Stofzuiger kopen, welke ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:42

Janine1990 schreef:
Kärcher WD3...
Niet regelbare zuigkracht, foeilelijk. Maar dat korte snoer (5m) neem je voor lief of je laat er een lange aan zetten. Is ook niet heel erg ingewikkeld. En voor die prijs (70 euro zonder korting) is het het proberen wel waard!

Echt wat een magnifieke stofzuiger! Het is eigenlijk een industriële stofzuiger. En je kan er ook water mee opzuigen (dan wel even een extra filter bestellen, want het duurt wel even voor je filter droog is na waterzuigen). Dit ding maakt tenminste waar wat ze zeggen.

Oh en hij laat werkelijk niks liggen...

Dit, met twee honden in huis. Fantastisch!

Urbiezira

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:49

Ik heb sinds kort een nieuwe Philips, en dan wel deze: https://www.philips.nl/c-p/FC9742_09/po ... er-stofzak

Super handig, veel verschillende standen; er zit ook een borsteltje aan de stang die je naar voren kan schuiven en zo kan je ook heel makkelijk "borstelen" en stofzuigen in één: zowel voor de bank als voor plinten of stoffige oppervlakken echt héél handig. Ook eentje waarbij je zuigkracht kan reguleren geloof ik.

Ik ben er echt lyrisch over, haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:59

Ik heb deze vorige week gekocht nadat ik er bijna 3 jaar mee gepoetst heb bij mijn moeder op de boerderij. Al een verbouwing meegemaakt en ding Uit perfect! Terwijl mijn vorige twee Philips stofzuigers na ongeveer anderhalf jaar zoveel zuigkracht verloren datze niks meer opzogen.

https://www.fonq.nl/product/miele-compl ... dwodBPoE-w

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:04

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:10

Ik heb een zakloze miele stofzuiger. Zuigt perfect op een gladde vloer, tapijt wat minder.
Legen doe ik buiten in de container dus geen last van stof.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:18

Het is ons gelukt om (kritisch als ik ben als het om stofzuigers gaat) eentje te vinden die a) redelijk stil is en b) (van belangrijk) krachtig stofzuigt en c) betaalbaar en d) met zak (dat was mijn vereiste). Het is een Severin stofzuiger (had nog nooit van het merk gehoord, maar het blijkt een erg goed exemplaar met zeer goede recensies). Misschien kun je er iets mee.
Neem alleen geen Philips Perfomer Compact, want daar heb ik alleen maar ellende mee gehad. Stof bleef liggen, ding maakte een herrie en de stang leek bij verlengen net spaghetti. Ook kon ik met de licht hoekige stofzuigermond juist heel slecht de hoeken schoon krijgen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 08:26

Iedereen bedankt voor het delen van ervaringen. Ik neig nu naar een Henry ( Hetty) of een dyson.. bij dyson vind ik het kortere snoer een min punt en bij de Henry het eenvoudige slang systeem. Ik ben nu een verstelbare stang gewend ..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:42

Urbiezira schreef:
Ik heb sinds kort een nieuwe Philips, en dan wel deze: https://www.philips.nl/c-p/FC9742_09/po ... er-stofzak

Super handig, veel verschillende standen; er zit ook een borsteltje aan de stang die je naar voren kan schuiven en zo kan je ook heel makkelijk "borstelen" en stofzuigen in één: zowel voor de bank als voor plinten of stoffige oppervlakken echt héél handig. Ook eentje waarbij je zuigkracht kan reguleren geloof ik.

Ja mij dyson ging stuk en we hebben even geen dyson centjes. Deze gekocht met cashback actie en wat een super stofzuiger!
En ik was dyson fan :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:44

AikePeer schreef:
Iedereen bedankt voor het delen van ervaringen. Ik neig nu naar een Henry ( Hetty) of een dyson.. bij dyson vind ik het kortere snoer een min punt en bij de Henry het eenvoudige slang systeem. Ik ben nu een verstelbare stang gewend ..

Maakt Dyson nog stofzuigers met snoer dan? :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:54

xSwanHeart schreef:
AikePeer schreef:

Maakt Dyson nog stofzuigers met snoer dan? :o?

:j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:00

Ja, die van ons heeft 10 m snoer :)

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 09:16

Ja dyson heeft zeker stofzuigers met snoer ! Een accu werkt niet voor ons. De dyson big ball cr33c heeft een regelbare stofzuigervoet dat vind ik ook wel handig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:31

AikePeer schreef:

Bij Severin is de stand wel verstelbaar en er zit een 9 meter lang snoer aan. ;)

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:33

Wij zijn juist geen fan van de Henry (wij hebben trouwens de Harry, die is speciaal voor huisdieren), ik stofzuig nu het liefst zo min mogelijk omdat in het zo’n onding vind. Topzwaar en dondert daardoor altijd om, hij stinkt (ondanks verwisselen zak en filters), sowieso erg zwaar, onderdelen snel kapot. Heeft wel een lange snoer, dat is wel fijn. Maar wij kijken nu juist naar een Dyson V10 achtig ding (hopelijk een goedkoper alternatief, maar dit is om je een idee te geven). Zakloos met dierenharen gaat supergoed, ik vind het zelfs fijner.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:55

Ik heb de Hetty versie hier staan. Ook een plus nog wat ofzow :')
Een dure investering maar die is het zeker weten waard.
Heb hier 14 cavias en 1 kat in huis (de tweede is onderweg en later wellicht 3) en ze zuigt als de beste _O- mijn banken.... mijn vloer... de rete vervelende trapbedekking en als ik zelf in de rui ben mijn lange haren in de badkamer ook _O-
Het enige minpuntje is als ik bijv op de trap bezig ben en wat hogerop de slang trek, ze vrij gemakkelijk omkiept maar das ook mijn eigen fout.
Ik heb eerst een andere gehad maar dat was een ramp. Ik ken de Hetty van thuis en heb er direct zelf eentje gekocht

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:30

Wij hebben een Bosch Free'e, echt een heerlijke stofzuiger. Erg krachtig, 15 meter snoer, fijne stang en borstels en de prijs is ook wel prettig.

Op mijn werk hebben we een Henry, maar dat vind ik echt geen fijne stofzuiger. Hij houdt vreemd vast en het oprolmechanisme voor het snoer is niet handig.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 14:30

Shenavallie schreef:
AikePeer schreef:

Bij Severin is de stand wel verstelbaar en er zit een 9 meter lang snoer aan. ;)

Ik heb nu de Severin my7118 carPet gevonden die me inderdaad erg aanspreekt.. bedoel jij ook deze ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:31

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:45

Wij hebben een miele cat & dog. Blijft voor mij de fijnste stofzuiger ooit :)
We hebben daarvoor een regelrechte miskoop gehad, een samsung zakloze stofzuiger. Wat een onding was dat, vreselijk lomp en zoog voor geen meter...

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 17:56

Buiten alle adviezen om heb ik heel eigenwijs iets gekocht wat hier niet genoemd is. Rowenta silence force cyclone 4 carPET vandaag binnen gehad en gelijk getest ! Hij is stil, heeft een redelijk lang snoer, EN zuigt als een malle hopelijk blijft deze ervaring de komende jaren hetzelfde

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:59

Ik kocht onlangs een Miele EcoLine en ik ben om.
Wat een geweldige stofzuiger!!
Ik snap waarom de mensen die eenmaal een Miele gehad hebben, nooit meer anders willen.
Hier een kind van 5 en een herdershond dus de stofzuiger mag hard aan't werk.

Vind het ook erg fijn dat er draaibare wieltjes onder zitten, waardoor de stofzuiger heel soepel ELKE kant opgaat zonder tegenstribbelen, wat bij mijn vorige stofzuigers (AEG en philips) een ander verhaal was haha. Verschillende zuigkracht-standen, zodat je makkelijk kunt switchen naar het stofzuigen van de bank, matten e.d. en een fijne lange steel zodat je niet zo snel rugpijn krijgt.

EDIT:
ik zie nu pas dat je al eentje gekocht hebt hahaha.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:02

Urbiezira schreef:

Ik heb er een van Philips die hier op lijkt. Al 2 jaar heel blij mee. 3 kinderen, paarden aan huis en 8 katten waarvan 4 langharige dus ik gebruik hem dagelijks.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:35

ik had een dyson waar ik heel tevreden mee was...totdat ie kuren kreeg
dus , monteur laten komen, nieuwe motor en filter er in gezet en weer verder
weer hartstikke tevreden mee....maar binnen een jaar was ie weer aan het loeien als een zeeleeuw in paringstijd....
exact dezelfde symptomen als de vorige keer...
toen waren we het beu en hebben we iets anders gekocht

we hebben nu anderhalve week een thomas aqua+ pets and family waarmee je nat en droog kunt zuigen
met of zonder zak (zonder zak dan moet je een liter water in de stofzuigerbak doen en gebruikt hij die bak als deel van het filter systeem)
je kunt hem ook gebruiken om gladde vloeren nat schoon te maken (sproeisysteem wat je er op kunt klikken) en ook kleden en stoffen bekleding van meubels mee schoon te maken
ik kende hem van te voren niet in het echie, maar toch maar de gok gewaagd omdat het systeem me wel erg fijn overkwam
en de eerste ervaringen zijn erg positief.
mijn huis is schoner dan het ooit is geweest (zelfs met de dyson waar ik echt niet ontevreden over was toen hij nog geen kuren had)

tis wel een extra handeling , de bak vullen voor het stofzuigen en na het stofzuigen even leeggooien en omspoelen, maar het ding is zo fijn in het gebruik (heel stabiel op zijn wieltjes en super wendbaar)
je kunt gewoon ene gesprek voeren tijdens het stofzuigen(hoef je met dyson niet te proberen)
en het ding voelt gewoon goed aan kwa materiaal en afwerking

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 12:10

Die Thomas hebben we ook overwogen maar vond ik wel een gedoe om ( soms zuig ik 2 keer per dag ) steeds dat water erin en eruit .. maargoed is misschien een gewenning die je krijgt. Fijn dat hij voor jullie goed werkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:17

Wat je ook doet koop niet de best geteste (consumentenbond) AEG VX7-2-CR-A. Wat een DRAMA! Op onze massief houten vloer en natuurstenen vloer hele diepe krassen die er niet meer uit wilden.. Grrr.. Honden en kattenharen werden helemaal niet fijn meegenomen. En als klap op de vuurpijl kon hij na 1 maand al ter reparatie terug naar coolblue.

Ik heb meteen weer een Miele cat&dog gekocht. Wat een spijt dat ik naar de consumentenbond heb geluisterd.