Maden in container

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:35

Wbt vlees door de wc spoelen.
Ik neem aan dat je stukjes bedoelt die over zijn van na het eten en botjes e.d?
Wat je kan doen is je restantjes vlees in een zak doen en in de vriezer gooien. Op dag dag dat je bak wordt geleegd gooi je het er pas in.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:38

Mijn vriend is vuilnisman en heeft elke dag een gezellige club mee achterin, zoals hij dat zegt. Gelukkig spoelt ie ze er ook weer uit en neemt ie ze niet mee naar huis, bah.

Ik heb ook eens gelezen dat lavendel ook schijnt te helpen, een laar takjes aan de rand

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:40

Ow ieuwww wij hadden het er vd week nog over waar ze in hemels naam toch vandaan moeten komen!
Maar gek genoeg heb ik er dit jaar nog geen last van gehad tov vorig jaar en jaar ervoor en dat terwijl het toch flink warm is geweest.
Wat ik anders doe als voorgaande jaren???? Echt geen idee!
Ik verweet het aan dat het nog niet het seizoen er voor was.zal je zien zitten ze er morgen ook ineens weer :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:46

Je kunt afrikaantjes bij het raam en de deur zetten, dat zijn bloemetjes waar menig insect zijn neus voor ophaalt (voor zover ze die hebben := )
Dan blijven ze wel weg uit je huis
Ook handig tegen mieren, nieuwsgierige katten en ander gespuis

Floortz

Re: Maden in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:54

Container gewoon wat verder van huis af zetten, en geen gif of insecticide gebruiken. Vogels die maden opeten of aan hun jongen voeren krijgen dan weer gif binnen... we hebben afgelopen week al genoeg dode mezenjonkies gezien omdat men het zo nodig vindt buxusrupsen met gif te bewerken. :(
Zodra de warmte weg is, zijn de maden ook weer weg.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:59

Ik heb sirieus nog nooit maden gehad. En onze bak word maar 1x in de 2 weken geleegd. En alles gaat er in.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:05

Wij deden hier ook kokend water, hielp prima, maar is dus niet preventief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:24

Magrathea schreef:
xJitskee schreef:
Een werkend middel heb ik nog niet ontdekt. Wat wij doen klinktheel smerig, maar wij zetten de container ‘s ochtends even open, in tien minuten pikken de vogels alle maden eruit. :=

Dit klinkt best nog wel als een prima optie := Zeker als je het een tijdje volhoudt... Hebben de vogels op een gegeven moment wel door dat het all you can eat buffet open is om een bepaalde tijd :=

Edit: typo gefixt

Ja en aangezien er hier veel vogels zitten werkt het als een tierelier. Ze weten de MACfly hier wel te vinden :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:41

Tja hier ooit ook eens made invasie in de groene bak gehad, blehhhh echt ranzig. Tja wat doe je dan, juist je gaat met huismiddeltjes aan de slag om die krengen dood te krijgen :o
Terpentine - check = nee gaan ze niet dood van
Kokend heet water uit de waterkoker - check = nee kropen er steeds voldoende
Chloor - check = nope ook niet.
Gevolg, bak stond in de zon flink te walmen, maar zat nog steeds leven genoeg in de bak -O-

Mijn man naar de winkel gestuurd en kwam thuis met HG tegen kruipend ongedierte. Binnen de kortste keren alles dood *\o/*

Jaren later, we waren er behoorlijk fanatiek op met wat er in de bak ging. Wilde niet weer een invasie.
Verjaardag feestje en ja hoor iemand had wat vlees laten vallen en zo in de groene bak gegooid. Hadden wij niet gezien.
Poeh je wilt niet weten hoe groot de invasie toen was, echt bizar gewoon.
Je hoorde het gewoon 8)7
Gelukkig hadden we de HG spray nog, ff spuiten en hoppa gelukkig alles weer dood.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:48

Kaka schreef:
Een plankje onder de deksel leggen zodat de bak net een beetje open staat. Maden houden niet van frisse lucht.

Broodje aap speciaal. Maden vinden practisch alles prima.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:55

Angeliquee18 schreef:
Hebben jullie dan de klimop gewoon in de tuin staan? En doen jullie er dan een stuk in?
Zak zout heb ik ook al klaargezet.

Ik snap ook echt niet waar ze op af komen, want vlees enzo doen we er überhaupt niet meer in, en luiers enzo ook niet.

Morgen ook even betere vuilniszakken halen, wie weet helpt dat nog iets.

Hoe groot is de kans dat ze ook in huis terecht komen? Daar ben ik nog het meest panische voor.
Ben de hele tijd al aan het poetsen :+

Vliegen komen overal op af en die leggen eitjes die weer maden worden.

Op de ambu leggen we er ook geen plank tussen, gatver.
In de ergste container gaat dan zout en die word dan hermetisch dicht getaped met ducttape tot rendac komt :D . Containers staan overigens in een koelcel.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 23:21

Thnx allemaal voor het meedenken!
De pest is dat we gewoon echt alles al proberen. -O-
Etenswaren in zakjes, luiers in een speciale luier emmer, waar het gelijk in een dichte zak is.
Als de container leeg terug komt spuiten we hem helemaal schoon.
Maar waar die krengen dan op af komen...
Denk inderdaad niet dat de maden zelf mijn huis in wandelen.
Maar ben wel panisch dat de vliegen ergens in een hoekje eitjes gaan leggen ofzo.
Ik woon hier pas sinds een jaar, hiervoor hadden wij voor ons huis een grondcontainer, dus ben dit ook helemaal niet gewend.
De vleesverpakkingen zitten in een andere bak, die spoel ik altijd uit.
Maar daarin hebben wij dan weer geen maden.

Het vlees nog even invriezen vind ik inderdaad ook een goed idee!

Morgen ga ik eens kijken naar goede vuilnis zakken, misschien dat deze dan net niet goed sluit ofzo.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:29

Ze komen denk ik ook af op het klimaat in de container, lekker warm en broeierig. :=

Wij hebben het ook af en toe, en echt: het helpt heel goed om de klep even open te zetten achterin de tuin. :j Ze kruipen er echt niet uit en de vogels vinden het heerlijk! Wel idd liever niet eerst insprayen met HG, dat is weer beetje sneu voor de vogels...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:33

Nou iemand schreef dat ze niet in huis kwamen, helaas kan ik je vertellen dat dat niet waar is! Eerste zomer dat wij hier woonden hebben we geen enkele dag de terrasdeur open kunnen doen, die beesten kropen langs het raam omhoog en als we toch de deur opendeden kwamen ze ook lekker naar binnen gekropen. Geloof me daar heb ik ook nachtmerries van gehad :r
Wij hebben ook vanalles geprobeerd, met lavendel spuitbussen en vlees in speciale zakken, zo'n wc blokje erin, houtje ertussen om ' te luchten'. Wat een drama niks werkte. Hier dus momenteel niks meer in de groene bak ik wil het risico niet meer lopen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:11

Een pantykousje vullen met een stuk of 6 mottenballen en dan in je container hangen. Het stinkt maar zo hadden wij geen maden.

1 keer deed ik de container open nadat we een paar dagen weg waren geweest en ze kwispelden ons nog net geen goedendag :')

Beste is container schoonspoelen en dat het kousje er in hangen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:11

Ik zou even langs een tuincentrum gaan. Toen ik nig op kamers woonde hadden we 1 bak waar echt alles in ging en niet vaak geleegd werd. Deze stond in onze keuken zelfs. Plots doken er ook maden op. Ik ben langs de aveve gegaan en die hebben me een spray verkocht die ook de eitjes dood. Na het leeghalen goed uitwassen en volledig insprayen. Vervolgens om de paar dagen de rand en de binnenkant van de deksel inspuiten tot je niets meer ziet. Erna spoot ik hem altijd uit voorzorg in wanneer hij leeg gemaakt was. Echt nooit meer maden gezien.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:17

Mottenballen inderdaad

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 00:23

Omg laulitz, wil je me dit soort dingen nooit meer voor het slapen gaan vertellen -O-
Wat een nachtmerrie dit!

Mottenballen en spray ga ik morgen ook eens voor kijken! Die heb ik nog niet geprobeerd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 02:21

De groene bak is er om alleen GFT afval te doen, dus groente, fruit en tuinafval.
Geen brood, gekookt/bewerkt voedsel, uitwerpselen kattenbak, etc. Dit kan in de grijze bak. (Misschien in deze periode in een afgesloten plastic zak)

Zout, azijn en chemische middelen horen er al helemaal niet in. Dat is funest voor de compostering. Mottenballen is naar spul, met een lange werking. Dat zou ik al helemaal niet doen.
1,4-dichloorbenzeen behoort tot de persistente stoffen, wat betekent dat het slecht afbreekbaar is en zich ophoopt in het milieu. Doordat de stof, eenmaal opgelost in water, slecht afbreekbaar is, zijn vooral vissen en andere waterorganismen gevoelig voor de stof.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 04:57

Ik zet ook altijd de bak even op een kiertje. Afgelopen week voor het eerst sinds jaren weer maden in de groene bak gehad. De koolmeesjes waren er blij mee :+

Onze vorige buren hadden er ontzettend last van. Als het raam open stond kwamen ze zo naar binnen en je hoorde ze gewoon bewegen door de groene bak :r
De buurvrouw had 's ochtends een raam open laten staan en toen ze thuis kwam van haar werk zat de hele keuken open :r We konden haar vanuit de tuin horen gillen.

Er heeft jaren geleden op bokt een verhaal gestaan van iemand bij wie ze geregeld uit alle hoeken en gaten binnenshuis tevoorschijn kwamen. Dat was ook zo'n horrorverhaal.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:56

En een keer Allemaal vliegen in de bijkeuken kwam thiis na de vakantie denk dat er ook een dood dier was geweest. Ranzige beesten op stal wel eens een dooie rat.. met een boel maden erin.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:02

Cayenne schreef:
je hoorde ze gewoon bewegen door de groene bak :r

Oh gatver ja, dat kwam er ook nog bij. Ik ben bang van veel insecten maar maden vind ik gewoon ZO ranzig!! En ik weet dat het vliegen worden maar daarvoor zijn ze gewoon vuil.

Mottenballen hadden wij ook geprobeerd maar was ook geen succes. Misschien als je idd zo'n chemische rommel erin stopt maar of dat dan weer erg gezond is voor de natuur dat weet ik ook niet.

Angeliquee18 schreef:
Omg laulitz, wil je me dit soort dingen nooit meer voor het slapen gaan vertellen -O-
Wat een nachtmerrie dit!

Whoeps sorry! Maar ik herken je gevoel helemaal hoor!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:22

_Cassidy schreef:
Wij deden hier ook kokend water, hielp prima, maar is dus niet preventief

Kokend water werkt ook prima preventief. Je moet dan alleen wel zorgen dat het niet stopt met koken, want dan neemt de preventieve werking snel af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:36

senna21 schreef:
De groene bak is er om alleen GFT afval te doen, dus groente, fruit en tuinafval.
Geen brood, gekookt/bewerkt voedsel, uitwerpselen kattenbak, etc. Dit kan in de grijze bak. (Misschien in deze periode in een afgesloten plastic zak)

Zout, azijn en chemische middelen horen er al helemaal niet in. Dat is funest voor de compostering. Mottenballen is naar spul, met een lange werking. Dat zou ik al helemaal niet doen.
1,4-dichloorbenzeen behoort tot de persistente stoffen, wat betekent dat het slecht afbreekbaar is en zich ophoopt in het milieu. Doordat de stof, eenmaal opgelost in water, slecht afbreekbaar is, zijn vooral vissen en andere waterorganismen gevoelig voor de stof.

Erm, wil niet vervelend zijn
Maar ook etensresten etc mogen en Horen gewoon in de gft bak hoor

In alle gemeentes waar ik heb gewoond en nu woon wel.

Alleen honden en kattenpoep en aanverwanten niet

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:38

Kaka schreef:
Een plankje onder de deksel leggen zodat de bak net een beetje open staat. Maden houden niet van frisse lucht.

Dit doen wij ook en we hebben nooit last van maden :)