[VOLG] renovatie caravan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:31

Dankjewel!
We hebben in ons huis de electra zelf gelegd, dus we kennen er genoeg van om het zelf te doen. Maar zonnenpanelen kennen we nog niet en caravans ook niet :')
Dit helpt zeker!

Ik heb ook een filmpje gemaakt van de caravan toen hij er net was:

Hier zie je ook dat er toch te veel schade was om hem origineel te houden.
Laatst bijgewerkt door Leen op 01-07-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Re: [VOLG] renovatie caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:45

Hij is echt wel leuk om te zien.Ben benieuwd als hij af is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 20:30

Badkamer deels uitgebroken! Ik heb een blaar van schroeven uit te draaien... stevig was het wel :')

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:14

Ben je van plan om er weer en badkamer in te zetten op dezelfde plek?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:25

Deze ruimte zal zo blijven, maar de deur aan de andere kant en dat zal een schuifdeur worden. Stel dat de honden binnen zitten door slecht weer (overigens mogen ze altijd binnen hoor, maar ze zullen vast wel buiten zonnen) dan lijkt het me erg onhandig als de deur naar buiten open slaat. Met een schuifdeur hebben we daar geen last van. Er komt een smalle kast van ongeveer 20cm waar nu de lavabo was. Hierin kunnen we handdoeken leggen en tasje met tandenborstel ed. Ook extra rollen wc papier en wat poetsmateriaal. Waar nu de deur was (rechts als je er voor staat) komt dan de vaste wand met daarachter een porta potti.
In de kast zit dan ook de afvoer, water toevoer en elektriciteit verwerkt mochten we toch ooit een lavabo willen zetten of met oog op verkoop dat het nog mogelijk is.

Edit:
Ik ben er trouwens vandaag achter gekomen dat mijn vriend niet volledig in kan rechtstaan in de caravan.. oeps :=

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:29

Haha is je vriend dan zo lang of is de caravan zo laag :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:34

Het 2e :D mijn vriend is ‘maar’ 1.83m. Caravan is 1.80 op het hoogste punt en het laagste punt waar je nog kan staan is het 1.72m. Laat mij nu net 1.72m zijn :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:42

Oh das best laag ja haha

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 11:09

Oh ik ben zo blij! We hebben genoeg over van onze vloer in huis om in de caravan te leggen!

Dit is hem!
Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:44

Oh dat scheelt weer.
En dat is een van de honden die in de caravan moet, zijn ze allebei zo groot, past dat wel:wow:

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 14:07

Ja hoor :D zora, de grote slaapt altijd in bed, de border collie slaapt in een open doos naast bed. Hem zullen we een kussen voorzien onder de tafel, hij wil altijd beschut slapen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 14:51

7 jaar ongeluk *check 8)7
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:12

Oh wat leuk, een caravan topic op Bokt!
Ik ben al tijden lid van de pimp groep op Facebook en sinds kort ook van de technische groep. Vooralsnog moeten we nog tijd zoeken om met onze Predom aan de slag te gaan dus tot die tijd kijk ik graag mee bij andere projecten voor inspratie.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:48

Wat leuk! Het andere topic volg ik ook, maar deze vind ik ook heel leuk!
Ik vind de foto's in de OP, van wat je smaak is, echt fantastisch! Echt helemaal mijn stijl, dus ben benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat zien! :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 17:38

Dorus schreef:
Oh wat leuk, een caravan topic op Bokt!
Ik ben al tijden lid van de pimp groep op Facebook en sinds kort ook van de technische groep. Vooralsnog moeten we nog tijd zoeken om met onze Predom aan de slag te gaan dus tot die tijd kijk ik graag mee bij andere projecten voor inspratie.

Oh bedankt! De pimp groep zit ik ook in, de technische groep wist ik nog niet dat de bestond. Ik heb me lid gemaakt +:)+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:19

Leuk project! Ik volg :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:56

Mini update:
Scharnieren van de zitjes vervangen. Het waren plastieke, vond ik maar niks. Ook een aantal al stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Straks gaat mijn vriend even mee helpen om alle kabeltjes te uit te vissen wat betreft de elektriciteit.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 22:24

Pfoe vandaag even heel drastisch aan de slag gegaan, heel de elektriciteitbak eruit!
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding
Weer goed wat rommel gemaakt :=
Afbeelding

Wat een verademing! Ik heb inmiddels alle kabels kunnen labelen, nu even kijken wat ik er juist in wil. Stopcontacten en lampen blijven gewoon zoals ze zijn, zo vind ik ze prima. Alleen kijken voor zonnepaneel ed.

Edit:
Ik slaap hier al nachten niet goed van, ik had geen idee wat te doen met de elektriciteit. We hebben die van onze woning zelf gedaan dus ik wist wel dat ik het kon. Maar echt alles losmaken durfde ik niet. Vandaag de knoop doorgehakt, wat een rust in mijn hoofd nu! Heerlijk.
Ik was bang dat we hem weg moesten brengen en veel zouden moeten betalen, maar ik ben er weer helemaal klaar voor! Morgen wordt opruimdagje, kapotte spiegel ligt er ook nog in := ik had alleen geen bak om hem veilig naar het containerpark te brengen. Ik wou eerst de schroeven ook bewaren maar aangezien de helft al bijna stuk gedraaid is ga ik nieuwe schroeven kopen. Dus dan kan de berg met schroeven ook weg.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 15:22

Afbreken gaat minder snel dan gedacht.. keukentje blijkt in zo een slechte staat te zijn dat alles eruit gaat en een nieuw keukentje erin. Wat zijn die caravan koelkasten duur zeg! :wow:

Bij deze is de koelkast eruit, na werkelijk een uur prullen om de gasleiding los te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Overigens alles zelf gedaan tot nu toe! Enkel de gasleiding heeft mijn vriend mee geholpen om los te krijgen en met de panelen van de badkamer. Paar schroeven die ik echt niet los kreeg heeft hij ook mee geholpen. De rest allemaal alleen. Ik ben er toch al wat trots op :o

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:05

Moet er een speciale caravan koelkast in of kun je ook gewoon een klein koelkastje? Ik had op mijn studentenkamer zo'n mini koelkast, prima formaatje als je hem maar voor twee personen nodig hebt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 18:21

Een gewone kan, maar niet ideaal door de beweging. Een caravan koelkast kan op 12v, 220v en gas werken. Vooral die gas is ideaal als we eens geen stroom zouden hebben.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:26

Helemaal niet over nagedacht maar dat is inderdaad een stuk handiger ja haha.
Net even voor de grap de prijzen opgezocht :wow: die zijn niet normaal joh

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:32

400 is zo wat het goedkoopste wat ik vond wat niet perse in de rommelcatergorie valt :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:02

Dat zie ik op de Facebook groep ook regelmatig voorbij komen dat speciale caravan koelkasten behoorlijk aan de prijs zijn. Als alternatief zie ik dat ze nogal eens geen vaste koelkast in de caravan terug plaatsen, maar voor een smalle losse gaan die door de deur van de caravan past. Die zijn een stuk betaalbaarder.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 06:32

Ik denk dat we het inderdaad zo gaan doen. Gasleiding en andere aansluitingen wel behouden zodat als we er toch een ‘echte’ in willen dit mogelijk is. Maar dan moet ik denk ik wel een groter zonnepaneel