Ons hoornaarsnest in de tuin...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:25

Cayenne schreef:
Majabeestje schreef:
Hier vorig jaar een nest onder het dak gehad. Zaten ineens hoornaars in huis. Niet tof -O-
Verdelger gebeld en die werd me toch aangevallen toen hij in de buurt van het nest kwam ~~}>
We hebben op flinke afstand staan kijken.

Afgelopen maart was onze jack Russell in de tuin aan het graven. Dus wij kijken, had ze een hoornaarkoningin opgegraven.. :=
Wat een enorme unit was dat idd! Niet normaal zo groot.
We hebben haar wel naar de hemel gestuurd, wil niet weer zo'n nest terroristen bij mijn huis.

Onze witte herder is ooit eens door een hoornaar gestoken. Toen konden we wel direct naar de dierenarts want ze was er goed beroerd van en haar kop werd 3 keer zo dik.

Heftig!
Ze kwam ons gelukkig ophalen en vertellen dat ze wat had gevonden :D Godzijdank niet geprikt want ze is eerder een keer geprikt door iets in het bos (we weten nog steeds niet wat het was) en toen werd ze ook heel ziek en zwol haar kop helemaal op. Heel eng.

Ierpier

Re: Ons hoornaarsnest in de tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:32

Je bent verwelkomender dan ik. Ik had er ook al de vlammenwerper op gericht :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:42

Als je mijn buurvrouw was dan was je nu een schuur armer. :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:50

Ik zou het ook weg halen, wij hadden een nest in huis. Nou die hebben we direct weggehalt. En nog steeds komen ze binnen, zaten er afgelopen weekend weer twee in m'n slaapkamer. En een paar weken geleden de koninging, nou dat is echt niet prettig. :+
Ik kan best goed tegen beesten hoor, wespen vind ik ok. Maar met horenaars vind ik het echt niet oke om een nest in je tuin te hebben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:01

Ik ben ooit eens gestoken door zo'n ding. 1 steek deed al fiets veel pijn. Alsof je hele lichaam in brand staat.

Wil niet weten hoe het voelt als je er door 5 tegelijk wordt gestoken. Geloof dat een bepaald aantal steken ook dodelijk is...

Als ik jou was zou ik ze gelijk afmaken. Enge beesten.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:02

Ik zou dat hele nest inderdaad meteen plat laten branden!
Hier maken we ze dood als we er eentje zien. In de straat staan een hoop bijenkasten om te zorgen dat de fruitplanten het goed blijven doen. Maar de hoornaars moorden zoals hier al eerder genoemd inderdaad hele bijenpopulaties uit...
Dat gaat echt problemen geven als die hoornaars zich gaan verspreiden.
Dus liever dood die beesten...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:02

Brrrrr, ik had het denk ik ook weggehaald. Wij hebben afgelopen weekend een wespennest weggehaald. Vraag me niet hoe... me vriend heeft er kokend water opgegooid, echt zielig :(.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:14

akishino schreef:
Hun steek doet verschrikkelijke pijn en kan voor sommige mensen levensbedreigend zijn, ze moorden binnen no time een hele bijenkas uit en ze kunnen flink agressief zijn als je te dicht bij hun nest komt/zich bedreigd voelen. Dus ik zou er niet zo happig op zijn naast mijn achterdeur.

Volgens mij pakken de Europese hornaren geen bijen of hommels, dat is de Japanse.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:25

Toepassende reclame :D
Afbeelding
Nog nodig, TS? :P

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:28

Wacht maar tot het niet meer zo lang licht blijft en de herfst er langzaam aankomt, dan zijn ze niet meer zo vriendelijk :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:28

Wat leuk! Zijn echt prachtige beesten. Zijn ook echt niet agressief aangelegd, dan moet je het echt al zelf op gaan zoeken. Natuurlijk kunnen ze steken maar de kans is minimaal als je ze met rust laat. Zijn ook beschermde dieren waar het niet goed mee gaat. Snap ook niet zo goed waarom alles steeds dood moet. Zeker als je met een beetje rekening houden er geen last van hebt. Beestjes leven ook maar kort en zijn belangrijk voor onze leefomgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:35

Klopt. De Japanse hoornaar is slecht voor de bijen enz, deze Europese versie is niet zo erg voor de populatie.
Ik ga het wel even navragen maar ik zou niet zo goed weten waar :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:39

Thats_Me schreef:
Wat leuk! Zijn echt prachtige beesten. Zijn ook echt niet agressief aangelegd, dan moet je het echt al zelf op gaan zoeken. Natuurlijk kunnen ze steken maar de kans is minimaal als je ze met rust laat. Zijn ook beschermde dieren waar het niet goed mee gaat. Snap ook niet zo goed waarom alles steeds dood moet. Zeker als je met een beetje rekening houden er geen last van hebt. Beestjes leven ook maar kort en zijn belangrijk voor onze leefomgeving.

Nou, je kunt me veel vertellen, maar hier steken ze toch ook echt wanneer je ze gewoon met rust laat en op 10 meter afstand passeert.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:48

Oh bah, krijg gelijk weer de kriebels %) Mijn moeder had er ooit 3 tegelijk in huis. 1 stierf een langzame dood in de plafonnière, een ander vond zijn weg zelf weer naar buiten en nummer 3 zorgde voor grote paniek door de woonkamer in te vliegen. We hebben de rest van de avond in de gang doorgebracht, tot iemand zo dapper was om het beest met een vergiet te vangen (en toen was het nog wachten op de hulptroepen, want niemand die wist hoe we 'm nou van onder het vergiet naar buiten gingen krijgen) :') := je kon 'm gewoon over de grond horen lopen...

Ik zou een hotelletje boeken als er zo'n nest in de buurt van mijn huis zat en bleef daar tot december :+

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:50

amy_leftover schreef:
Ik zou een hotelletje boeken als er zo'n nest in de buurt van mijn huis zat en bleef daar tot december :+

December? Tot aan de nieuwe ijstijd! :brr:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:09

Hoornaars.. de grote broer van de wesp.. gadverdamme!

Alles wat hoornaar of wesp is gaat er hier aan. Als ik door zo’n monster word gestoken, dan heb ik een serieus probleem.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:15

Tallie1979 schreef:

Alles wat hoornaar of wesp is gaat er hier aan. Als ik door zo’n monster word gestoken, dan heb ik een serieus probleem.

Maar hoe krijg je ze in vredesnaam dood!? dat ga je niet redden met een krantje of de standaard vliegenmepper volgens mij :o?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:18

amy_leftover schreef:
Tallie1979 schreef:

Maar hoe krijg je ze in vredesnaam dood!? dat ga je niet redden met een krantje of de standaard vliegenmepper volgens mij :o?
[ Video ]

Vangen en verzuipen in water met wat zeep/afwasmiddel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:26

Een nest ga ik ook niet aan beginnen, lang leve de verdelger! Maar een enkele wesp of hoornaar gaat echt wel een krantje of een bus verdelger op hoor! :')

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:42

Hier ook eens door zo een joekel van 5cm gestoken. Ok, mijn fout. Kwam afgevlogen, zat in de zetel borstvoeding te geven. Wou opstaan om weg te gaan, maar helaas, met baby aan de borst niet zo eenvoudig, dus ik val terug neer in de zetel. Op dat beest...
Was toch even in paniek. 3 kleine kinderen in huis, alleen voor de komende uren. Nog nooit door een wesp ofzo halen, die wist niet of ik allergisch was of niet. (paar mensen in de familie wel). Dus direct hulptroepen is om te komen helpen vangen en voor moest er mzt mij iets gebeuren.
Pijn dat dat deed zeg!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:50

amy_leftover schreef:
Tallie1979 schreef:

[ Video ]

Wel met een opgevoerde elektrische vliegenmepper. :j Dan ontploffen ze. :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:15

Dan moet ik zo'n elektromepper kopen.
Hoe voer je zo'n ding op?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:34

Of ze liggen in je klomp, feest als je de klompen aantrekt.
Vijf dagen lang word je er aan herinnert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:20

Ze zijn er goed druk mee. Hier is de konining goed te zien, daar verbleken de anderen bij :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:31

Brrrrr ik had de schuur platgebrand. Weet je hoe groot zo'n nest kan worden? Heb je gegoogled?