Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
magda_90 schreef:Ik heb dus:
- beddengoed op 60 graden;
- handdoeken en ondergoed op 60 graden en met regelmaat alleen handdoeken op 95 graden (meestal toch wel 2x per week, we gebruiken best wat handdoeken);
- shirtjes en vesten onderverdeeld op kleur en temperatuur (die wil ik nu wat proberen bij elkaar te doen);
- broeken op 40 graden (vriend heeft voor het werk dagelijks een schone broek, trommel is zo vol).
We hebben best veel shirtjes die op 30 graden moeten maar nu ik een tijdje mantelzorg verleen vraag ik mij dus af hoe groot het verschil tussen 30 en 40 eigenlijk is voor de was. Bij het andere huishouden gaat het goed namelijk.
En jeetje dat jullie maar 1 a 2 trommels per week hebben, knap!
Amaranth7 schreef:Alles bij elkaar en nooit problemen. Ik doe handdoeken en beddengoed wel apart. Maar sorteer nooit op kleur.
KimD schreef:magda_90 schreef:Ik heb dus:
- beddengoed op 60 graden;
- handdoeken en ondergoed op 60 graden en met regelmaat alleen handdoeken op 95 graden (meestal toch wel 2x per week, we gebruiken best wat handdoeken);
- shirtjes en vesten onderverdeeld op kleur en temperatuur (die wil ik nu wat proberen bij elkaar te doen);
- broeken op 40 graden (vriend heeft voor het werk dagelijks een schone broek, trommel is zo vol).
We hebben best veel shirtjes die op 30 graden moeten maar nu ik een tijdje mantelzorg verleen vraag ik mij dus af hoe groot het verschil tussen 30 en 40 eigenlijk is voor de was. Bij het andere huishouden gaat het goed namelijk.
En jeetje dat jullie maar 1 a 2 trommels per week hebben, knap!
Hoe kunnen jullie zoveel handdoeken verbruiken? Zeker in de zomer gebruiken wij bijna geen handdoeken, als we moeten wachten tot daar een machine van vol is hebben we misschien een keer op de 2 - 2,5 week een machine met 60 was.
Wij hebben een wasmachine gekocht die het wasgoed weegt en daarop het verbruik en de duur aanpast. Wij wassen zo'n twee machines per week. Een met 40 was en een met 60 was. En een keer op de twee weken een halve machine witte was (werkkleding), en sowieso een keer per 3-4 weken een 90 was. Beddengoed. Beddengoed verzamel ik, en gooi ik dan allemaal in een keer in de machine. We hebben gewoon meerdere sets waardoor dat kan.
Edit: wij hebben overigens een waskast van de Ikea, ideaal!
Vooral de badhanddoeken maken de wasmanden zo vol natuurlijk.