Ik wil: Wonen in een hutje op de heide! Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Re: Ik wil: Wonen in een hutje op de heide! Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 21:25

Hahaha, ik heb inderdaad veel woningen gezien die heel gunstig geprijsd zijn (qua koop en huur) net over de grens, vooral bij Klazienaveen, dat zou ook wel een optie zijn maar zou niet mijn eerste keuze zijn met oog op reistijd. Toch iets dat ik desondanks in mijn achterhoofd houd.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:00

Xyris schreef:
Ik hoor inderdaas net over Tiny house, ik ga daar toch eens naar zoeken, maar tiny klink wel heel tiny.

Wat ik nodig heb (ik werk namelijk deels vanuit huis) is als volgt:
Woon/werkkamer (kan gecombineerd worden als de woonkamer groot genoeg is) 2 slaapkamers (voor mezelf en logé) 3e kamer is mooi meegenomen maar geen must. Badkamer, keuken, opslag. Wellicht wat groot voor een Tiny House? En een bakhuis? Ook niet helemaal zeker wat dat precies is.

Wbt opknapwoningen: Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, met 'begeleiding' kom ik een heel eind maar ik acht mezelf niet echt handig ofzo :') creatief, dat dan weer wel, maar daar zet je geen deur mee :=.

Anti-Kraak zou wellicht kunnen, maar ben wel graag verzekerd van mijn woonplek. Ik moet er echt wel kunnen settelen. Ik weet niet of dat gaat bij anti-kraak?

Ik ben volop bezig met een tiny house. Alles wat je wil kan in een TH, alleen vraagt het een aanpassing in je denken. Veel Tiny houses hebben een werkhoek, sommigen vast, anderen verplaatsbaar, sommigen specifiek als werkhoek, sommigen hebben het gecombineerd met een eetplek voor 1 persoon.

Je bank kun je uitklappen als extra slaapplek voor logees, of je schuift een bed onder je bank en kastenwand.

3e slaapmogelijkheid valt zelfs te creëren door te kiezen voor beneden slapen en een loft erboven en het uitschuifbed onder de bank.

TH heeft gewoon een badkamer, een keuken en met een beetje slim indelen is er ook voldoende ruimte voor opslag van spullen. In 20 m2 wordt het erg krap, maar in 30 m2 lukt het ongetwijfeld en dat is nog steeds tiny.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:15

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 22:26

@Fjordnina, ik ben me inderdaad wat aan het verdiepen, al zal tiny geen optie zijn, maar het bouwconcept en dan wat groter (+/- 70m2) zou echt ideaal zijn voor mij en passen bij wat ik wil. (Ik heb ter oriëntatie even rond geneusd bij Sustainer Homes). Maarja, dat is koop, en vooralsnog gaat dat nog even niet. Maar zeker wel een mooi streven!

@Missfalki, wat een prijzen :') thanks for sharing! Nu kan ik nog niks (eerst even zaakjes op orde) maar het is fijn om te weten dat dit soort woningen er zijn!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:52

In Duitsland heb je wel sneller de kans dat je vind wat je zoekt.
Mijn buurvrouw was op zoek naar een appartement voor haarzelf maar niet binnen de bebouwde kom.
Binnen een week had ze een 100m2 groot appartement met 3 slaapkamers voor 500 euro all-in (dus met water, elektra en gas).

Jij wilt dan geen appartement maar bovenstaande even als voorbeeld.
Ze moet ruim 5 kwartier rijden om op haar werk te komen maar heeft het er graag voor over en woont daar heerlijk rustig.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 23:06

Thanks Claudia, mijn doel is om voornamelijk vanuit huis te werken en verder in Bussum te helpen met cateringen en cursussen (die niet wekelijks zijn) dus het zou niet eens zo gek zijn. Maar is dat niet heel complex met regel- en wetgeving en een overlap met Nederland?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:10

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:42

Als je echt van avontuur houd hebben we in Zuid-Limburg genoeg hutjes vrij. Hier is wonen niet zo duur! :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:43

Die in Tubbergen is leuk zeg Karin.
Maar wel aan een 80 weg.
Kom er veel langs en is wel buiten het dorp maar niet In de onbewoonde wereld.

Qua verhuizen naar Duitsland is niet heel moeilijk.
Hier inschrijven bij de gemeente en uitschrijven in NL, bankrekening openen, aanmelden bij de zorgverzekeraar, Duitse auto kopen of je huidige invoeren, verzekeringen afsluiten voor inboedel,auto e.d en klaar :')

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:18

V.E.R.T.E.L

(haha, worden jullie niet hopelijk allemaal mijn naaste buren :+ )