Welke webhost voor website?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:53

Ik heb de website van onze club op Jimdo gemaakt nadat 2 IT'ers het sterk afgeraden hadden om via Wordpress te werken. Zij bieden ook domeinnamen en mailboxen aan.
Wij betalen geloof ik wel 80€/jaar om geen reclame te hebben en onze domeinnaam en email hebben we moeten transfereren en dat kost nu ook 15€/jaar geloof ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:05

Waarom raden ze dat af dan? WordPress is juist erg populair krijg ik het idee (Ook als ik kijk naar vacatures die met websites te maken hebben)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:11

Wordpress is de grootste die er is. Op school leer ik ook met wordpress werken hierdoor. Dus dat is niet waar denk ik hoor...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:15

nr 1 vooral omdat we (in ons geval dan) afhankelijk bleven vh hosting bureau waar we bij zaten en ze best veel geld vroegen om de site terug up-to-date te brengen en hij onafhankelijkheid heel belangrijk vond voor onze doeleinden
nr 2 omdat hij jaren een website gemaakt in Wordpress tegen wil en dank heeft moeten onderhouden en hij het geen goed platform vond (ik ga er wel vanuit dat hij meer zaken nodig had dan ik). Het koste hem meer tijd om bugs etc eruit te halen en de veiligheid op punt te houden dan dat hij manueel zou geprogrammeerd hebben.

Ik heb hem maar braaf geloofd. Na wat proberen op Squarespace en Jimdo, is Jimdo eruit gekomen als het duidelijks en gebruiksvriendelijkst voor leken.

edit: de grootste zijn, staat voor mij niet gelijk aan beste (voor iedereen)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:19

Het betekent wel dat de meeste mensen er tevreden over zijn en er dus mee werken. Daar doel ik op, uiteraard.
Wat voor bugs had je dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:31

Wordpress kun je gewoon verhuizen naar een andere host, dat heb ik ook gedaan.
En het is natuurlijk heel fijn als je zelf kan programmeren, maar als je een uitgebreide site wil dan kost dat bakken geld als je het laat doen, terwijl je het via wordpress enorm makkelijk zelf kan. Ik snap best dat webdesigners wordpress afraden.. Zo verdienen ze niks meer.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:50

Wordpress... Voor mij nooit weer. Alleen al de continue updates van al die plugins die het vervolgens na de update niet meer doen omdat ze ineens crashen met een andere plugin. Ugh. Nee bedankt :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:59

Nirvana_ schreef:
Wordpress... Voor mij nooit weer. Alleen al de continue updates van al die plugins die het vervolgens na de update niet meer doen omdat ze ineens crashen met een andere plugin. Ugh. Nee bedankt :')

Maar dat is dan een betaalde host neem ik aan? Want ik heb nergens last van met drie verschillende domeinen. _O-

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:06

AlwaysH schreef:
Nirvana_ schreef:

Maar dat is dan een betaalde host neem ik aan? Want ik heb nergens last van met drie verschillende domeinen. _O-

Betaalde ja. Was wel zonde, had voor een jaarabo afgesloten, thema gekocht, 1-2 plugins gekocht om het weer weg te kunnen gooien. Alleen al 2 volle dagen nodig gehad om mijn logo iets groter te krijgen - en alsnog geen succes. Was er zo klaar mee :+
Wel fijn dat dit niet voor iedereen het geval is!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:09

@Nirvana, misschien is dat een van de bugs die petitparis bedoelt?
Klinkt als een bug iig... Of glitch, hoe je het wil noemen, haha.

Als je een abo afsluit kan je toch ook gewoon hetzelfde hebben als daarvoor alleen een eigen domeinnaam? Of moet je per sé helemaal de site in bouwen?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:16

Ik heb geen idee. Wat ik net vertelde was van korte duur. Vriend van me heeft toen de site custom gemaakt, en als ik nu iets wil wijzigen duik ik de html in. Dat kende ik al, dus een stuk makkelijker :P

Nu beheer ik nog een site via WP voor werk, maar daar liep ik dus tegen die update error aan. Wilde de slider op de homepage aanpassen. Moest ineens updaten, na de update deed de helft het nog maar, moest bij de webhost een instelling aanpassen, toen lag de hele site eruit, en zo ben je weer een ochtend verder voor het weer draait.

Vind de omgeving totaal niet logisch in elkaar zitten, helpt ook niet mee.

Dus nee, mochten ik nog een nieuwe website willen, niet meer via WP :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:19

Ik ervaar wp juist als heel gebruiksvriendelijk en makkelijk te leren. Soms kom ik er niet gelijk uit maar via Google en YouTube kom ik eigenlijk altijd wel tot een oplossing

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:27

mja ik weet niet wat juist "fout" liep, maar die IT'er doet niet liever dan zelf design'en en programmeren, dus kan aannemen dat het voor hem "meer werk" is om iemand anders zijn systeem aan te houden...
Gezien hij de persoon is die mijn problemen moet oplossen, volg ik hem op zijn woord als hij zegt dat hij geen voorstander van iets is of iets "voorbijgetreefd" of achterhaald.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:32

kan je deze aanraden;

20 euro per jaar en dan heb je een prima basispakket.
https://www.zimpleweb.nl/

Wordpress is wel echt beter en uitgebreider om mee te werken. Juist absoluut geen Jimdo, omdat je dan veel beperkter zit met je SEO/SEA.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:49

Het is maar goed dat iedereen iets anders fijn vindt; anders zou het marktaanbod wel heel erg klein zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:49

AlwaysH schreef:
bobje26 schreef:
..

Ik denk dat het gewoon aan je thema ligt. :)

Haha, dat snap ik, maar je hebt al tientallen luxere bij de goedkopere, maar betaalde, host.

Heb voor school wordpress maar deze is anders geïnstalleerd en heeft ook een héél ander overzicht. Werkt puntje bij paaltje wel het zelfde, maar het is wel erg anders.

@*annemiek, installatron? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Je hebt ook luxe thema's die gratis zijn hoor. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:10

Updates bij wordpress kunnen soms vervelend zijn ja. Ik heb automatische updates uit staan, en zo nu en dan maak ik een backup en installeer ik alle nieuwe updates in een keer. Meestal gaat dat goed. Heel af en toe gaat het fout. Dan zet ik een backup terug en wacht tot de volgende nieuwe update.
Met html zou ik nooit de uitgebreide sites kunnen maken en onderhouden die ik nu heb, met ledenlogin en restricties, uitgebreide invulformulieren, geanimeerde kolommen, nieuwsbrieven, SEO gegevens enz die zo gemakkelijk aan te passen is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:18

Even wat anders, bij de genoemde host hier is het dan voor een leek ook mogelijk een website te bouwen? Of is het dan aan te raden iemand in te huren?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:41

Kan iemand mij meer vertellen over Jimdo?
Twijfel om daar een pakket aan te schaffen. Kan ook niet duidelijk zien wat ik krijg bij welk pakket. Voor mij is het in ieder geval belangrijk dat ik een .nl domein heb en dat ik een bijhorend e-mailadres heb. Webwinkelopties etc zijn voor mij geen must. Het is voor een portfolio website (fotografie).