruimte is om die te draaien en de poten er onder te zetten, de afstand tussen de muren is 205.

Dus dat word of een boxspring van 120, of een handige harry vinden en zelf een bed maken van ikea kasten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:07

Ik heb al jaren een boxspring van 1,20 ooit eens bij Ikea gekocht.