Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:14

Bedankt alvast voor jullie input!

Thuis bij mijn ouders hebben we Ziggo en daar ben ik behalve de prijs best wel tevreden over. Goed en snel internet en het opnemen van TV programma's kan heel handig zijn. Enige puntje is dat Netflix op de TV soms niet lekker loopt maar dat is 9 van de 10 keer op te lossen door even de stroom van de media box te halen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het internet ook wel zo snel is omdat mijn ouders in het huis toen het gebouwd werd kabels hebben laten doortrekken, PC heeft dus internet via kabel die gelijk weer richting meterkast gaat.. Wifi op zolder is daarbij weer zeer matig.

Bij mijn vriend thuis hebben ze KPN en over het algemeen geen klachten over zolang je maar op de begaande grond blijft. Maar mijn vriend zelf heeft regelmatig op zijn zolder kamer op vrijdag en zaterdag avond geen internet en dat blijkt niet opgelost te kunnen worden.

Kenyada schreef:
Ligt niet aan de oudheid van je huis hoor of er glasvezel ligt. Dit kun je zo opzoeken op postcode.
Wij hadden hier de keus uit Ziggo en Telfort. Al eerder Telfort gehad en tevreden mee. Nu dus weer daarvoor gekozen.

Heb ik gecontroleerd, er is geen glasvezel in de straat en gezien de gemiddelde buurtbewoner denk ik ook niet dat het erg snel gaat komen.

Via providerkiezen.com kom ik voor alles in 1 bij de volgende uit:
NLE (100 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis: 16 Mb/s)
online.nl (30 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis: 16 Mb/s)
T mobiel (20 Mb/S ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)
Tele 2 (20 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)
Telfort (50 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)

Ziggo (25 Mb/S kabel verwachte internet snelheid in huis 25 Mb/s)

Oftewel, alles kan zo beetje geleverd worden gevoelsmatig. Maar kabel kan alleen Ziggo.

Wat is het werkelijke verschil tussen kabel en ADSL? Wat ervaren jullie als prettiger?

Hoe zit het eigenlijk met het feit dat ik bij de meeste ADSL aansluitingen ik maar maximaal 16 Mb/s snelheid heb maar bijv. 100 Mb/s kan krijgen via NLE?

Ziggo heeft op zich bij mij een streepje voor puur voor Game of Thrones, maar in gedachte houdend dat je alleen bij het duurste abonnement dat ontvangt, de serie nog maar 1 seizoen duurt en ik bij mijn ouders thuis kan kijken zou ik wel eerder de basis daarvan nemen ondanks dat ik dingen opnemen wel als prettig ervaar (stomme reclames doorspoelen :') )
Ik denk dat ik TV ook minder belangrijk ga vinden dan gewoon goed en snel functionerend internet.

MissBambi

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:33

Hier Telfort! Eerste verhuizing was wat lastig omdat er meerdere verbindingen door de kabel liepen (oude bewoner had nog niet op gezegd) en schijnbaar kon er toen maar een max. Abonnementen op. Vraag me niet wat het precies was dus geen idee. Toen wel even op internet moeten wachten maar daar wel het geld van terug gekregen.

Nu wederom verhuisd, vlekkeloos verlopen. Ware het niet dat ik geen DSL kabel had in het nieuwe huis :+ deze is hun monteur echter netjes komen maken, kosteloos.

Ik zit echt meer dan prima. In 4 jaar tijd geloof een keer een sms'je gehad dat er storing was (ik was niet thuis dus geen idee of het echt zo was) en verder nog nooit. Ook daarvoor telfort gehad en nooit storing.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:08

Je heb tenminste 16mb.. hier komt over de kabel 5mb binnen _O-
Wij hebben internet en bellen van Telfort
Boven in de slaapkamer een kastje van KPN en beneden een schotel van canal digitaal.

Wonen ook echt wel in een buitengebied.

Betalen ons scheel aan alles

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:25

Mando schreef:
Je heb tenminste 16mb.. hier komt over de kabel 5mb binnen _O-
Wij hebben internet en bellen van Telfort
Boven in de slaapkamer een kastje van KPN en beneden een schotel van canal digitaal.

Wonen ook echt wel in een buitengebied.

Betalen ons scheel aan alles

Het is nog even afwachten of die 16 mb wel echt is. Iets met behoorlijk gelovige mensen die alle aansluitingen die verwijderd konden en mochten worden ook verwijderd hebben.

Ik vind tv en internet ook best duur ja, had echt geen idee hiervoor wat voor bedragen er dus normaal waren. Maar denk als ik alles zo vergelijk je al snel rond de 50 - 70 euro per maand zit voor alles in 1.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:35

Wij zitten bij T-mobile en betalen nog geen 40 euro per maand, bevalt prima.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:03

Wij hebben Ziggo, geen klachten. Mogelijkheden hier ook glasvezel, echter wij zien daar geen voordeel in. Als je alleen coax in woning zou hebben dan lijkt mij Ziggo eenvoudiger,geen extra kabel trekken.
Als vaste lijn hebben wij Voipcheap, kosten eenmalig voor het 085 nummer was € 1,- verder prepaid of gratis, reden wij bellen veel wereldwijd en dan zijn alles in 1 pakketten onbetaalbaar (raming prepaid Voipcheap € 0 - € 5 per maand tegen 200-€300 voor gesprekskosten KPN of Ziggo of concurrenten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:53

Wij hadden Ziggo, wat een drama! Echt een jaar lang alleen maar problemen, storingen en vooral heel veel frustratie. Wat waren we blij toen we eindelijk over konden stappen. We zitten nu twee weken bij KPN en het is geweldig! Nooit meer Ziggo voor ons. Zo zie je maar, het is heel persoonlijk. De een zweert bij KPN, de ander bij Ziggo.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:50

KimD schreef:
Hier twee opties: KPN en ziggo. Dus ik wissel elk jaar.

Vorig jaar ziggo (GOT), nu KPN, volgend jaar weer ziggo.
Bij een jaarabonnement krijg je 3 maanden korting, als je ‘lid’ blijft krijg je niks.

Ik verbaas me echt dat mensen hier de moeite voor nemen. Is mij echt te lastig.

Hetzelfde met energie en zorgverzekering.

Valt reuze mee hoor. Kijk wanneer mijn abbo afloopt en zorg dat de andere optie dan aanwezig is. Scheelt zo 100 euro per jaar. Ze sturen dozen toe voor je modem etc. Kabels willen ze vaak niet eens terug. Andere modem aansluiten en klaar.

mala26 schreef:
Ik volg even mee. Krijg hopelijk over 1 1/2 maand de sleutel en moet dit soort dingen ook nog uit zoeken

Begin op tijd! Ze kunnen maar eens in de zoveel weken je aansluiting regelen. Als je nu het bestelproces zou doorlopen kun je op een gegeven moment een aansluitdatum kiezen, vaak ligt die 2 of 3 weken verder en is het niet morgen al geregeld.