Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Urgentie krijg ik niet (want ik woon nu ergens anders dan waar ik wil/moet gaan wonen ivm woonplaats ex en co-ouderschap)
Citaat:Urgentie zijn ze niet meer zo makkelijk in tegenwoordig
karuna schreef:Charmaine aow krijg je pas als de jongst inwonende 65 is of 66 geloof ik nu alwe hebben geinformeerd bij uwv erover. Alleen als ik mantelzorger zou worden mag het wel. Maar dan kan ik nog niet blijven wonen. Los van feit dat dat niet goed gaat voor langere periode
Sabri schreef:Kijk eens rond in de omgeving van dorpjes in Friesland(via woningbouw Dokkum bv in dorpjes als Nes). Een vriend van mij had daar al direct een huis. Terwijl hij jaren later dan wel in de grote stad kon gaan wonen.Daar kun je mogelijk al vrij snel zo niet al direct een fatsoenlijke huurwoning krijgen via de woningbouw(bel er eens een aantal in de rustig gelegen delen van Nederland). En ook nog eens een redelijk huis voor redelijke prijs.Niet misschien wat je gelijk ideaal zou vinden, maar je kunt ook daar prima wonen zonder weggestopt te zijn of nog erger op straat. Mogelijk hetzelfde in Zeeland, de Achterhoek,delen van Overijssel/drenthe, limburg, Oostgroningen. Ook daar zijn scholen, dokters, supermarkten etc.
ajesca123 schreef:Ik weet uit een recente ervaring dat in diverse gemeenten het wonen op een vakantiepark gedoogt wordt ivm woning tekort.
Eerder dit jaar kwam mijn moeder zonder woning en hebben we haar op advies van de gemeente aangemeld voor urgentie. Aangezien je verplicht een half jaar aantoonbaar actief opzoek moet naar woonruimte was dit voor mijn moeder eigenlijk niet haalbaar want ze had maar 4 maanden ivm verkoop woning.
Ondanks dat ze zeer weinig kans op urgentie had stond ze hierdoor wel in het systeem en gedogen ze dus het wonen op bvb een vakantiepark met inschrijving in de gemeente ivm bvb huurtoeslag.
Gelukkig heeft ze binnen een maand een woning toegewezen gekregen door zich in te schrijven op lotingwoningen.
Bij de woningen wordt niet gekeken naar duur van inschrijvingen en moet je dus gewoon geluk hebben.
Ken nu al 2 mensen die in zeer korte tijd een lotingwoning toegewezen hebben gekregen. Ik wil je dus ook zeker adviseren je daar voor in te schrijven via de woningbouwvereniging!
Dit was is Nijkerk ( gemeente Utrecht) waar de gemiddelde inschrijftijd voor een woning op 10 jaar zit.