Buitengesloten, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:57

De brandweer bellen?
Dat hebben ze hier in de buurt ook gedaan toen iemand in dezelfde situatie zat.
Die heeft ze uiteindelijk naar beneden gehaald.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:03

Nee, er ging nog een heel verhaal aan vooraf :')

Ik liep even snel met mijn bankpas richting de bakker, week voorraad ingeslagen en sta vervolgens voor een dichte deur zonder sleutels. Nu hebben we een gezamenlijke entree (appartementencomplex) en naast de deur hangt zo'n grijs kastje met een cijferslot, vet handig zou je denken!

Afgelopen zomer vertelde mijn onderbuurman dat er in dat kastje een sleutel voor de gezamenlijke voordeur zat. Hij liet me, toen ik wat wilde opmeten in het huis maar nog geen sleutel had (appartement was wel al leeg) eens zien hoe mijn deur open te krijgen met een keukenmesje. Nu is die buurman best wel een boefje, althans, dat denk ik en dus ik stond er niet vreemd van te kijken dat hij mijn deur direct open kreeg. Wat hij kan, kan ik ook dacht ik en wilde buurman bellen.

Je voelt hem al aankomen, mijn telefoon lag ook binnen. Ik dus richting een vriendin, daar met de kids gezellig wezen lunchen en toen eens een belronde gedaan: Pa voor het nummer van mijn zus. Zus voor het nummer van de onderbuuf (zus is een match met onderbuurman, maar durfde het niet via Tinder te vragen, zucht) en van onderbuuf kreeg ik het nummer van onderbuurman.

Iedereen nam gelijk op en buurman adviseerde om via het dak van de bakker (buurman naast het complex) naar boven te gaan. Ik liep dus gewapend met een keukenmes(je, maar damn wat voel je je dan vreemd als je over straat loopt) richting buurman de bakker.

Pand door, trappen op en daar was zijn dak. Wat klimmen en dan kwam ik op het dakterras van mijn onderbuurman. Blijkbaar laat hij altijd alles open staan en toen stond ik dus met een keukenmesje voor mijn dichte voordeur.

Die ging bizar snel open kan ik je vertellen :P

Dit is een kleine 2 weken, inmiddels hebben 6 mensen een setje sleutels liggen, heb ik mijn iPhone in de trein laten liggen, een nieuwe bankpas aan moeten vragen en mijn zonnebril ligt sinds vorige week bij familie in het buitenland :o

Moraal van het verhaal: Aan mij heb je niets :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:16

_O-
Ailill, ik ga helemaal stuk :')

Is het al gelukt TS?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:20

watchthesky schreef:
_O-
Ailill, ik ga helemaal stuk :')

+1 _O-

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 16:21

Ben er net, zijn nu wat dingen aan het proberen

Ricie

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 16:33

Hebben ijzerdraad om een raam klink gekregen. Als we m nu nog omhoog weten te krijgen zijn we binnen. Maaaar, hij schuift te ver naar boven. Iemand daar nog ideeën voor?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:35

De kat roepen die aan die staart vast zit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:36

Anoniem schreef:
De kat roepen die aan die staart vast zit.
Poesje mauw, kom eens gauw _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:39

Ailill schreef:

Ik liep even snel met mijn bankpas richting de bakker, week voorraad ingeslagen en sta vervolgens voor een dichte deur zonder sleutels. Nu hebben we een gezamenlijke entree (appartementencomplex) en naast de deur hangt zo'n grijs kastje met een cijferslot, vet handig zou je denken!

Afgelopen zomer vertelde mijn onderbuurman dat er in dat kastje een sleutel voor de gezamenlijke voordeur zat. Hij liet me, toen ik wat wilde opmeten in het huis maar nog geen sleutel had (appartement was wel al leeg) eens zien hoe mijn deur open te krijgen met een keukenmesje. Nu is die buurman best wel een boefje, althans, dat denk ik en dus ik stond er niet vreemd van te kijken dat hij mijn deur direct open kreeg. Wat hij kan, kan ik ook dacht ik en wilde buurman bellen.

Je voelt hem al aankomen, mijn telefoon lag ook binnen. Ik dus richting een vriendin, daar met de kids gezellig wezen lunchen en toen eens een belronde gedaan: Pa voor het nummer van mijn zus. Zus voor het nummer van de onderbuuf (zus is een match met onderbuurman, maar durfde het niet via Tinder te vragen, zucht) en van onderbuuf kreeg ik het nummer van onderbuurman.

Iedereen nam gelijk op en buurman adviseerde om via het dak van de bakker (buurman naast het complex) naar boven te gaan. Ik liep dus gewapend met een keukenmes(je, maar damn wat voel je je dan vreemd als je over straat loopt) richting buurman de bakker.

Pand door, trappen op en daar was zijn dak. Wat klimmen en dan kwam ik op het dakterras van mijn onderbuurman. Blijkbaar laat hij altijd alles open staan en toen stond ik dus met een keukenmesje voor mijn dichte voordeur.

Dit is een kleine 2 weken, inmiddels hebben 6 mensen een setje sleutels liggen, heb ik mijn iPhone in de trein laten liggen, een nieuwe bankpas aan moeten vragen en mijn zonnebril ligt sinds vorige week bij familie in het buitenland :o

Als je hoofd niet vast zat :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 16:39

Jaaa die verprutsen het alleen maar. Die denken bij alles wat we naar binnen krijgen “oeehhh speeeleeennn speleennnn” die hebben het ijzerdraad er nu ook weer af.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:48

Ah joh, over 2 uur is het zover!

terrasje op!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:50

IMJ schreef:
Ah joh, over 2 uur is het zover!

terrasje op!

Rondje wandelen, stukje fietsen

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:00

Precies, er zijn ergere dingen. Avondje uit eten of ergens wat drinken, ik kan een begin van de avond wel slechter invullen hoor haha.
Goede leer voor de volgende keer, vervelend, maar zou er niet teveel drama van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:06

Geen slotenmaker bellen want die rekenen een godsvermogen om de boel open te krijgen.
Brandweer bellen is wel een optie en als er om 19.00 uur iemand thuiskomt met sleutel gewoon even uitzingen

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 18:26

Nou, we zijn weer binnen. Brandweer heb ik ook wel aan getwijfeld. Maar aangezien alles verzonken is en dicht zat. Dus vermoedde dat ze er ook weinig mee konden....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:44

Ricie schreef:
Hmm weinig bruikbaars, maar bedankt voor de tips! Denk dat buiten wachten voor haar de enige oplossing gaat zijn idd. Maar ik ga eens ff verder brainstormen met dr nav de tips hier.

Met een schroevendraaier? Kan je me die eens uitleggen? Desnoods in PB, erg benieuwd. Werkt dat ook met een verzonken deur?

Te laat, maar voor een volgende keer:
Als je dit onderdeel tussen deur en kozijn ziet
Afbeelding
Dan heb je hem in 2 tellen open met een platte schroeven draaier of schaar. Je zet de schroevendraaier tegen dit onderdeel zo ver mogelijk van de deur af en schuift hem richting deur. Dan trek je de deur naar je toe en je verzet de schroeven draaier en duwt hen nog een keer richting deur. Nu is je deur open :D
Daarom altijd je deur op slot draaien en niet alleen dicht trekken als je weg gaat.

soeboenoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:10

Ik las het topic en kreeg deze advertentie eronder, vond het wel een erg humoristisch geheel :') Afbeelding

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:17

Er waren ook eerder topics over dit "probleem"
(ook een deur dicht en elektriciteit wat uit viel en opgesloten zitten achter een hek)
maar daar hielp chocolade om door de dag heen te komen & andere hulptroepen :j
en werden er ook allerlei oplossingen aangedragen ... ;)

Groet Karin.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:19

Ailill schreef:

Dit is hilarisch! :') Daar had ik als publiek bij willen staan! _O-