Tips voor fijn slaapkussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:54

Ik slaap inmiddels het beste op een simpel vierkant bank kussentje. Geen speciaal slaap kussen meer, waren te dik allemaal. Of zakten te ver door. Nu dus simpel vierkant klein en goedkoop,en ik slaap beter dan ooit

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:57

Ik heb twee donskussens, een dikkere en een dunnere. Ik ben ook een buikslaper en die kussens zorgen ervoor dat ik geen nekpijn krijg. Er is wel een groot verschil tussen een verenkussen en een echt donskussen. Van een verenkussen krijg ik alsnog nekpijn.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:00

Ik gebruik mn Wave kussen veel. Die kan ik echt in mijn nek trekken als ik last heb.
Daarnaast heb ik nog een simpele dikke en een dunnere. Deze wissel ik nog weleens door gedurende de nacht, als ik van houding verander.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:06

Zou er zeker wel even mee naar de huisarts gaan met dat bultje! (voor hetzelfde geld is het kwaadaardig, dan kun je het nog weg laten halen als je er snel bij bent). Zijn mensen die voor veel minder bij de arts langsgaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:29

Mee eens of misschien dat een manueel therapeut of osteopaat hierbij kan helpen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:32

Ik heb een kussen van Silvana, de blauwe versie. Super fijn kussen. Ik mocht bij de winkel waar ik het gekocht heb, ook verschillende versies een paar nachten thuis uitproberen.
Heb het nu een jaar, maar ben er erg tevreden over!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:43

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:48

Ik zou een bezoekje aan fysio (manueel) of osteopaat/chiropractor of zo brengen voor die bult. die kan daar wel wat mee. Dat zal je naast een goed kussen, ook helpen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:58

Tazzey schreef:
Ik heb twee donskussens, een dikkere en een dunnere. Ik ben ook een buikslaper en die kussens zorgen ervoor dat ik geen nekpijn krijg. Er is wel een groot verschil tussen een verenkussen en een echt donskussen. Van een verenkussen krijg ik alsnog nekpijn.

Ik ben ook een buikslaper en heb ook een donskussen, wil niet anders.

Mijn man had ook een nieuw kussen nodig. Is naar een speciaalzaak gegaan en heeft wel meer dan 10 kussens getest thuis. Sommige bleven één nacht, sommige zelfs twee... hij mocht ze allen een week proberen, maar meestal wist hij het na een nacht wel.
Uiteindelijk is hij ook gegaan voor een silvana. Daar is nog wel iets van vulling uit gehaald, maar hij slaapt wel goed nu.

Dus veel kussens testen, voel je niet bezwaard als je weer moet wisselen. Dat is blijkbaar vrij normaal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:14

Op het moment dat ik op mijn buik draai, douw ik mijn kussen gegarandeeerd aan de kant. Hoe kunnen jullie buikslapers met een kussen slapen? Waar laat je dat ding? Ik zou willen dat mijn matras een uitsparing ter hoogte van mijn hoofd had op het moment dat ik op mijn buik lig, laat staan dat ik er nog iets onder wil leggen. Omdat mijn matras nou eenmaal geen uitsparing heeft, leg ik vaak één arm onder mijn lichaam, waardoor mijn schouder dus wat omhoog komt, maar of iedereen die ruimte in zijn schoudergewricht heeft durf ik ook te betwijfelen.

Als ik op mijn zij slaap, wil ik een donskussen. Enige wat werkt voor mij. Rest kan ik best een nachtje mee slapen, maar ik zweer bij mijn donskussens. Kan je tenminste in de vorm en dikte duwen die ik hebben wil.

Wat betreft die bult in je nek, wat moet ik me daar bij voorstellen? is dat een klein knobbeltje, of een verdikking in de spier, of een zwelling bij een wervel of wat? Want het kan ook best de oorzaak zijn, in plaats van een gevolg.

Edit: gekeken naar de silvana kussens, gegarandeerd dat ik daar last van mijn nek en hoofdpijn van ga krijgen. Om maar te bevestigen hoe persoonlijk het is.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 10-08-18 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:15

Hier ook een Silvana kussen, paars. Maar ik ben een zij-/rugslaper. Voor mijn man -de buikslaper- werd hem een Silvana kussen afgeraden, omdat die te dik zijn. Dit heeft de verkoper in de winkel ook laten zien, mijn man kreeg een hele rare knik in zijn nek toen hij op zn buik lag icm een Silvana kussen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 17:20

Ik wilde dat ik op m'n rug kon slapen, lijkt me heerlijk, geen armen die je nergens kwijt kan of een plat oor. :=

De 'bult' is volgens mij gewoon een verdikte spier, maar zal er wel even naar laten kijken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:23

Ik heb zelf een Silvana kussen en een comfort u-kussen.
Dat u-kussen is lang en ligt in een U. Kan je heerlijk je been overheen slaan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:30

@ts..ik zou echt ff naar de ha gaan ermee..

Er loopt atm een topic over de man van een bokker welke hetzelfde had..
En die heeft heel slecht nieuws gekregen....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:35

Lalidan schreef:
Op het moment dat ik op mijn buik draai, douw ik mijn kussen gegarandeeerd aan de kant. Hoe kunnen jullie buikslapers met een kussen slapen? Waar laat je dat ding?

Edit: gekeken naar de silvana kussens, [url]gegarandeerd dat ik daar last van mijn nek en hoofdpijn van ga krijgen[/url]. Om maar te bevestigen hoe persoonlijk het is.

Dit is nogal een aanname die je doet, dat een kussen persoonlijk is ben ik wel met je eens. Ik ben een buikslaper maar heb het dunste kussen van Silvana. Geeft me net dat stukje ruimte wat ik nodig heb. Zou echt niet zonder kunnen en heb geen last van hoofdpijn of last van mijn nek.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:56

Ik slaap zelfs op twee kussens als buikslaper en naar mijn weten heb ik dit vanaf kind af aan al gedaan. Ik word vaak wakker me mijn armen langs mijn lichaam en mijn hoofd op de kussens. Ik vouw mijn armen dus niet (meer) onder mijn hoofd. Dit deed ik vroeger wel maar dat leverde zenuw problemen op mijn mijn armen dus afgeleerd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:59

Ik heb een waterkussen.
Had ook problemen om een goed kussen te zoeken na mijn oudje.

Toen wij het waterbed kochten hebben we er een waterkussen bij gekocht.

Aan de onderkant zit een waterzak die je naar eigen behoefte kan vullen. Mijn vriend heeft er meer water in zitten dan ik.

Wij hebben een celsius.

https://www.silvanowaterbedden.nl/bedte ... aterkussen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:01

Ik heb in het revalidatiecentrum een nacht op een waterkussen gelegen maar ik had meer nekklachten dan ik ooit gehad had. Echt vreselijk, maar goed een kussen is heel persoonlijk echter hoorde ik van medepatiënten enkel dezelfde klachten. Waarschijnlijk licht het prima als je niet snel klachten van de nek hebt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:41

Die heb ik dus wel. Al jaren nekklachten en ik heb best moeten zoeken hoeveel water erin moest maar nu is het prima en heb ik geen last meer.
Het is inderdaad heel persoonlijk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:59

Selina schreef:
Kende dat merk helemaal niet. Zijn er ook winkels die dat merk verkopen? Online een kussen bestellen vind ik best riskant.

Ik heb ook Silvana. Zie dat je in Ede woont, Eijerkamp Veenendaal verkoopt ze.