Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:22

Dat is geen douche nu als je dat bruine vooraan bedoeld dat is een kast van 60x60

BigOne

Re: Nieuwe badkamer, hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:29

Oké, maar daar zou dus een inloopdouche kunnen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:31

Bedoel je dat je tegen de wand van de inloopdouche dan het bad zet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:05

Ja, indien er ruimte is een muur opmetselen naast het bad van 90 breed en dan aan de voorkant glas. En zo n strip afvoer?? Ben niet handig met tekenen maar volgens mij staan er wel badkamer ontwerp programma’s op internet. Voer daar je maten in en beslis wat je er zeker in wil hebben en dan spelen. Dubbele wastafel met ruime onderkast zeker doen .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:07

Ik weet niet of dat past naast het bad. Ik denk dat je dan een klein bad krijgt of een kleine douche.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:10

Wij hebben recent onze badkamer verbouwd. Eerst langs een aantal winkels geweest en 3D tekeningen laten maken, om een beetje een beeld te krijgen.
Bij X2O hebben wij ons bad, meubel, wastafels kranen etc. gekocht. Tegels zou ik niet in een badkamerwinkel bestellen, dat kan ergens anders echt veel goedkoper! Onze tegels en matjes komen bijv. van de Hornbach. Ik kan best goed beeld denken dus ik zie alles altijd al helemaal voor me. Wij hebben een toilet en riolering aan laten leggen want die was er boven nog niet.

De badkamerspiegel en regendouche hadden we eerst ook bij de badkamerwinkel besteld maar naderhand ergens anders veeeel goedkoper gezien dus ook geannuleerd. Hudson Reed heeft echt goed en goedkoper spul dan de badkamerwinkels.

Wij waren ongeveer 10/12.000€ kwijt voor het totaal plaatje. Er is dan een muur ook uitgesloopt en een nieuwe muur opgebouwd, vloerverwarming gelegd etc.
Hier voor en na foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 21:27

Dat is mooi geworden en voor zo'n grote verbouwing valt de prijs me ook mee

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:01

moonsparkle schreef:
En over wat voor afmeting hebben we het dan? Daar schrik ik namelijk wel van. Ik wil als max eigenlijk 15000 sparen maar liever minder uitgeven.

Badkamer van 8m2 en toilet 2,40 m2.

Je kan het zo gek maken als je wilt. Wij krijgen alles erop en eraan. Tweepersoons hoekbubbelbad met zeer luxe uitgebreid whirlpool systeem, alle kranen inbouw, grootste regendouche. Ingebouwde sunshower met infrarood, natuurstenen waskommen en fontein etc, radio Bluetooth ingebouwd. Dus alleen voor spullen waren we 13000 euro kwijt.

Dan het slopen van badkamer en toilet. Mechanische ventilatie, vloerverwarming, vloer moet geegaliseerd worden.. rond de 9000 voor de aannemer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 23:24

Oke je dan verbaasd het me niet :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:47

Mijn vader heeft altijd alles zelf gedaan. Maar hij werkte natuurlijk ook nog...
Wat inhield dat onze badkamer verbouwen best een poosje duurde. Gelukkig zat de wc op een andere plek in het huis. *\o/*
Er is ook meteen meer gedaan... Maar de badkamer op zich heeft volgens mij een week of 6 geduurd... Het hoe en wat verder, weet ik niet meer....

Ik weet niet hoe je woont... Maar wij hebben destijds een leuke pipokeet achter huis gehad, met alles er op en er aan. Niet ideaal, maar het werkte voor ons dikke prima. Nadien naar de stort gereden :')