Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:00

Hier ook elke dag, is wel een must hier met vogels en konijntjes die los door t huis hobbelen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:00

Ik stofzuig 1 en vaak genoeg 2x per dag. heb 2 honden en een kat en een kruimelend en zand-achterlatend kindje. En ik vind t vreeeeeelijk iets aan mijn sokken of blote voeten te hebben van haar/zand/kruimels enzo. Maar ik heb geen supergroot huis dus ben in 5 minuten klaar.
bovenverdieping en trap doe ik 1-2x per week.
dweilen beneden 1x pw tenzij er een ongelukje is gebeurd. boven dweilen doe ik 1x in de 2 weken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:02

1x per week. Zou best vaker kunnen, maar daar hebben we geen zin in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:03

Volledig dweilen doe ik ook 1 keer per week, maar dagelijks haal ik wel een spuitdweil (zo'n stok waar je mee kunt sprayen) over de plekken die ik dubieus vind.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:03

Inderdaad, gehad?

Wij hebben vijf honden en vier katten, en ga zo'n drie keer per week grondig rond met de stofzuiger en voor de rest een keer extra als het me stoort...

We hebben een grindvloer en dat vind ik sowieso ideaal met honden. :j

Nou zullen mensen wel denken STOF EN HAAR!!! maar dat valt reuze mee, zeker nu. 24 uur per dag staan achterom de deuren open en de honden zijn dus veel buiten.

De katten zitten ook het merendeel van het jaar buiten en als ze voor de winter naar binnen komen dan leven ze hoofdzakelijk op hun eigen kamer. Zij verzamelen daar alle haar. :+ Dan stofzuig ik daar vaker en alle dekentjes en kussentjes van hun stofzuig of was ik niet eens meer, dat gooi ik gewoon weg en doe er nieuw op. Alleen hun krabpaal stofzuig ik.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:04

Ik stofzuiger elke dag, heb 2 honden. Soms kijk ik einde van de dag en denk ik mmm kan wel weer stofzuigen.
Boven doe ik om de dag

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:06

Ik heb alleen een konijn loslopen in m'n appartementje van +- 55m2. Stofzuigen doe ik met een beetje geluk 2x per week en dweilen 1x!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:06

Vaak wel een paar keer per dag, een keer de hele kamer en regelmatig rond de tafel :') 2 kinderen en een hond en een kat. Plus we hebben een draadloze steelstofzuiger, die pak je dus ook echt super makkelijk. Zo blij mee. Boven 1 keer per week.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:07

Ik heb een hond en een kat en stofzuig elke dag beneden en 1 keer per week boven.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:11

Maximaal 1 keer per week := (en dan doet de schoonmaakster dat).
Wij zijn allebei vrijwel nooit thuis en dragen thuis geen schoenen, dus vies wordt het eigenlijk ook niet echt. Hooguit wat kattenhaartjes hier en daar.
Zou best wat vaker willen voor het idee, maar ik zou echt niet weten wanneer ik dat moet doen. Vaak kan ik pas tegen 22:00 uur even zitten, en dan ga ik niet stofzuigen..

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:11

Iedere dag beneden met een hond en 2 kinderen. Boven 3x per week.
Dweilen doe ik 1 x per week. Stofzuigen vind ik bijna rustgevend maar ik heb een hekel aan dweilen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:12

Dweilen sowieso nooit, want ja, grindvloer. :')

Als wij de vloer willen doen dan moeten we de schrobmachine uithalen en alle meubels eruit gooien, hahaha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:12

dagelijks, althans dat is de afspraak. Ik werk, mijn man is met pensioen, hij zou het dus de dagen dat ik werk moeten, maar ja.....

We hebben 1 langharige kat die nogal verhaard.

Ik heb een stoomapparaat om te dweilen, dat doe ik om de dag.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:13

Kaygee schreef:
Vaak wel een paar keer per dag, een keer de hele kamer en regelmatig rond de tafel :') 2 kinderen en een hond en een kat. Plus we hebben een draadloze steelstofzuiger, die pak je dus ook echt super makkelijk. Zo blij mee. Boven 1 keer per week.

Hoe lang doe je met een accu? Ik heb een groot huis en ben toch al snel 20 minuten aan het zuigen, zit te twijfelen over een draadloze..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:14

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:

Hoe lang doe je met een accu? Ik heb een groot huis en ben toch al snel 20 minuten aan het zuigen, zit te twijfelen over een draadloze..

Volgens mij zijn die accu's rond de 20/30 minuten.

Wel spannend "Ga ik het halen, ga ik het niet halen?!".

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:16

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:

Ligt er een beetje aan of je de turbo of normale stand gebruikt. Turbo is ongeveer 15 minuten, normale stand 25. Niet zo lang maar ik ben veel sneller klaar dan met een snoerstofzuiger. En tussendoor staat hij dus altijd in de lader. Tot nu toe heb ik het nog niet hinderlijk gevonden dat hij op een gegeven moment leeg is. Wij hebben een Dyson. Maar waarschijnlijk zijn er ook met langere accuduur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:18

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:

Mijn moeder heeft een draadloze stofzuiger van Dyson en doet maximaal 30 minuten met een accu. Dat zou voor mij al te kort zijn als ik uitgebreid bezig ben.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:21

2x per dag, maar ik heb een hond.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:22

Om de dag. In de verhaar periode van de hond en kat stofzuig ik dagelijks. Heb er alleen zon hekel aan :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:27

Im ben hondenoppas dus ik zuig iedere dag.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:33

Ik heb 4 honden en zuig om de dag. Smerig hè :+
Zijn gelukkig niet 4 Carpatische Herders oid anders zou het denk ik wel 10x per dag zijn _O-

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:34

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:38

Ik woon met huisgenoten, dus alle gedeelde ruimtes worden 1x per week gedaan. Mijn kamer doe ik ook 1x per week. Ik heb echt geen tijd om dit vaker te doen. Ben vaak pas later in de avond vrij en ivm gehorigheid kan ik dat niet maken naar de onderburen toe :+. Daarnaast draag ik mijn schoenen niet op mijn kamer en heb ik geen huisdieren dus is het ook niet super vaak nodig.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:44

1 of 2x per week, maar we hebben dan ook geen huisdieren, werken beide fulltime en zijn s'avonds op stal dus eigenlijk nooit thuis .. ;-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:47

Ik verbaas me over hoe vaak er gestofzuigd word. :wow:
Hou ook van een schoon en opgeruimd huis, maar elke dag stofzuigen? Daar heb ik de tijd niet voor. :=
Ik stofzuig 2 keer per week, 1 x dweilen en 1 x veeg ik.
Ik heb twee katten.