Enkel internet, zonder tv?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:19

Wat betalen jullie eigenlijk voor alleen internet??

Want ik overweeg het ook namelijk!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:21

Wel tv, geen abonnement. Ik kijk nog wel graag Netflix en mn bluerays/ dvd's op mn televisie.

Ik mis televisie kijken helemaal niet, als ik iets zou willen kijken doe ik dat idd via internet.

Ik heb T-Mobile en betaal 26,50 per maand

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:33

maralyn schreef:

25 euro! Bij telfort. Heb ook een mobiel abbo daar dus krijg korting

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:42

Ik heb ook geen tv, al jaren niet. Als ik programma's wil zien doe ik dat via internet (NPO, NRK, RÚV, youtube enz). Het enige wat ik mis is de BBC. Helaas doet hun iPlayer het niet in Nederland.

Het bevalt me heel goed, lekker kijken wanneer het je uitkomt. Voordat ik paarden had keek ik veel tv. Nu is dat veel minder.

Voor internet + vaste telefoon betaal ik per maand rond de 55 euro, bij KPN.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:00

Ik ben aan het bedenken of ik ook alleen internet wil. Ik gebruik al 2 jaar geen TV meer, maar ben altijd gewend om via Ziggo aangesloten te zijn. Zal eens kijken of ik ook Telfort kan krijgen. Maar dacht ook aan onbeperkt internet via Tele2 (jaarabbo voor 26 euro per maand) en dan als hotspot voor mijn laptop. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:09

Ik mis de tv vooral savonds, dan vind ik het erg stil en ongezellig.
Ik keek weinig echt daadwerkelijk tv, meestal stond ie op de achtergrond maar dat mis ik dus wel :o
Ik ben ook niet zo technisch dat ik mn laptop er op aan kan sluiten oid, geen idee hoe dat werkt.

Ik betaal 30 bij telfort voor alleen internet. Ik vind dat best duur maar het overstappen is zo'n gedoe dus ik denk dat ik het voorlopig zo laat.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:10

Ik heb een Abonnement bij Tmobile, ook onbeperkt internet. Maar ik weet dat officieel volgens het contract het gebruik van hotspot verboden is. Om misbruik als ditsoort dingen te voorkomen. Al vraag ik me eigen dan wel weer af of het echt onder misbruik valt.

Ik zou wat dat betreft goed informeren hoe dat zit bij Tele2. Maar als het daar ook verboden is (wat ik stiekem wel verwacht) zou ik er wel mee oppassen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:17

Ik heb zelfs geen wifi meer, alleen onbeperkt 4g. Kost me €3 extra op mijn telefoonrekening, totaal is nu €27 inclusief telefoon. Mijn tablet, laptop en chromecast gaan via mijn telefoon hotspot. Ik heb wel ziggo go via mijn ouders, dat gebruik ik om Formule 1 te kijken. Verbruik verschilt heel erg. Als ik een dag thuiswerk of veel films kijk, dan heb ik 10 GB nodig, maar de dag erna kan ook ineens 1 GB zijn, dus daar is niet zo veel van te zeggen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:21

Myrthe3 schreef:
Ik ben ook niet zo technisch dat ik mn laptop er op aan kan sluiten oid, geen idee hoe dat werkt.

Ik heb gewoon een hdmi-kabel ervoor gekocht, ingeplugd in laptop en tv en dan is het ff zoeken welk (video)kanaal je moet hebben (op mijn afstandsbediening is dat source -> hdmi1, maar is afhankelijk van welke hdmi-poort je hebt gepakt).

Ik heb alleen tv via de kabel maar twijfel wel tussen internet only of internet+tv omdat er steeds minder kanalen op de kabel beschikbaar zijn en ik gewoon tv kijken af en toe ook wel fijn vind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:26

Grappig hoe veel mensen toch geen televisie hebben. Ik heb heel lang geen TV gehad en toen ook nooit gemist want keek toch alles op Netflix/YouTube, maar nu ik samenwoon heb ik gewoon weer een TV en een kastje en nu ben ik er toch wel blij mee. Vind het vooral fijn als achtergrondgeluid als ik aan het werk ben, en kijk vooral heel veel 24Kitchen :=

Maar toch denk ik dat als ik geen TV had gehad ik het ook niet echt zou missen ofzo. Het is gewoon gewenning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:55

Ik vind het wel behoorlijk bon ton heden ten dage, geen tv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:56

Nielojram schreef:
Ik vind het wel behoorlijk bon ton heden ten dage, geen tv...

Ik vind het heden ten dage juist logischer. We hebben allemaal laptops met goede schermen waar we on demand alles kunnen kijken wat we willen, waarom zouden we dan nog een tv aanzetten waar we moeten zappen en wachten tot wat we willen zien op tv komt?

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:02

Wij zijn een jaar geleden verhuisd en de zenders staan er nog steeds niet op, misschien een idee om die maar eens op te gaan zeggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:06

Emmaa_ schreef:
Ik vind het heden ten dage juist logischer. We hebben allemaal laptops met goede schermen waar we on demand alles kunnen kijken wat we willen, waarom zouden we dan nog een tv aanzetten waar we moeten zappen en wachten tot wat we willen zien op tv komt?

Het gaat mij erom dat de TV de deur uit wordt gedaan, of in de schuur blijft staan na een verbouwing..

Ik kijk een film het liefst languit op de bank, of bed voor mijn bescheiden 32" televisie.

En niet op mijn klapdoos, Ipad, telefoon.

Het gaat mij om de beleving, en zo'n schermpje voor mijn neus.. Nee, ik wil het in de hele woonkamer voelen, of slaapkamer.. en dat haal ik uit mijn televisie.

Maar... het zal wel een generatiedingetje zijn... ik mocht vroeger opblijven voor ' Zeg eens AAA' ..
En daarna kwamen de reclames, met Loekie..

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:45

Wij hebben nog wel een TV, maar al jaren geen abbo meer. Streamen gewoon alles (netflix/uitzending gemist) of kijken via de mediaspeler/NAS.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:54

maralyn schreef:

20 en toen na afloop abonnement erachtter gekomen dat dat door gaat tot ik stop zeg :D Tele2

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:57

Nielojram schreef:
Emmaa_ schreef:

Het gaat mij erom dat de TV de deur uit wordt gedaan, of in de schuur blijft staan na een verbouwing..

Ik kijk een film het liefst languit op de bank, of bed voor mijn bescheiden 32" televisie.

En niet op mijn klapdoos, Ipad, telefoon.

Het gaat mij om de beleving, en zo'n schermpje voor mijn neus.. Nee, ik wil het in de hele woonkamer voelen, of slaapkamer.. en dat haal ik uit mijn televisie.

Maar... het zal wel een generatiedingetje zijn... ik mocht vroeger opblijven voor ' Zeg eens AAA' ..
En daarna kwamen de reclames, met Loekie..

Daarvoor heb ik een 40” tv nog naast. Om op een usb te kunnen downloaden wat ik wil en het op tv te kijken. Hoeft niet eens op een usb als je hdmi kabel hebt. Maar ga niet betalen voor al die bliepzenders.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:00

[***] schreef:
Zijn er mensen die enkel een pc/laptop/tablet en internet hebben?
Die geen tv in huis hebben en deze dus ook niet gebruiken?

Tegenwoordig kan je vanalles (terug)kijken via youtube en websites van zenders.
Dus zit ik mij af te vragen of een tv nog wel nodig is. Zijn er mensen die het zonder doen?

Hoe bevalt dit? Hoe zit het met jullie verbruik per maand (aantal GB als je dit weet)?
Alle info is welkom :)

Ik heb alleen internet van Tele2.. gaat prima. Ik kijk toch geen Nederlandse programma's :')
22 euro in de maand ben ik klaar. kan ik van het verschil een keer uit gaan eten haha :Y)

ow.. gebruik de tv alleen voor film's, series en youtube

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:02

Hier ook, tv staat er nog. Maar ik stream alles, NPO live, uitzending gemist, Netflix...

Ik betaalde € 20,- per maand voor televisie. Vond dat veel voor die paar uur per jaar dat ik keek. Mijn provider kom me geen abbo zonder tv bieden, dus ben overgestapt naar een provider met enkel internet. En nu Idd voor iets meer dan twee tientjes een fijn internet abbo!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:01

Ricie schreef:
Ik heb een Abonnement bij Tmobile, ook onbeperkt internet. Maar ik weet dat officieel volgens het contract het gebruik van hotspot verboden is. Om misbruik als ditsoort dingen te voorkomen. Al vraag ik me eigen dan wel weer af of het echt onder misbruik valt.

Ik zou wat dat betreft goed informeren hoe dat zit bij Tele2. Maar als het daar ook verboden is (wat ik stiekem wel verwacht) zou ik er wel mee oppassen.

Bij tele2 mag het gewoon wel, je telefoon als hotspot gebruiken. Volgens mij mag het nu bij alle aanbieders, alleen hebben sommige het nog wel in het oudere contract staan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:05

Hier ook geen tv, ik kijk alles op mijn laptop via internet. Ik heb een internetabbonnement van €25 per maand bij Telfort. Films en series kijk ik via Netflix en uitzendinggemist.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:36

Ik heb sinds ik op kamers ben gegaan (in een ver en grijs verleden) geen TV meer. M'n vrouw kijkt/keek wat meer TV maar sinds een tijdje hebben we hier ook geen TV abonnement meer.

Als je het mij vraagt mis je al een jaar of 15 niets meer zonder TV aansluiting. Die paar interessante dingen die op TV komen (Tegenlicht b.v.) kan je ook online terugkijken.

Maar hangt allemaal nogal af van je kijkgedrag. Als je graag avonden vult met 'Dansen met bejaarden' of 'Soort van BN-ers op de duikplank' of 'Hoe verdienen we geld op TV met een wanhopige tienermoeder' dan is het houden van een abonnement misschien nog wel de moeite ;)

Punt is overigens wel dat je op veel plaatsen afhankelijk bent van Ziggo voor een beetje snelheid op internet en daarbij is het nogal lastig om geen TV abonnement af te sluiten.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:33

Ik moet zeggen, ik zit in buitengebied met tergend traag internet (gifjes laden bijvoorbeeld nauwelijks, en de verkoopdame die ons een beter abbo wilde aansmeren wenste ons sterkte toen ze even keek wat de max was die hier mogelijk is :') ) maar netflix streamen gaat prima. NPO heeft meer moeite, maar eigenlijk heb ik het idee dat dat meer aan de NPO app ligt dan aan de verbinding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 07:00

Ja de NPO app is echt de meest vreselijke app ooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:42

Ik heb nu een paar maanden geen tv meer, en was er al snel aan gewend. Ik vind het wel wat tegenvallen hoe weinig je eigenlijk kunt terug kijken online, gratis althans. Ik heb geen zin om extra abonnementen af te sluiten, dan zit ik misschien weer de hele avond naar mijn laptop te kijken. Ik keek bijvoorbeeld graag Modern Family op Comedy Central, maar dat kun je helaas nergens terug kijken, ook niet gewoon met reclame, zonder abonnement op bijv Netflix. Dat vind ik wel jammer.

Ik kijk nog NOS nieuws en af en toe een npo programma op uitzending gemist. Verder zet ik af en toe een muziekje op als ik het te stil vind.

Ik heb geen spijt en er gaat ook geen tv meer komen denk ik.