Autobanden - Winter, zomer, 4-seizoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autobanden - Winter, zomer, 4-seizoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:36

Naar mijn mening zijn winterbanden de grootste wassen neus die er maar bestaat, omdat wij in Nederland niet zo'n extreme winters kennen en buiten dat, mensen gaan er lomper van rijden omdat ze toch denken veiliger te zijn. Dan zijn er mensen die roepen dat je meer grip hebt bij nat wegdek, maar dan zou je het hele jaar op winterbanden moeten gaan rijden en dat doet ook niemand :+ Bullshit dus.

Ik zou mooi voor allseasons gaan, hoef je geen moment na te denken over je bandenwissel. Mijn broer werkt bij een autobedrijf en die is laaiend enthousiast over Michelin Cross Climate banden. Er zijn daar behoorlijk wat auto's die er 60.000-70.000 km op hebben gereden, en dat is behoorlijk veel voor een band. Dat je geen allseason band moet kiezen als je meer dan 10.000 km in een jaar rijdt vind ik heel raar. Waar baseren ze dat op?
Ik rij zelf het hele jaar door op Vredestein Quatrac 5, ik rij ong. 20.000 km in een jaar en ben er enorm tevreden over.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:47

Ik heb all weathers gehad bewust gekozen dat ze juist bij natte en gladde omstandigheden goed waren. Er zijn zoveel verschillende types met allemaal hun voor en nadelen. Enige nadeel,dat die band had was een ies langere remweg bij temperaturen boven de 30 graden en dan ook iets meer slijten. Draaide toch 15000 per jaar en de voorbanden van de transit hebben er gewoon 4 jaar moeiteloos volgehouden.

Bus nu heeft zijn winterbanden er nog omzitten, setje zomerbanden op velg liggen nu hier. Laat de winterbanden er gewoon onder zitten denk ik.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:45

Ik zou ook voor de all weather gaan, echter ga je naar vakantie bv hier in zweden dan is vanaf een bepaalde periode winterbanden verplicht.