Welke auto veel laadruimte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:01

beatje schreef:
Clio station? kleine auto met ruime kofferbak.

Die is echt heel klein. Hier paste de autobench voor onze stabij niet eens in. Wij rijden nu een opel astra station
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:16

dieseltje09

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:33

ook ik gooi de ford focus/mondeo station er even in, fijne wagens om mee te rijden!
Daarnaast kan je ook naar Volvo kijken, als iets ruimte heeft is het die wel ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:26

Croo schreef:
Een Skoda Fabia Combi is al aardig ruim, maar als dat niet voldoende is zoek je volgens mij dan meer richting zijn grotere broer (als in, echt heel groot), de Skoda Octavia combi. Die is vast te vinden voor je budget, maar dan zal die wel wat ouder zijn en met meer km's.
Ford mondeo zou kunnen, volkswagen Passat, Opel astra, dit zijn dan allemaal combi's (ben niet thuis in de Franse auto's, maar daar zitten ook nog veel modellen tussen). Of je gaat meer richting de MPV's, zoals een Opel Zafira. Maar over het algemeen geldt, hoe groter, hoe duurder, dus dan wordt dat een oudere auto.
Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een Dacia (Lodgy/Logan mcv), die zijn qua prijs heel goed, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Passat heb ik zelf, zou niet passen denk ik. Sedans hebben doorgaand wel een hele diepe maar lage kofferbak.
Ik weet dat de kia rio wel een redelijke laadruimte heeft net als de skoda octavia ed
En verder natuurlijk stationwagons. Volvo heeft ook oudere die betrouwbaar blijven.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:29

c_alsemgeest schreef:
Croo schreef:
Een Skoda Fabia Combi is al aardig ruim, maar als dat niet voldoende is zoek je volgens mij dan meer richting zijn grotere broer (als in, echt heel groot), de Skoda Octavia combi. Die is vast te vinden voor je budget, maar dan zal die wel wat ouder zijn en met meer km's.
Ford mondeo zou kunnen, volkswagen Passat, Opel astra, dit zijn dan allemaal combi's (ben niet thuis in de Franse auto's, maar daar zitten ook nog veel modellen tussen). Of je gaat meer richting de MPV's, zoals een Opel Zafira. Maar over het algemeen geldt, hoe groter, hoe duurder, dus dan wordt dat een oudere auto.
Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een Dacia (Lodgy/Logan mcv), die zijn qua prijs heel goed, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Passat heb ik zelf, zou niet passen denk ik. Sedans hebben doorgaand wel een hele diepe maar lage kofferbak.
Ik weet dat de kia rio wel een redelijke laadruimte heeft net als de skoda octavia ed
En verder natuurlijk stationwagons. Volvo heeft ook oudere die betrouwbaar blijven.

Daarom zei ik ook de combi (of station, hoe je het ook wil noemen) versies ervan, in het geval van een volkswagen passat zou dat de 'variant' zijn. In een sedan gaat het inderdaad niet passen ;-).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:47

Ghostattack schreef:
Peugeot 307sw of 407sw misschien?

Hier ga ik in mee. Hier zowel een 307 bedrijfswagen als de personenwagen. Bank kan geheel plat, omdat je de zitting van de stoel naar voren kan klappen. Maar zelfs zonder de bank plat te leggen heb je echt een flinke laadruimte.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:51

Croo schreef:
Daarom zei ik ook de combi (of station, hoe je het ook wil noemen) versies ervan, in het geval van een volkswagen passat zou dat de 'variant' zijn. In een sedan gaat het inderdaad niet passen ;-).

oh ja sorry, nu zie ik het... er overheen gelezen :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:48

Zelf heb ik een Renault megane.
Hij is niet klein, maar ik vind hem wel gewoon rijden als een kleine auto, tenminste hij rijdt erg fijn en inparkeren is ook echt een eitje met deze.
Wel iets buiten je budget, maar wel veel laadruimte... heb er zelf 2 grote honden achterin zitten.

Afbeelding

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:13

Julia schreef:
deze biedt ook niet genoeg ruimte voor de grootte van de transsportbox van mijn hond.

Hoe groot is de box? Want nu worden 1001 modellen genoemd maar dat heeft geen zin als we niet weten welk formaat box erin moet. In hele grote auto gaat het altijd wel passen maar je zocht juist relatief klein ;)

Waarom past de box niet in de Fabia Combi?
Moet het passen met de achterbank in gebruik?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:43

Ford mondeo!

Hele fijne auto, als je de achterbank plat gooit kun je er heel veel in kwijt. Ik laad er makkelijk 5 honden (labrador/canecorso) in met de banken plat. Meer als ruimte genoeg dus, rijd ook nog een erg prettig. Zijn tweedehands prima te betalen, zou het zeker aanraden!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:07

Iemand noemt de Rio...
Wij hebben een Rio uit het bouwjaar waar vanaf de TS zoekt maar dat is een hatchback, die bestaat niet als combi. Hij is wel ruim, maar zeker niet ruim genoeg voor een hondenbench.
Geweldige auto op alle andere fronten, maar niet voor wat de TS wil.