Aanraders voor bedrijven zonnepanelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:19

Handig topic! Wij zijn op dit moment ook aan het kijken naar zonnepanelen. We hadden een offerte laten maken bij een plaatselijk bedrijf, maar die zijn denk toch vrij duur ondanks dat het gevoel wel goed was bij hun..
Heeft iemand hier ervaring met Energiedirect of Greenchoice?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:30

Mijn ouders en de plaatselijke voetbalclub hebben ze van ecodome. Zoon van de beste vriend van mijn pa is geloof ik eigenaar.

Mijn pa is handig en heeft ze zelf geïnstalleerd op het dak. Het bedrijf heeft de panelen aangesloten zodat het wel goed gebeurde. Dat scheelde weer in de prijs.

http://www.ecodomebv.nl/ecodome

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:20

ivm branden wordt geadviseerd een erkende installateur in de hand te nemen.
Op de website van het garantiefonds zonneenergie vind je een lijst per provincie.
Staan er overigens niet veel op, die van ons in ieder geval niet :(

sunny43

Re: Aanraders voor bedrijven zonnepanelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:23

https://fritts.nl die heeft heel veel kennis en kan je adviseren over wat wel en niet belangrijk is en is onafhankelijk. Wij hadden uiteindelijke een paar offertes maar wisten het ook niet meer en hebben toen een gesprek aangevraagd met die persoon van Fritts om zeker te zijn dat we de juiste keuze maakte. Nog steeds blij dat we dit hebben gedaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:36

Ik zou bij een plaatselijke installateur een offerte opvragen als je zelf niet kan/wil leggen.

van Dam in Rijssen is een betrouwbare partner bijvoorbeeld, die ook nog mooi in de buurt zit.

Rondvragen in je kennissenkring of bij de buren die al panelen hebben wil nog wel eens lonen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 07:36

Bedankt voor de reacties!

Mijn vriend is enorm handig, maar we willen ze toch laten leggen. Dit inderdaad met het oog op garanties en risico op brand e.d.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:59

Hoe zit het dan met de energie die je levert aan het net?? Draait dan de meter terug of blijft deze stilstaan?? En als.deze stil blijft staan, dan betekent dit dus dat je gratis energie levert, waardoor je geld laat liggen.. Of zie ik het nu verkeerd??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:38

Rainbow, een terug draaiende meter is wel heel erg 1990 :P

Tegenwoordig gaat dit digitaal. En is het afhankelijk van je contract, wat je krijgt voor terug leveren en hoeveel je mag terug leveren maximaal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 08:43

rainbow8 schreef:
Hoe zit het dan met de energie die je levert aan het net?? Draait dan de meter terug of blijft deze stilstaan?? En als.deze stil blijft staan, dan betekent dit dus dat je gratis energie levert, waardoor je geld laat liggen.. Of zie ik het nu verkeerd??

Dat heet tegenwoordig salderen, alles wat je teruglevert wordt in mindering gebracht op je eigen rekening. Als je meer teruglevert krijg je daar een vergoeding voor.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:37

Ah!! Zenk joe.. Ben een beetje achtergebleven wat techniek betreft. :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:04

toevallig kregen we vorige week bericht van onze energiemaatschappij dat de terug leververgoeding omhooggaat van 7 naar 9,2 cent, scheelt weer :) .

Terugdraai meters? Zijn die er nog :) ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:58

Knakker, dat heeft waarschijnlijk met de maatregelen die het kabinet aankondigde te maken (alles wordt duurder qua energie ivm verhoging van de belasting).

Terugdraai meters zijn er zeker nog. Maar als je wilt terug leveren dan is dit niet meer mogelijk, dan krijg je een slimme meter aangesmeerd helaas.

TS, let even goed op je tarieven. Wat je veel ziet is mensen met een dag/nacht tarief omdat het goedkoper is, maar die terug leveren op het nachttarief. Dan is het soms voordeliger om voor 1 iets hoger tarief te gaan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:11

Wij laten de hele installatie van onze nieuwbouwwoning uitvoeren door E&H uit Kloosterhaar. Die plaatst bij ons dus ook zonnepanelen. Hoe het uiteindelijk gaat moeten we nog ervaren, maar de gesprekken zijn prettig.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:28

Mijn vriend is een erkende installateur. Heel erg precies in zijn werk en betaalbaar. Je kunt altijd eens vrijblijvend een offerte aanvragen. Je mag gerust een pb sturen voor meer informatie.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:31

Saman uit Zierikzee heeft ze bij mijn werk gelegd ook een goed en betrouwbaar bedrijf