Smartphone voor opa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Re: Smartphone voor opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:27

Bij samsung kun je kiezen tijdens het installeren (en later geloof ik ook nog wel aanpassen) of je de normale modus wil of de modus die 'simpeler' is. Dus 'simpelere' modus heb ik toen gekozen voor de telefoon van mijn vader. En hij was er erg blij mee, letters waren daardoor groter en het is allemaal net wat overzichtelijker, zodat het wat makkelijker onder de knie te krijgen is. (inmiddels staat die al jaren op de gewone modus). Zelf heb ik al jaren een Iphone maar toch denk ik zelf eerder aan samsung met die 'simpelere' modus. Maar wellicht dat een Iphone of speciale 'senioren-mobiel' ook prima gaat. Maar ik denk dat het merk telefoon niet eens het allerbelangrijkste is, maar vooral de hulp/uitleg die hij daarbij krijgt. Je kan wel leuk een telefoon voor hem uitzoeken maar daar ben je er nog niet mee. Ik denk dat jouw opa ook eerst wel even wat hulp kan gebruiken bij het installeren van de telefoon, en de optie & mogelijkheden zo aan te passen aan wat het handigst voor opa is. En daarna een goede uitleg van hoe hij hem kan gebruiken. Want aan een vage uitleg of 3 keer een ander verhaal raakt zo man denk ik helemaal van slag. Dus als jij dan bijvoorbeeld zelf niks weet van Samsung of er niet mee overweg kan, dan wordt het helemaal moeilijk om het uit te leggen aan iemand die nog nooit een smartphone heeft gehad. Dus als jij DE persoon bent in familie bij wij hij raad gaat vragen is het wel handig dat jezelf 'probleemloos' met die mobiel om kan gaan. Als je zelf nauwelijks snapt wat je doet of gedaan hebt, valt dat natuurlijk nauwelijks uit te leggen. Dus niet naar bedoeld maar je geeft zelf aan dat je niet veel van smartphones af weet. Ben jij dan misschien wel de juiste persoon om je opa te helpen? Is er niet iemand anders in de familie die meer van dit soort dingen weet, zodat opa een duidelijke uitleg krijgt en ook duidelijke antwoorden op zijn vragen. Mijn vader bijvoorbeeld is nu hartstikke handig met zijn telefoon. Maar hij raakte in het begin helemaal in paniek en gefrustreerd van mijn moeder. Die wel even dacht het te snappen en dat ze het wel aan hem uit kon leggen maar alles ging mis(volgens haar) en uiteindelijk weet ze zelf niet weet hoe ze het weer goed heeft gekregen etc etc etc. Ze kon/deed mijn vader niet echt duidelijk uitleggen hoe je dingen doet op die mobiel. Mijn vader was er echt helemaal klaar mee. Uiteindelijk heb ik twee uur met hem gezeten en daarop nog vele momenten. Toen zag hij het licht weer. En nu is hij een stuk handiger mee dan mijn moeder.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:57

Kijk eens bij leapp, daar vind je vast wel wat in je budget.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:32

Leapp is failliet :Y)
Is wel weer overgenomen door een ander bedrijf dacht ik, maar nog niet geopend.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:43

Ik had voor mijn vader een Fysic senioren smartphone gekocht, maar voor hem is het geen succes gebleken. Hij snapt het toestel niet en de beltoon is te zacht. Ik moet nu een nieuwe meenemen naar zijn vakantieadres, maar weet nog niet goed welke.. Een i-phone vindt hij vast te prijzig, hoewel hij wel een I-pad heeft en veel gebruikt. Zal morgen eens vragen..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:55

Niqui schreef:
Ik had voor mijn vader een Fysic senioren smartphone gekocht, maar voor hem is het geen succes gebleken. Hij snapt het toestel niet en de beltoon is te zacht. Ik moet nu een nieuwe meenemen naar zijn vakantieadres, maar weet nog niet goed welke.. Een i-phone vindt hij vast te prijzig, hoewel hij wel een I-pad heeft en veel gebruikt. Zal morgen eens vragen..

Als hij een Ipad heeft is een Iphone wel aan te raden. Het bedienen is gelijk aan de Ipad en dat vind ik zelf ideaal voor mensen die niet zo handig zijn met pc's ed.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 23:06

Ik heb geen verstand van Android toestellen, iPhones heb ik daarentegen gerepareerd als bijbaan. Vandaar ook de voorkeur vanuit mij voor een iPhone want die ken ik goed.

In elk geval heeft hij nu een week een Samsung model van vorig jaar om te proberen. Daarna leent hij een week mijn iPhone en dan gaan we een besluit nemen.

Een senioren telefoon wil hij niet want dat is voor bejaarden :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:20

Ik zou ook gaan voor een refurbished iPhone, dat is toch wel essentieel anders dan een random tweedehandse die je van Marktplaats trekt. Android vind ik echt een dramatisch besturingssysteem, iOS werkt dan veel meer intuitief.