opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:37

Destination schreef:
Croo schreef:
Wellicht is er sprake van miscommunicatie, omdat, als ik het goed begrepen heb, bij emigreren binnen de EU niet kosteloos kan worden opgezegd. Dit is ook wel logisch, aangezien je je abonnement gewoon binnen de EU kan gebruiken en er dus niet direct een reden meer is om op te zeggen. Buiten Europa kan het wel kosteloos, aldus het KPN forum: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... ren-447192

Hier zitten ook haken en ogen aan. Je moet een aantoonbare duurzame band hebben met Nederland (bijv. door studie) en over een bepaalde periode genomen mag je verbruik in het buitenland niet hoger zijn dan dat in Nederland.

Maar dit is niet relevant, aangezien ze naar Amerika emigreert...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:38

De ts gaat naar Usa emigreren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:44

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:44

Keet schreef:
Croo schreef:
Wellicht is er sprake van miscommunicatie, omdat, als ik het goed begrepen heb, bij emigreren binnen de EU niet kosteloos kan worden opgezegd. Dit is ook wel logisch, aangezien je je abonnement gewoon binnen de EU kan gebruiken en er dus niet direct een reden meer is om op te zeggen. Buiten Europa kan het wel kosteloos, aldus het KPN forum: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... ren-447192

Ik zou voor de zekerheid even bellen en je situatie voorleggen, maar je zou ook meteen kunnen mailen naar het e-mailadres wat in dat forum staat.

Ik zou in ieder geval nooit de automatische incasso stopzetten, want dan mag je later alles alsnog gaan betalen + de extra kosten. Het voorbeeld dat eerder werd genoemd gaat over een abonnement wat al beëindigd was, maar waarbij nog wel geld werd afgeschreven. Dan is het geen probleem, maar dit geval is echt niet te vergelijken, want jouw abonnement loopt voorlopig nog.

De ts gaat naar Usa emigreren

Ja, daarom zeg ik ook dat het buiten de EU wel zou moeten kunnen en dat er dus sprake kon zijn van een miscommunicatie, omdat de winkelmedewerker wellicht dacht dat ze binnen de EU bleef...lezen blijft een kunst

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:50

Croo. Doe normaal mens
Laatst bijgewerkt door Keet op 18-08-18 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:58

En ik wijs je er alleen op dat je geen extra info gaf, maar een herhaling van wat ik al zei.

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:05

Het is inderdaad wat vervelend gegaan, ik kan de frustratie wel snappen. Als het daadwerkelijk zo is dat de mederwerker iets heeft beloofd wat niet kan dat wordt er inderdaad hogerop een oplossing gezocht, anders is er sprake geweest van dwaling.

Wat ik dus absoluut niet zou doen is wat een pagina terug geschreven is, als je dan ooit terug wil komen naar nederland is er best wel een probleem. Als je alles door laat lopen en je zet het incasso gewoon stop, dan kom je namelijk op een zwarte lijst te staan voor alle telecomproviders. Dit houdt in dat je dan geen abonnement meer kunt krijgen bij alle providers. Ook kan het zelfs zo zijn dat als je terug verhuisd je zelfs dan alsnog een deurwaarder kan verwachten, de vordering blijft namelijk nog steeds open staan.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:35

Tx voor de links Croo en bigone!!! Dit was precies wat ik nog niet had gevonden.
En ja, ik wil lijn foon best overkopen hoewel de medewerker heeft gezegd dat ik deze ook gewoon weet mocht inleveren :j

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:28

Ik heb precies hetzelfde gehad, ik kon of het hele bedrag in 1x betalen of het maandelijks blijven betalen dus dat maar gedaan.. Ze gaven nog wel de optie dat ik mijn abonnement aan iemand anders kon geven, voor jou een idee?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:49

Careano schreef:
Ik heb precies hetzelfde gehad, ik kon of het hele bedrag in 1x betalen of het maandelijks blijven betalen dus dat maar gedaan.. Ze gaven nog wel de optie dat ik mijn abonnement aan iemand anders kon geven, voor jou een idee?

Dit is mij ook verteld. En ik heb gewoon netjes mijn abonnement elke maand betaald.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:59

Maar je kan het abonnement toch opzeggen? Dat daar een boete aan vast hangt is een tweede. Ik neem aan dat dat ook in de voorwaarden is opgenomen?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:02

Een sim only kan volgensmij gewoon zo opgezegd worden, als je een toestel erbij hebt moet je alleen het toestel gedeelte afbetalen
Zie forum: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... post477369

Heb je iemand aan de telefoon gehad van retentie (opzeggingen) of gewoon klantenservice? Gewoon klantenservice weet vaak niet alle uitzonderingsregels die gelden. Ben zelf namelijk werkzaam geweest voor een dochteronderneming van KPN.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:15

Maar wat al meer is gezegd op zich logisch dat als je een telefoon erbij hebt genomen je niet tussentijds kan opzeggen? die moet ook betaald worden. en waarom voor 2 jarig ipv 1 gekozen als je weet dat je weg gaat omdat je dan een duurdere telefoon kon uitzoeken?

In dit geval snap ik kpn wel en ben bang dat de medewerker jou helaas verkeerde info heeft gegeven en zolang je deze niet zwart op wit hebt je zult moeten betalen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:37

Natuurlijk kan je je abonnement incl telefoon niet boetevrij tussentijds opzeggen :=
De medewerker heeft niet gelogen, je kan opzeggen, maar dan moet je hem afkopen. Volgens mij is dat algemeen bekend, en volgens mij lees je een contract voor je je handtekening eronder zet en laat je anders die clausule die je afgesproken hebt erin zetten als het niet erin staat :o

Ik snap echt niet waarom je een abonnement voor 2 jaar afsluit als je weet dat je gaat emigreren. Je kan dan toch gewoon je abo door laten lopen, dan zijn ze gewoon maandelijks opzegbaar.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:50

Ik heb bij een andere provider gewerkt en daar kon je ook bij emigreren niet opzeggen zonder afkoopsom je sluit een contract af voor x periode en daar is het maandbedrag op gebaseerd. Met of zonder telefoon maakt niet uit.
Weet natuurlijk niet hoe dit bij kpn zit.

Wat andere zijden over vaste aansluiting dat is heel wat anders je mobiel kan gewoon gebruikt worden over de hele wereld in principe.
Vaste diensten zijn adres gebonden. Werk nu bij ziggo en als je verhuist naar een adres waar hun geen diensten leveren kun je het zo opzeggen wel moet je dit aantonen door huur of koop overeenkomst of ander bewijs.

Ook is mijn ervaring dat ze in de winkel al snel dingen zeggen om maar te verkopen en puntje bij paaltje weet niemand hier meer van af. Of zijn die beloftes of toezeggingen nooit gedaan in de winkel of medewerker werkt er niet meer.

Hoop voor je dat ze wat voor je kunnen doen.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:55

Ts, bel even naar de klantenservice. Zij kunnen en weten het beter als de winkel. (Edit misschien niet de juiste woordkeuze, sorry als ik iemand hiermee beledig, is mijn mening)

Jij hebt recht op opzegging "kosteloos" (Met uitzondering van toestelkosten)
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 18-08-18 21:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:58

xxrossiexx schreef:
Ts, bel even naar de klantenservice. Zij kunnen en weten het beter als de winkel.

Jij hebt recht op opzegging kosteloos (onder voorbehoud van toestelkosten)

Waar haal je deze informatie vandaan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:00

xxrossiexx schreef:
Ts, bel even naar de klantenservice. Zij kunnen en weten het beter als de winkel.

Heb je een (betrouwbare) bron?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:01

Destination schreef:
xxrossiexx schreef:

Heb je een (betrouwbare) bron?

Ja heb ts een pb gedaan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:13

Toen ik geemigreerd ben deden ze ook moeilijk todat ik een aangetekende brief sturen met informatie dat ik (destijds) wettelijk in mijn recht stond.
Hoe het nu geregeld is weet ik niet maar destijds was een woonadres in de EU een vereiste voor een abbo en daarom konden ze wettelijk niet anders.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:33

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 12:22

Waar bokt allemaal al niet goed voor is. Dacht ik gewoon even lekker te ventileren en van me af te schrijven springt er een super lieve bij KPN werkende bokker voor mij op de bres!
Als ik het goed begrijp is alles nu helemaal geregeld en hoef ik maandag alleen mijn telefoon nog te gaan afrekenen.

Super mega bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit scheelt mij zo enorm veel stress.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:25

Wat fijn zeg!

Top van de bokker.

Goede reis

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 12:26

AbbyBlues schreef:
Waar bokt allemaal al niet goed voor is. Dacht ik gewoon even lekker te ventileren en van me af te schrijven springt er een super lieve bij KPN werkende bokker voor mij op de bres!
Als ik het goed begrijp is alles nu helemaal geregeld en hoef ik maandag alleen mijn telefoon nog te gaan afrekenen.

Super mega bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit scheelt mij zo enorm veel stress.

Zie net dat ik gedurende de nacht van nog meer behulpzame KPN bokkers berichten heb gekregen. :')
Jullie zij toppers! Dat jullie zo massaal te hulp schieten doet mijn vertrouwen in KPN weer groeien. Ik zal dan net die ene pannenkoek hebben gehad.
Allemaal super bedankt! +:)+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:06

Wat fijn! Hopelijk kun je nu zorgeloos naar je verhuizing uitkijken.