Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paloedie schreef:paardje schreef:Met een intentieverklaring van je werkgever zou je ook kunnen kijken naar een koopwoning.
Dit klopt, maar in de huidige markt waar huizen als warme broodjes gaan en er heel veel boven de vraagprijs wordt verkocht kom je er met ontbindende voorwaarden (voorbehoud van financiering bijv) en eigen geld (voor kosten koper + evt bedrag boven taxatiewaarde) haast niet tussen. Of kopen op dit moment veel makkelijker gaat dan huren... vraag ik me af!
Citaat:Dit klopt, maar in de huidige markt waar huizen als warme broodjes gaan en er heel veel boven de vraagprijs wordt verkocht kom je er met ontbindende voorwaarden (voorbehoud van financiering bijv) en eigen geld (voor kosten koper + evt bedrag boven taxatiewaarde) haast niet tussen. Of kopen op dit moment veel makkelijker gaat dan huren... vraag ik me af!
Paloedie schreef:Ik hoor in zeer veel gevallen dat verkopers al vlot in zee gaan met de potentiële koper met de minste ontbindende voorwaardenmaar het maakt idd wel uit hoe gewild een pand is! Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat kopen op dit moment gezien de woekerprijzen en krapte op de woningmarkt ook niet heel makkelijk is.
(Wij hebben gekocht net voordat de markt crazy ging)
_kmbn schreef:Wij huren particulier met tussenkomt van een makelaar. Het grote nadeel vinden wij dat ze de huur maar gewoon omhoog rammen. Het duurt echt weken voor wat gemaakt word, als dat überhaupt al gebeurt.
Paloedie schreef:Ik hoor in zeer veel gevallen dat verkopers al vlot in zee gaan met de potentiële koper met de minste ontbindende voorwaardenmaar het maakt idd wel uit hoe gewild een pand is! Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat kopen op dit moment gezien de woekerprijzen en krapte op de woningmarkt ook niet heel makkelijk is.
(Wij hebben gekocht net voordat de markt crazy ging)
Ricie schreef:Jaaa het moet te doen zijn. Ik denk dat ik met Antikraak wel zou kunnen leven. Zeker als tussenstop tot ik een sociale huurwoning heb of een particuliere. Ik houd mijn ogen en oren goed open!