Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik blijf het geweldig vinden, maar nog steeds geen tijd gehad om wat plantjes te bestellen.
Wel kwam ik bij het tuincentrum wat zakken vol spaans mos tegen, voor 1,99 per zak, en aangezien ik zelf wat kwalletjes wil gaat maken heb ik die laatst meegenomen en hangen ze nu lekker te groeien.
N4N4 schreef:Ik haak hier even in , heb jaren gewerkt in een bloemenwinkel ..
Een aantal jaar geleden zijn deze tillandsia's ook erg in de mode geweest ... totdat ze verboden werden ..
Deze plantjes worden namelijk in de oerwouden van de bomen afgehakt , waardoor de bomen sterven ..
Weet niet hoe het nu zit , maar is wellicht wel even een dingetje om te onthouden en bij stil te staan ...
N4N4 schreef:Ehhh..klopt niet helemaal wat je zegt ...Janine
Dit is één van de grootste tillandsia's die niet in een pot geleverd wordt. Ze is bijzonder decoratief met haar witgrijze beharing. Van nature komt ze voor in de tropische oerwouden van Zuid-Amerika. Ze groeit daar op takken. Plant haar dan ook niet in een pot maar plak haar met lijm op een stuk hout of drappeer haar in een glazen kom of op een schaal al dan niet gecombineerd met andere attributen. Deze plant houdt van een hoge luchtvochtigheid maar kan verrassend goed tegen droge lucht. Ze neemt net zoals alle tillandsia's water op via het blad